Gå til innhold

Fiskepinner tilbehør

lemoncake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
lemoncake skrev (På 27.5.2021 den 7.37):

Hva har dere som tilbehør til fiskepinner? 😜

Ser mange har svart det samme meg, hvis jeg skal gjøre det enkelt woker jeg en grønnsaksblanding med erter, ev. med erter, grønnsaker og ris eller blomkålris. Helst uten ris, ertene er cluet. 

lemoncake skrev (På 27.5.2021 den 7.42):

Takk for tips! 👍Tror du at pommes frites av søtpotet kunne vært godt til? (Har en her som er glad i søtpotet)

Tror det, eller chips av sellerirot. 

Men det er så sjelden jeg spiser fiskepinner at jeg går for erter og grønnsaker. Remulade bruker jeg ikke, kanskje yoghurt naturell eller chreme fraiche, for jeg synes fiskepinner virker fulle av fett fra før. 

Anonymkode: 61cf6...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ser mange har svart det samme meg, hvis jeg skal gjøre det enkelt woker jeg en grønnsaksblanding med erter, ev. med erter, grønnsaker og ris eller blomkålris. Helst uten ris, ertene er cluet. 

Tror det, eller chips av sellerirot. 

Men det er så sjelden jeg spiser fiskepinner at jeg går for erter og grønnsaker. Remulade bruker jeg ikke, kanskje yoghurt naturell eller chreme fraiche, for jeg synes fiskepinner virker fulle av fett fra før. 

Takker for gode tips! Fiskepinnene havnet i frysen og så har vi mye grillmat pga nydelig vær. 😎 Men snart skal vi ha dem til middag. 
Men ang fett, så er det vel ikke så ille i disse fiskepinnene: https://www.findus.no/var-mat/fisk/fiskepinner/fiskepinner#3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lemoncake skrev (1 time siden):

Takker for gode tips! Fiskepinnene havnet i frysen og så har vi mye grillmat pga nydelig vær. 😎 Men snart skal vi ha dem til middag. 
Men ang fett, så er det vel ikke så ille i disse fiskepinnene: https://www.findus.no/var-mat/fisk/fiskepinner/fiskepinner#3

Nei, det er ikke mye fett. Men selv om jeg steker de i ovnen på bakepapir føles det ut som de har for mye fett. Tror det er konsistensen jeg er uvant med og så har jeg innbilt meg at de inneholder for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden det er barna vi stort sett lager fiskepinner for, så serveres de normalt sett "barnevennlig" i en av disse variantene: 

Fiskepinner med potetmos og kokte grønne erter
Fiskepinner med bare grønne erter og ketchup
Fiskepinner i pølsebrød med ketchup (Evt. potetmos og ketchup.) 
Fiskepinner med råkostsalat av eple og gulrot
Fiskepinner med kokt maiskolbe

Anonymkode: 0d43d...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være litt stusselig

Ketchup (must for ungene), kokte poteter, smeltet smør og raspet gulrot.

Pleier å lage litt mer til når vi lager fish'n chips.
Da har vi remulade, sitron, ertestuing. Ungene har pommes med ketchup, vi pleier å ha søtpotetfries til.

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fiskepinner med potetmos og raspet gulrot syns jeg er veldig godt! :) og gjerne noen sitrondråper over. :)

Anonymkode: e6ff1...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wraps, med rømme eller remulade, mais, salat, agurk og paprika, synes vi er en fin variasjon! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heimlaga potetmos, stekte frossengrønnsaker og hvitløksdressing. Gubben liker å dyppe de i hamburgerdressing.

Anonymkode: bd141...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...