Gjest Manic Skrevet 9. september 2005 #21 Del Skrevet 9. september 2005 Hehe... Og ikke ta tolvon halv ett hvis du skal på jobb klokka seks! ..Jeg gjorde det en sommer jeg vasket i ledelsen på statoil. Siden pillen enda var virksom så endte det opp med at jeg besvimte på herretoalettet. Grusomt, prøvde å reise meg men besvimte igjen, og hele tiden hadde jeg i bakhodet at konsernsjefen kunne dukke opp klokka syv for å ta sitt første dobesøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mm Skrevet 9. september 2005 #22 Del Skrevet 9. september 2005 vallergan funker fint når man ikke tar for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #23 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg klarer ikke å sove av Stilnoct, har til og med tatt to, men sovner ikke i det hele tatt, ingenting som funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #24 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg har prøvd å ta Vallergan igjen for å sove. Med samme ekle resultat som sist: jeg sover dårlig og hele dagen etter er ødelagt pga. "hang over". Jeg føler meg trøtt og dårlig. På pakken står det 1-3 tabletter, jeg tok to. Når skal man ta disse? Har hørt noe om 2-3 timer før man skal sove? :klø: Stilnoct, som jeg vanligvis bruker, tar jeg en tablett av, og de virker kjempefort. ← vallergan, er det sovemedisin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 10. september 2005 #25 Del Skrevet 10. september 2005 vallergan, er det sovemedisin? Egentlig blir Vallergan brukt som en allergimedisin. Men det er mange som gjør seg nytte av bivirkningen av den, at en blir trøtt. Tolvon blir jo også brukt mot depresjon, mens jeg da altså fikk den som innsovningsmedisin. Alle medisiner har flere virkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #26 Del Skrevet 10. september 2005 Vallergan er jo egentlig allergimedisin av den "gamle" typen som man blir trøtt av. Har hørt om en bra sovetablett som ikke gir hangover, men husker ikke navnet... ← Det var det jeg mintes ja...at det var allergimedisin. Tenker på de som måtte ta de om dagen... Jeg fikk muskelavslappende istedenfor sovemedisin. Det hjalp meg mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 11. september 2005 #27 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg har begynt på Imovane. De funker fint, ingen hangover sålangt iallfall. Men jeg må passe på at jeg er i seng straks etter jeg har tatt dem, i god tid før en halvtime har gått, ellers så går effekten over og da får man ikke sove noe bedre. Det skjedde nemlig i går kveld for meg. Så lurt å ta sengehyggen før man tar pillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss.Chanel Skrevet 11. september 2005 #28 Del Skrevet 11. september 2005 ikke alle piller har bivirkninger. C preparater som vallergan, tolvon etc har en haug bivirkninger. A og B preparater som valium, diazepaner, zoplikloner som imovane etc har svert lite bivirkninger. jeg holder meg langt unna C preparater!!! (har medfødt kronisk insomnia) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 11. september 2005 #29 Del Skrevet 11. september 2005 ikke alle piller har bivirkninger. C preparater som vallergan, tolvon etc har en haug bivirkninger. A og B preparater som valium, diazepaner, zoplikloner som imovane etc har svert lite bivirkninger. jeg holder meg langt unna C preparater!!! (har medfødt kronisk insomnia) ← den eneste bivirkningen jeg får av tolvon er at jeg får stor apetitt. ellers så er den tabletten helt grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pecado Skrevet 11. september 2005 #30 Del Skrevet 11. september 2005 Imovane er en innsovningstablett, derfor får man ikke hangover av den. I motsetning til sovetabletter som gjør at man sover hele natta, og gjerne får hangover dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #31 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg kjenner en som har tatt Imovane i 20 år, og han har ikke tatt skade av det. Annet enn at han får sove da. ← Litt på siden, men går han fortsatt på dem? Da ville jeg dristet meg til å si at de muuuuligens er vanedannende. Men fint om de "virker som de skal" selv etter så lang tid. Selv har jeg bare erfaring med sovetabletter fra sykehjem hvor jeg jobbet, og opplevde at en av pasientene ble ganske rar av det jeg tror var Vallergan; hun var dårlig om natta etter at hun fikk tabletten, uten at hun fikk sove. Kviknet faktisk ikke til før utpå ettermiddagen. Andre pasienter var nærmest immune for alle slags sovetabletter fordi de (etter eget ønske mens de bodde hjemme) hadde brukt slike medisiner over flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 11. september 2005 Forfatter #32 Del Skrevet 11. september 2005 vallergan funker fint når man ikke tar for mye ← Hva er for mye da? På pakka står det 1-3, så jeg tok to, men det gikk dårlig. Får man sove av bare en da? :klø: Jeg klarer ikke å sove av Stilnoct, har til og med tatt to, men sovner ikke i det hele tatt, ingenting som funker. ← Jeg tar bare en Stilnoct, og det fungerer bra. Jeg får sove. Men våkner tidlig likevel... Det var det jeg mintes ja...at det var allergimedisin. Tenker på de som måtte ta de om dagen... Jeg fikk muskelavslappende istedenfor sovemedisin. Det hjalp meg mye bedre. ← Ja, de utnytter bivirkningene: trøtthet. Ganske lurt egentlig! Muskelavslappene hjelper ikke på hodet da? Tenker bare, jeg får ikke sove fordi jeg har så mye tanker i hodet. Men man blir kanskje avslappet også i hodet av muskelavslappende? Jeg har begynt på Imovane. De funker fint, ingen hangover sålangt iallfall. Men jeg må passe på at jeg er i seng straks etter jeg har tatt dem, i god tid før en halvtime har gått, ellers så går effekten over og da får man ikke sove noe bedre. Det skjedde nemlig i går kveld for meg. Så lurt å ta sengehyggen før man tar pillen ← Stilnoct virker også kjemperaskt! Jeg kan ikke være lenge våken etter at jeg har tatt dem, for da sjangler jeg og nesten kræsjer i veggen! Litt på siden, men går han fortsatt på dem? Da ville jeg dristet meg til å si at de muuuuligens er vanedannende. Men fint om de "virker som de skal" selv etter så lang tid. ← Jepp, han går fortsatt på dem og de fungerer fint. Ja, de er nok vanedannende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå