Gjest undrendejente Skrevet 6. september 2005 #1 Skrevet 6. september 2005 jeg er forlovet med en muslimsk gutt,nå er han ikke muslimsk i den forstand.. han går ikke i moskeen, han røyker, drikker, går ut på byn, ber ikke, spiser svinekjøtt, lar meg leve et helt "normalt"liv slik som en annen normal norsk kristen gutt ivlle ha gjort....vi har vært lenge sammen og forlovet nå en god stund, flyttet sammen og har et helt perfekt forhold. dette er et av mine beste forhold og dette tror jeg kommer til åvirke og dette satser jeg fult på.. men hvor en jeg snur meg hører jeg dritt... overalt.. det sårer meg.. sitter jeg på etnytt sted med nye menensker jeg skal bli kjent med ee rjeg nesten redd for å sid et for jeg hører jo dritt der og.. familiemdlem som vet om det, når jeg ikke står der så slenger de også dritt.... alle absolutt alle må ha noe de skulle ha sagt.. selvom det bare er sladder eller hva som helst annet....de må rakke ned på dem.... dette sårer meg, jeg hard et såå perfekt og de må komme med lsike ting. er det rart det er rasisme i verden!!!dette sårer meg.....
Gjest Isabellas Skrevet 6. september 2005 #2 Skrevet 6. september 2005 Hvilket land er han fra? Overrasker meg at han tilmed spiser svinekjøtt!! Vel, har opplevd det samme. Folk er full av fordommer, uten å vite noenting.
Gjest Gjesta Skrevet 6. september 2005 #3 Skrevet 6. september 2005 Hei! Jeg bare lurer paa en ting, presanterer han seg " Hei, jeg heter xxxxx, og jeg er muslim" ? Bare reagerte paa det at det stod naar han moter nye mennesker saa har alle noe de skulle sagt.... Men utenom det saa lever vi jo fortsatt i en verden med fordommer saa man klarer vel ikke aa komme unna de samme hva det skulle vare, trist, men sant! Haaper dere fotrsetter aa ha det bra, bry seg om hva andre mener er noe ingen skal gjore(hvertfall naar det gjelder bagateller som dette), det her er ditt privat liv. xx
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #4 Skrevet 6. september 2005 Hei! Jeg har noe på gang med en muslimsk gutt. Han er fra Afghanistan. Jeg har venner som har sagt: pass deg, vær forsiktig,tenk to ganger osv. Det er vondt å høre. Mange tar alle under en kam uansett!! Det fins drittsekker fra alle folkeslag...
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #5 Skrevet 6. september 2005 Hei, jeg har vært sammen med en muslim i snart 4 år, og fra de som ikke kjenner han får jeg fortsatt masse spm når de finner ut at han er muslim. Merkes godt at det er fordommer ute å går. Selv om jeg blir frustrert og irritert er det ikke noe jeg får gjort noe med. Våre felles venner er de som teller og de ser jo at han er kjempe skjønn og at vi har det veldig bra sammen. Fordommer fordummer ! Lykke til!
Gjest Dilla Skrevet 6. september 2005 #7 Skrevet 6. september 2005 Ikke bry deg om hva andre mener. Gjør det du synes er best for deg og din kjære. Det er alt som teller.
Gjest Kasper Skrevet 6. september 2005 #8 Skrevet 6. september 2005 Tro meg, dette bærer bare ut i ulykken. Min søster var sammen med en muslims gutt som oppførte seg akkurat slik som du beskriver, helt til de var gift. Da ble han et sant helvete, og hun endte opp på krisemottak mer enn en gang. I dag bor hun på en annen kant av landet med hemmelig adresse og telefonnummer, og slitter ennå med nervene etter det som har skjedd. Så mitt råd er kom deg vekk fortest mulig!
Gjest Piper Skrevet 6. september 2005 #9 Skrevet 6. september 2005 Tro meg, dette bærer bare ut i ulykken. Min søster var sammen med en muslims gutt som oppførte seg akkurat slik som du beskriver, helt til de var gift. Da ble han et sant helvete, og hun endte opp på krisemottak mer enn en gang. I dag bor hun på en annen kant av landet med hemmelig adresse og telefonnummer, og slitter ennå med nervene etter det som har skjedd. Så mitt råd er kom deg vekk fortest mulig! ← Må du slutte! Alle er ikke sånn, selv om din søster møtte en sånn person. Snakker om å dra alle over en kam, og er det rart det er krig i verden Selv om enkelte er på den måten som mannen til din søster, er det ikke dermed sagt alle er slik. Noen av "muslimene" er faktisk oppegående personer.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #10 Skrevet 6. september 2005 Nå syns jeg at du overdriver Kasper! Du tar alle over en kam! Selv om søstra di var så uheldig, så betyr ikke det at alle muslimer er like. Det kunne like gjerne ha vært en nordmann. Jeg har selv vært med en muslim.(Det finnes mange muslimer som kaller seg muslimer, men praktiserer det ikke, dermed drikker de, røyker, spiser svinekjøtt), og det var den snilleste gutten jeg har vært med. Når det gjaldt religionen hans, så merket jeg det ikke på noen som helst måte, da han ikke praktiserte det. Fordommer kommer du til å møte overalt, men det er opp til dere om dere vil bry dere om det eller ikke. Dersom dere er helt sikre på kjærligheten, så kommer ingenting til å skille dere. Ikke bry dere om andre, men nyt tiden dere har sammen!
Gjest pirkern Skrevet 6. september 2005 #11 Skrevet 6. september 2005 "Mange tar alle under en kam uansett!!" " Snakker om å dra alle over en kam,..." " Du tar alle over en kam!" ? Over eller under? Ta eller dra? Eller mener dere "skjære alle over en kam"
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #12 Skrevet 7. september 2005 Tro meg, dette bærer bare ut i ulykken. Min søster var sammen med en muslims gutt som oppførte seg akkurat slik som du beskriver, helt til de var gift. Da ble han et sant helvete, og hun endte opp på krisemottak mer enn en gang. I dag bor hun på en annen kant av landet med hemmelig adresse og telefonnummer, og slitter ennå med nervene etter det som har skjedd. Så mitt råd er kom deg vekk fortest mulig! ← Nå får du rulle inn altså. Drittsekker som slår finner du over alt, så det å si til trådstarter at hun bør komme seg vekk bare fordi gutten er muslim er både barnslig, teit og fordomsfullt.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #13 Skrevet 7. september 2005 Jeg er sammen med en muslim. Han bor i tunisia og jeg i Norge. Har vært sammen en god stund nå, og det har blitt menge turer. En så snill og go gutt har jeg aldri vært med før, han er rett og slett unik;) Det er sant som det er sagt tidligere, drittsekker finnes det overalt, har ingenting med relgion, hudfarve eller nasjonalitet og gjøre. Det er det indre som teller, synd ikke alle folk skjønner det!!! Fordommer kommer av fremmenfrykt, hadde selv det engang, men ting endrer seg når en blir kjent med mennesets indre. Stå på, og vi må drite i hva alle andre mener. Vi lever ett liv:)
Gjest allium Skrevet 7. september 2005 #14 Skrevet 7. september 2005 Det er klart man skal behandle alle som individer. Men jeg skjønner vennene dine, og jeg tror de gjør det fordi de bryr seg om deg. Det er ikke det samme som å si at forloveden din er en drittsekk. Det er bare det at oddsene for at dette skal gå bra, ikke er særlig høye. Og det gjelder selv om han er ok på alle måter. Man skal ikke spøke med kulturforskjeller. 50% av alle ekteskap idag ender i skilsmisse. Legg til kulturproblemer på toppen av det vi alle har, og det ser ikke lyst ut. De fleste kan fortelle deg at de kjenner jenter som har vært sammen med voldelige innvandrere. Det gjør jeg også. Men jeg velger å fokusere på dem jeg kjenner som er sammen med normale, hyggelige innvandrere. Det har uten unntak gått galt det også. Kulturforskjellene blir for mye etter hvert. En av dem har for sikkerhets skyld komplisert det hele ved å flytte til hans hjemland, og få barn med ham der. Tror du hun kommer seg hjem igjen før gutten er voksen ? Nei, ikke hvis hun ikke er villig til å reise fra ham der.
Gjest Ingrid78 Skrevet 7. september 2005 #15 Skrevet 7. september 2005 Jeg vet om mange muslimer som lever normalt. Også inkludert svinekjøtt. Så lenge muslimene som bor i Norge følger norske leveregler ol så gjør det meg ingenting. Syns bare det er fint jeg at man kan forelske seg på tvers av religioner. Det finnes sikkert mange kristne menn der ute som er verre enn kjæresten din, og mange andre muslimer. Man skal ikke dømme bare pga religion, man må se på personen.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #16 Skrevet 7. september 2005 Du vet om mange muslimer som lever "normalt"? Stakkars liten
Kafka Skrevet 7. september 2005 #17 Skrevet 7. september 2005 Det er litt sant Ingrid78. Hva som er 'Normalt' og ei, kan være så mangt alt ettersom. Det er viktig å respektere andres oppvekst og kulturbakgrunn.
Gjest Ingrid78 Skrevet 7. september 2005 #18 Skrevet 7. september 2005 Du vet om mange muslimer som lever "normalt"? Stakkars liten ← Jeg mente jo normalt etter det vi tenker på her i Norge da. Sånn som vi nordmenn stort sett lever. Har ikke noe A4 liv jeg heller.
Gjest åpen Skrevet 8. september 2005 #19 Skrevet 8. september 2005 Jeg har reist litt rundt i verden. Også til muslimske land. Norsk jente. Alene. Jeg har møtt mange hyggelige menn,men også men med vrangforstillinger om vestlige kvinner. Disse er helt åpenbare.Det har skapt trøbbel. Og jeg har snakket med gutter som sier at de flørter og elsker med vestlige kvinner,men gifter seg med anstendige,ubrukte kvinner. ALT forandrer seg nå r de gifter seg. En kone er IKKE en kjæreste. Det er i våre øyne mer som en eigendom. Ver klar over det faktum. Møt foreldrene hans og snakk med dem om dette. Der ligger svaret du trenger.
aline Skrevet 8. september 2005 #20 Skrevet 8. september 2005 50% av alle ekteskap idag ender i skilsmisse. Legg til kulturproblemer på toppen av det vi alle har, og det ser ikke lyst ut. ← dette tror jeg faktisk blir litt feil. det sies ingenting om at det ser større prosent av ekteskap med forskjellig kulturell bakgrunn som skiller seg? jeg tror faktisk man tenker MER over hva man gjør når man går inn i ett ekteskap med en partner fra en annen kultur og religion en man gjør når man inngår ekteskap mellom to med lik bakgrunn. dette nettop fordi mange mener noe om forholdet deres dersom de faktisk kommer fra forskjellig bakgrunn, og man blir på en måte gjort mer oppmerksom på farene. jeg tror det er både for lett å gifte seg og for lett å skille seg, at det er noe av grunnen til at mange skilles idag. og at mange ikke kjemper så hardt. er man i ett forhold med en fra en helt annen kultur og religion så er det ikke fullt like lett verken å gifte seg eller skille seg, det blir stilt flere spørsmål, man må gå flere runder med de rundt seg før man "kan" ta steget ut. personlig ville jeg tenkt meg om ett par ekstra ganger om jeg traff på en muslim jeg likte, jeg ville IKKE kuttet tanken, men jeg ville vært mer obs og årvåken en med en ikke-muslim. pga at mange muslimer har andre vaner og tanker rundt endel ting. Ikke alle, men mange. og jeg ville også fulgt med litt ekstra dersom ei venninde av meg hadde blitt sammen med en muslim, uansett hvor ok han virket. fordi man jo vet at FAMILIENE gjerne forventer og krever annet, uansett hvordan han oppfører seg nå, så kan familiene stille krav som tvinger ham til handlinger vi ikke forstår. (og jeg snakker ikke nødvendigvis om vold eller tvang)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå