Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg irriterer meg nå. Avtalt å møte en gammel venninne i dag. Hun spurte når og jeg foreslo et klokkeslett. Hun sa det ikke var sikkert hun rakk det og jeg sa si i fra når du kommer deg avgårde så tar vi det derfra. Ikke hørt noe mer. Sendt henne en ny mld i dag og skrevet at jeg er våken gi meg en lyd når du drar. Og ikke fått svar. Jeg er stuptrøtt etter lite søvn i natt og skulle gjerne hatt en idé om når vi skal møtes så jeg kunne sovet litt til. Men nå føler jeg at jeg må holde meg våken og vente på at hun tar kontakt. Klokken tikker og går og dersom jeg ikke hører noe fra henne innen 1 time vil det ikke bli tid til å møtes i dag da jeg har en annen avtale også, dette vet hun. Og jeg vil ha 'kastet bort' timer på å ligge å vente når jeg hadde trengt å søvn. Føler at hun ikke har respekt for meg og min tid. Dette er andre gang jeg har prøvd å avtale å møte henne og hun har gjort det vanskelig. Hun synes å ha en holdning om at hun har det så travelt og en forestilling om at jeg ikke har det og jeg synes det er respektløst. Jeg kjenner at jeg ikke kommer til å gidde dette igjen. Dersom hun ikke holder denne avtalen i dag, bør jeg si hva jeg synes? Gidder jo ikke å holde av tid til henne i kalenderen igjen når det blir sånn.

Anonymkode: 4d641...3e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Andre gang.

Hallo.

Anonymkode: 0d717...88d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo nå hvordan hun er. Så om dere skal avtale noe en annen gang, ha en konkret avtale. Får du ikke en konkret avtale med henne, får du ta det som at dere ikke har avtale i det hele tatt. Så får du heller gjøre det du ønsker å gjøre den dagen. 

Det kan være mange grunner til at det er vanskelig å få til en avtale med venninnen din, men det er iallfall liten vits i å sitte på vent, og i tillegg irritere seg over å sitte på vent. 

Anonymkode: 993c5...b9b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om du opplever at hun ikke respekterer din tid, så respekter den heller selv. Når dere avtaler første gangen sier du når du kan, og om hun ikke rekker det så har du ikke mulighet. Si i så fall "hører jeg ikke fra deg innen kl X så utsetter vi det". Da lærer hun at du trenger å ha noe å forholde deg til, og innretter seg etter det. Gjør hun ikke det tenker jeg at hun ikke prioriterer møtet. Det er helt greit å si "da har jeg ikke mulighet," eller "jeg gir beskjed innen kl 10 om jeg rekker det eller ikke". Da vet du, og kan forholde deg til det. Av og til har man ikke tid, og det er helt greit. 

Mange har et sånt "jeg stikker innom i løpet av dagen" - avtale, og det er helt uaktuelt for meg. Fordi jeg ønsker å vite når jeg må være tilgjengelig. Ellers har jeg andre planer. 

Anonymkode: 2a7e4...3b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er siste gang jeg holder av tid sånn. Har nok av andre venner som ikke har problem med å avtale klokkeslett. Har omsider fått et klokkeslett fra henne nå, tenker ikke å møte presist. Så får hun se hvor kjekt det er å sitte å vente😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er siste gang jeg holder av tid sånn. Har nok av andre venner som ikke har problem med å avtale klokkeslett. Har omsider fått et klokkeslett fra henne nå, tenker ikke å møte presist. Så får hun se hvor kjekt det er å sitte å vente😄

Dette heter passiv-aggressive og gjør bare ting verre. Vis at du er glad for å se henne og at hun ga beskjed. Da gjør hun det neste gang også, istedet for å tenke at du ble sur og ikke vite hvorfor. Vær overbærende denne gangen. 

Anonymkode: 2a7e4...3b5

• Liker 10
Skrevet

Du holder jo av tid og har sagt hun kan gi beskjed når hun drar. Dermed har du gjort deg helt tilgjengelig. Ikke gjør det en annen gang. Foreslå 2-3 tidspunkt og om hun ikke kan eller ikke svarer, er avtalen ikke lengre gjeldende. Den avtalen du har nå må du nesten bare holde synes jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal holde avtalen, og kommer selvfølgelig til å bli glad for å se henne. Så husker jeg dette til neste gang, at avtalen må være konkret. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg orker ikke å omgås slike. det stjeler for mye energi. holder at jeg har slike i jobbsammenheng, men kan ikke si opp jobben pga det🤭

Anonymkode: 7f95f...917

AnonymBruker
Skrevet

Er hun ufør? Om hun er det, så er det greit at hun kommer når hun kommer.

Anonymkode: d1d88...b5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

hva? utdyp gjerne. et dette ironi?😎hehe

Anonymkode: 7f95f...917

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner problemet. Hun sier at hun muligens ikke rekker det, hvorfor gidder du da å vente? Når folk sier det til meg foreslår jeg alltid en ny tid, både for egen del og for den andre så den slipper å stresse. I tillegg har dette kun skjedd to ganger. Selvfølgelig hvis dere har planlagt ting kun to ganger kan det irritere noe mer, men siden dere er venninner regner jeg med at dere har avtalt ting ganske mange flere ganger.

Anonymkode: 178ca...782

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang så sier du at det ikke fungerer for deg med slike løse avtaler og ber om å få et konkret tidspunkt.

Anonymkode: 0122e...135

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som er dårlig på planlegging her...

Hvis løse avtaler ikke funker for deg, så ikke inngå slike. Avtal konkret, ellers har dere ikke avtale.

Anonymkode: b3218...0e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, for uføre har så dårlig tid at de ikke kan gi et konkret klokkeslett da, mener du? 

En ting er at formen kan variere, men ikke så mye at man ikke vet om det går eller ikke, samme dag. Respekt for andres tid skal man ha uansett om man er arbeidsufør eller i full jobb. 

Anonymkode: b84ce...5c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...