AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Jeg må bare få ut litt frustrasjon her, for jeg taler tydeligvis for døve ører. Byen jeg bor i, og 3 nabokommuner, ble satt i lockdown i helga pga høyt smittetrykk. Kjøpesenter ble stengt, alle utesteder, og serveringssteder får kun tilby take-out. Skoler og barnehager er åpne, men på rødt nivå. Alt er stengt, med unntak av de nødvendige butikkene. Det er også anbefalt å ikke reise ut av kommunen annet enn for nødvendige reiser, og forbudt med flere enn to besøkende. Allikevel velger ei venninne av meg å sende sine to barn på 2,5 og 5,5 år på langhelg hos bestemoren sin i en annen kommune som ikke er satt i lockdown. De avtalte barnepass allerede da regjeringa åpnet opp for at trinn 2 i gjenåpningen skulle starte i dag, fordi planen var da at de skulle møte venner ute på byen. Det kan de så klart ikke gjøre i helga allikevel, da byen er stengt, men de velger uansett å sende bort ungene sine. De skal være borte fra i dag til søndag ettermiddag. Dette provoserer meg voldsomt, og både jeg og ei venninne av oss prøvde å påpeke for henne at også ungene hennes strengt tatt skal holde seg innenfor kommunen. Hun hører ikke, og rettferdiggjør avgjørelsen sin med at bestemoren bor alene og skal kun være der i helga. Det er ikke det at bestemoren ikke har sett barnebarna sine på en stund heller, de har brukt henne som barnevakt jevnlig (i snitt en gang i måneden) hele det siste året. Jeg får jo ikke gjort så mye, men jeg kjente jeg bare måtte få det ut. Anonymkode: 3a2d0...f8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå