AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Ned fra 62.5 til 55 kg, er det noen som har klart det? Hvordan greide du det og hva gjorde du etc? ( Føler disse siste kg sitter litt fast :/. Anonymkode: 0dccb...6a7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 Først og fremst tenker jeg det er relevant å vite litt mer om deg, hvor høy du er f.eks? Har du vært 55 kg før, hvorfor har du evt. lagt på deg? Anonymkode: 28f3c...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Først og fremst tenker jeg det er relevant å vite litt mer om deg, hvor høy du er f.eks? Har du vært 55 kg før, hvorfor har du evt. lagt på deg? Anonymkode: 28f3c...1ae Ja har vært 55 kg tidligere, er 161 cm Har lagt på meg etter et trilling svangerskap. Nå er alle 3 i barnehagen og jeg har hjemmekontor og kan har begynt å trene 30 min hver dag før jeg legger meg, og spiser 1500 kcal om dagen. Anonymkode: 0dccb...6a7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 Jeg er litt lavere enn deg, men gikk ned fra 63 til 55 i 2019. Brukte ca hele året ved å spise små porsjoner, yoga og gå turer. Ingen spesiell diett eller noe, men jeg trives nok best på lavfett med mye frukt og grønt så kostholdet hadde nok en del vegetarmåltider. Anonymkode: a1808...94a 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Periodisk faste, mindre sukker og karbohydrater, hiit-trening max 2 ganger i uka, få nok hvile/søvn Anonymkode: 0bde4...e62 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Jeg har gått ned fra enda høyere vekt til 55 kg. Jeg er også litt høyere enn deg, så det bør absolutt være overkommelig for deg. For min del handlet det om å bare spise helt vanlig, sunn mat og kutte søtsaker. Jeg spiste litt søtsaker hver lørdag, men ellers ikke. Det er også viktig da at man ikke spiser absolutt alt man vil på lørdagen, men holder seg til litt søtsaker. Ellers spiste jeg kjøtt, kylling og fisk til middag, men sørget for å fylle opp med grønnsaker fremfor ris og pommes frites. Jeg spiste litt ris og pommes frites også, men mindre enn før. Til frokost og lunsj spiste jeg brødskiver med ost, egg, kjøttpålegg osv. Anonymkode: b6c85...a18 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 Da korona kom sluttet jeg å kjøpe så mye brus og godis fra Sverige da grensen ble stengt. Mindre brus/godis og jeg tar mindre buss og går og sykler mer. Gått ned fra 65 til 59, skal ikke ned mer. Anonymkode: 13801...c8a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #8 Skrevet 27. mai 2021 Ammer du enda? Jeg gikk ikke ned en dritt så lenge jeg ammet. Raste ned 6 kg i det jeg sluttet. Der er man jo forskjellig, men min kropp tviholder på ammekiloene. Anonymkode: 5f92b...15e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #9 Skrevet 27. mai 2021 Vær sikker på at du teller alt av kalorier. Vei det du spiser. Hvor mye en potet/søtpotet veier kan overraske de fleste. Om du spiser mandler/nøtter så husk at disse har superhøyt kaloriinnhold selv om det er sunt. Spiser du 1500 kalorier om dagen går du ned. Om ikke spiser du flere kalorier enn du tror. Alltid, med noen få veldig sjeldne medisinske tilstander som unntak. Lykke til ❤️ Anonymkode: c07e9...e16
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #10 Skrevet 27. mai 2021 Jeg gikk fra 65 kg til 56, er 170 cm. Den eneste måten å gå ned i vekt på er kalorireduksjon og litt trening. Spiste ca. 1500 kalorier om dagen og trente 2/3 ganger i uka i en time eller en halvtime. Lastet ned en app og fulgte med på kaloriinntaket. Kuttet ut godteri, dressing(du kan kjøpe kalorifri dressing. Man blir sjokkert når man ser hvor mye kalorier har dressing!), frossen mat osv. Nå har jeg veid 56 kilo i over ett halvt år. Koser meg en gang i uka med fastfood til middag, men ellers er jeg ganske strengt på dietten og tillater meg ikke å spise godteri osv. i helgene. Anonymkode: e911d...256
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #11 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ja har vært 55 kg tidligere, er 161 cm Har lagt på meg etter et trilling svangerskap. Nå er alle 3 i barnehagen og jeg har hjemmekontor og kan har begynt å trene 30 min hver dag før jeg legger meg, og spiser 1500 kcal om dagen. Anonymkode: 0dccb...6a7 Da tenker jeg at det er fullt mulig å få til! Jeg er litt høyere og gikk ned litt mer ifb. med konkurranse. Trente mye og spiste 1600-1800 kcal om dagen, avhengig av om jeg trente eller ikke. Så ligger du på 1500, og er sikker på at du ikke har "feil i regnskapet", så kommer du nok til å gå ned 🙂 Fokuser på å få i deg mat som metter og gjør godt for deg. Viktig med proteiner, og spis gjerne mye grønnsaker - de metter godt uten å utgjøre så mye på regnskapet. Gulrot er f.eks. fint for å dempe sulten mellom måltider! Ellers hadde jeg fokusert på baseøvelser som trener store muskelgrupper, og generelt styrke kroppen etter det jeg antar har vært et tungt svangerskap for kroppen! Kan utover det virkelig anbefale deg å investere(For det er virkelig en investering!) i en dyktig coach for en måneds tid. Da får du virkelig god hjelp, og er sikker på at du får i deg det kroppen trenger. I tillegg er veldig mange gode på dette med hjemmetrening i disse dager, så da får du et mest mulig effektivt program ut ifra tid, utgangspunkt og ønsker. ❤️ Om du er interessert kan jeg sende deg info om hvem jeg har brukt (og bruker nå) selv. 🙂 Anonymkode: 28f3c...1ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå