Gå til innhold

Hvor gammel skal ungen være før man kan låse døra når man går på do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette forutsetter jo når man er alene med barnet/barna

Anonymkode: 963c7...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du låse døra når du er alene i huset (eller med damilien for den saks skyld)..? Vi har ikke hatt nøkkel på annet enn gjestetoalett de siste åtte årene..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
ablaze skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du låse døra når du er alene i huset (eller med damilien for den saks skyld)..? Vi har ikke hatt nøkkel på annet enn gjestetoalett de siste åtte årene..

Kan vel hende man trenger litt privatliv?

Anonymkode: 54b96...d13

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
ablaze skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg liker å drite i fred? Og et barn som nærmest skal klemme og klype på deg når man driter er veldig forstyrrende. 

• Liker 24
Skrevet (endret)

Så løsningen er å låse barnet ute? Høres ikke ut som en løsning som gir så mye mer fred..

Jeg har vent meg til at de får komme om de vil, men etter hvert har de ikke gidda.. jeg vet ikke hvilken alder du snakker om

Endret av ablaze
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når barnet er stort nok til at du stoler på at det ikke skader seg selv eller huset på de minuttene du er borte. 

Anonymkode: ef128...8a0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
ablaze skrev (1 minutt siden):

Så løsningen er å låse barnet ute? Høres ikke ut som en løsning som gir så mye mer fred..

Du spurte - jeg svarte

Nei hva er løsningen da? 
Jo og ikke ha noen oppi ansiktet når man bæsjer gir mer fred. Og mitt barn forstår dog låste dører, men jeg pleier bare låse døren når det er noen andre hjemme. Derfra kommer spørsmålet mitt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge huset er barnesikkert kan barna være ganske små. Jeg har gitt opp å låse, da det er mer stressende når ungene står utenfor og klorer på døra og lurer på når jeg kommer. 

Hvis jeg har døra ulåst, så kommer de som regel bare innom for å sjekke liksom. At jeg ikke har rømt ut av vinduet😂

Anonymkode: 139c1...aca

• Liker 11
Skrevet

Lære barnet at det ikke kommer inn når du er på do. Si du ønsker fred og kommer ut med en gang du er ferdig. Ta evt på barnetv eller avled med en gøy leke, bok eller noe imens hvis du tror det kommer til å ta ekstra tid og barnet er utålmodig. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg gidder ikke låse, men tenker at fra de er rundt 3 år er det greit. Da har de såpass språk at de forstår "mamma er på do". 

Huset er barnesikret uansett, så eneste grunnen til at de skal få lov til å gå inn på do mens jeg er der er jo at de trenger noe eller blir redde for å være alene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Låser aldri døra, er den helt lukket så er det opptatt. Er det ledig er den litt på gløtt.

Anonymkode: 01b1a...d4e

AnonymBruker
Skrevet

Låser alltid døra, har alltid låst døra og vil alltid låse døra når jeg er på do. Og alle mine 4 barn vet at når folk er på do, skal de være i fred med mindre huset brenner, eller annen katastrofe inntreffer. 

Anonymkode: 2d94a...ad2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å låse døra det, så lenge huset er barnesikret og ikke barnet blir livredd av en låst dør, da får man vel jobbe litt med den biten først. Skjønner ikke helt problemstillingen egentlig 😅 er det en 1-2 åring? Sett på Minibarna eller noe på tv. 

Anonymkode: 66566...0e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går over av seg selv. Etter noen år er det ikke lenger så veldig spennende å komme inn og se på andre er på do. 

Anonymkode: c004c...043

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi jeg liker å drite i fred? Og et barn som nærmest skal klemme og klype på deg når man driter er veldig forstyrrende. 

Det er jo du, som forelder, som må lære dine barn om grenser - både andres og egne. Inntil du har gjort denne jobben får du ikke drite i fred. Straks du har utført jobben din så får du drite i fred. Veldig enkelt. 

Anonymkode: 0a51a...8a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

parenthood ❤️

Du får lære ungen grenser. Men å låse døra må du ikke, det holder å lukke den, spesielt når du er alene med barnet.

(vi er fæl på at døra står åpent omtrent uansett. Selv katta kommer når vi går på do)

Anonymkode: a69ca...c50

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei hva er løsningen da? 
Jo og ikke ha noen oppi ansiktet når man bæsjer gir mer fred. Og mitt barn forstår dog låste dører, men jeg pleier bare låse døren når det er noen andre hjemme. Derfra kommer spørsmålet mitt.

Løsningen er å lære barna om privatliv.... 

TADA!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri trengt å låse dodøra når jeg er på du - jeg har lært barna om retten til privatliv, og at på do ønsker man å være alene. De skjønte dette når de var store nok til å være alene mens jeg var på do...

AnonymBruker
Skrevet

Her virker det som om at man er superspesiell om man ønsker å drite bak låst dør. Eller at man trenger å låse døra i det heletatt. Hos oss er vi fem stk i familien. Låser du ikke døra hos oss så er det noen som river opp døra å må på do selv. For hos oss ser man ikke tvers gjennom døra, og kan derfor ikke alltid vite om det er opptatt. Vi har heller ikke for vane å si fra til alle sammen at vi går på do. Ja til låst dør!

Anonymkode: 3c14b...d67

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Låser alltid døra og har gjort det hele livet

Anonymkode: b404a...168

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...