Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ett år inn i forholdet vårt, tok jeg kjæresten min i å flørte med andre damer. (Vi er godt voksne.) Ikke ei spesiell, men litt med mange. Han la seg helt flat, derfor er vi fortsatt et par, ett år etter. Jeg sliter til tider med å stole på ham så mye man burde i et forhold, men prøver å holde det for meg selv. Men jeg synes det er vanskelig når han, som for noen dager siden, dro på en flere timers fjelltur med ei nabodame av han. Det er skuffende at han ikke engang spør meg om jeg er komfortabel med det, jeg hadde ikke hørt noe om turen u forkant, fikk Snap om at de var på tur. Jeg tenker og tenker og overtenker muligens. Han burde sikkert kunne gjøre slikt i et forhold, men jeg sliter.. Tanker og innspill?

Anonymkode: e7f57...fd0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud,  overskriften skulle være Overtenker jeg.

Skrevet

Mine umiddelbare tanker er at dere burde prate mer. Greit at man føler seg sjalu og kanskje irrasjonell i blant, men når typen din drar på fjelltur med en annen dame og du er ukomfortabel med det, så er det en prat dere burde tatt for lengst. At du sitter inne med de følelsene kommer bare til å ligge og ulme og skape et helvete i fremtiden. Og hvis han sender deg snaps av at de er på tur så kan det hende at han faktisk ikke er klar over at det er noe du kjente på, selv om det er vanskelig for deg å tro. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Problemet vårt er at han ikke ønsker at den "episoden" dras opp, at den må legges død. Jeg er jo egentlig enig, men det er jo også den som gjør at jeg sliter med å stole på han. Jeg synes han er lite empatisk når han ikke i forkant sier et ord om turen og ikke spør hva jeg er komfortabel med, med den historikken vi har. Jeg er skuffa og såra.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger å snakke ut om dette. Da må dere det. Hvis du bare skal holde dette for deg selv, så kommer det til å gnage og ødelegge for deg. Dere må også snakke om hva dere begge synes er greit og ikke greit i et forhold. Og f.eks at man bør fortelle på forhånd om slike ting som å dra på slike turer med det motsatte kjønn, og høre om det er greit med den andre.

Anonymkode: f3e0f...2b2

Skrevet (endret)

Det er ikke greit at han bryter tilliten og bare forventer at du skal få den tilbake uten at han jobber for den men tvert i mot neglisjerer deg og dine følelser igjen. Hvis dere ikke bor sammen er det naturlig å meldes om hva man har for planer for dagen, uansett om det er nabodama eller en kompis han skal på tur med. Pga historikken burde han absolutt spurt deg om det var greit, at du stolte på han nå. Han virker ikke særlig knyttet til deg. Det er ikke dere mot resten av verden. Hva gjorde han for at du skulle få igjen tilliten? Var det en periode han viste deg alt på telefon og alltid sa hva han skulle, slik at du følte deg trygg? Ikke la deg overkjøre, du må sette grenser for hva du aksepterer i et forhold og gå når de brytes. Dere må dessuten kommunisere disse grensene med hverandre.

Endret av McMary
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere må snakke om dette. Og du må finne ut hvorfor du ikke stoler på han. Er det noe han har gjort tidligere? Eller er det dine tidligere erfaring med andre som er årsak. Jeg syns ikke han egentlig har gjort noe galt, men HVIS dere har snakket om dette tidligere, og du har sagt fra at du ikke er komfortabel med at han er småflørtete eller drar på tur med venninner så bør han respektere det og i alle fall si fra på forhånd, spørre om du også vil være med e.l.

Jeg ser feks i arbeidsmiljøet mitt at vi har en sjargong som helt sikkert kan oppfattes som flørtete av noen utenfra, men det er ingen internt som tenker i de baner en gang. Det er bare den type humor og omgangsform vi har. Så ikke tenk det verste helt automatisk. 

Anonymkode: 5c62b...e26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere må snakke om dette. Og du må finne ut hvorfor du ikke stoler på han. Er det noe han har gjort tidligere? Eller er det dine tidligere erfaring med andre som er årsak. Jeg syns ikke han egentlig har gjort noe galt, men HVIS dere har snakket om dette tidligere, og du har sagt fra at du ikke er komfortabel med at han er småflørtete eller drar på tur med venninner så bør han respektere det og i alle fall si fra på forhånd, spørre om du også vil være med e.l.

Jeg ser feks i arbeidsmiljøet mitt at vi har en sjargong som helt sikkert kan oppfattes som flørtete av noen utenfra, men det er ingen internt som tenker i de baner en gang. Det er bare den type humor og omgangsform vi har. Så ikke tenk det verste helt automatisk. 

Anonymkode: 5c62b...e26

Jeg vet hvorfor jeg ikke stoler på han, det skrev jeg over. :)

Det er ikke at han drar på tur som er problemet mitt, men at han ikke nevner det i forkant og ikke bryr seg en døyt om å spørre om jeg er komfortabel med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...