Gå til innhold

Sortering hjemme - avfall, tomflasker etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner liksom ikke helt et godt system hjemme på sortering av ting papp/papir, plast og tomflasker. Kjøkkenet er ikke så stort, og vi har ingenting nær kjøkkenet som en bod e.l i hovedetasjen. Så hvor i huset har dere slikt og har dere kanskje noen praktiske beholdere til slikt? 🙈

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har tre beholdere under vask, samt en hylle. 

Den største er restavfall, en til plast, og en til papp På hylla er det en beholder der vi legger lyspærer, batterier, og slikt. I tillegg er det her vi legger hermetikk, flasker, med mer (går veldig lite flasker hos oss).

I garasjen har vi en stor beholder til plast. En stor beholder til pant. Og en eske til småeelektrisk og annet. 

Anonymkode: 3ce96...149

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har disse stående gjemt i gangen under trappa.

En til restavfall, en til plast, en til glass og metall, en til elektronisk avfall, en til panteflasker, og så har vi en papiravfallsboks stående ved siden av.

Boks til matavfall har jeg på kjøkkenet.

Anonymkode: a8b28...ad4

• Liker 3
Skrevet

Under vasken har jeg tre søppeldunker til matavfall, restavfall og plastavfall. I en blå plastkasse har jeg papiravfall, og jeg bruker foreløbig en pose til hermetikk/ flasker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et evig kaos hjemme hos oss 🤯 Der er liksom ikke noe logisk sted å ha det verken på eller ved kjøkkenet. 

Anonymkode: 060fb...b35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Matavfallet har jeg i en matavfallspose i kjøleskapet, kaster hver eller annenhver dag så det blir ikke lukt. Papiravfallet har jeg i en plastboks på bunnen av skapet med yttertøy, der er også en liten boks til flasker, batterier o.l., kaster lite av det. Restavfall og plast skal kastes i samme dunk her i Stavanger, det hiver jeg i en søppelbøtte med lokk som står på kjøkkenet. 

Anonymkode: 87af6...6d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er et evig kaos hjemme hos oss 🤯 Der er liksom ikke noe logisk sted å ha det verken på eller ved kjøkkenet. 

Anonymkode: 060fb...b35

Her og! 😅

Skrevet

Matsøppel og rest under vasken. Ellers har jeg spiskammers der jeg har alt av glass og metall, tomflasker og pappsøppel. Elsker spiskammerset mitt! 

• Liker 1
Skrevet

Har beholderne på vaskerommet

Skrevet

Bruker skittentøyskurver I hard plast med en lett benkeplate oppå som jeg har småting på. En til papir, en til flasker og en til plast. Matavfall og restavfall har jeg under vasken. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i leilighet og har ikke så stort kjøkken. Sorterer restavfall og matavfall i skapet under vasken. Papir, plast, metall og glass samler jeg i en stor papirpose. Når den er full, sorterer jeg det og kaster. Tomflasker i en pose under trappen. Dette er det som fungerer hos meg. 

Anonymkode: 82d28...ab4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Under vasken har jeg et uttrekkbart syativ med to bøtter, til plast og restavfall. ved siden av disse står bokashibøtta, og bak den en bøtte til glass og metall. Papir har vi i en kurv nederst i et annet kjøkkenskap.

Uten bokashi ville vi kanskje fått papiret også under vasken.

Tomflasker har vi på kjøkkenbenken noen dager, før vi flytter den til en pose i kjelleren (garasjen ville vært bedre). Ideelt skulle vi tatt dem med til butikken hver gang, uten mellomrombevaring.

Elektrisk og farlig avfall legger vi direkte i rødboksen i kjelleren, siden vi har barn. 

Systemet vårt er ikke perfekt, men det fungerer uten å ta for mye plass på vårt lille kjøkken. 

Anonymkode: dc3cc...ea9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...