Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er lenge siden jeg hadde små barn sånn ca 17 år og den ungen elsket søvn, sov fra dag 1 lenge og mye, trillet vi tur så sov han er enn gjerne ute i vogna i 3-4 timer av gangen.

Jeg er fra tid til annen barnevakt for en gutt på 13 mnd, mor er alvorlig syk etter fødsel og far er ja han snakker vi ikke så mye om her men uansett. Først så trodde jeg det var bare hos meg men i samtale med far forteller han at det er samme problemet/utfordringen.

Han sover fra 2100- 2330, så våken  til 0230, så sover til 0300,  så våken til 0700, sover til 0800 og sover ikke igjen før kl 1430, hvor man da sover til 1500, og så våken igjen frem til leggetid. De har visst prøvd alt og for å si det sånn, ungen er speedy gonsales når han er våken. De har prøvd det meste og det samme har jeg. Han har sovet her ra han var rundt 6 mnd gammel. Han får ikke sukker, ikke usunne ting og slike ting. Ikke er han spesielt glad  i mat heller. Så det er litt sånn tja hva gjør vi? Vi søker etter gode råd for vi vil gjerne hjelpe gutten og ikke minst foreldrene

Anonymkode: abe63...c49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, han sover 4,5 time i døgnet og har gjort det i et halvt år? Det høres ekstremt ut

Hvordan er leggerutiner? Hva sier lege og helsesykepleier?.

Anonymkode: cd4b9...040

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Altså, han sover 4,5 time i døgnet og har gjort det i et halvt år? Det høres ekstremt ut

Hvordan er leggerutiner? Hva sier lege og helsesykepleier?.

Ja det er ekstremt, og han har jo ikke ro i rompa heller når han er våken. Han legges ikke overtrøtt og det synges for han, og han sovner fort men kort, legen mener at man bør prøve sovemedisin i en kortere periode men de vet ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er ekstremt, og han har jo ikke ro i rompa heller når han er våken. Han legges ikke overtrøtt og det synges for han, og han sovner fort men kort, legen mener at man bør prøve sovemedisin i en kortere periode men de vet ikke. 

Men hvorfor legges han ikke før? Og oftere? 

AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes voldsomt ut.

Han burde jo lagt seg rundt kl.18-19. 
Hvordan er leggerutinene? Når på kvelden pleier foreldrene å legge ham? 

Anonymkode: ff90d...fcb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor legges han ikke før? Og oftere? 

Fordi han blir liggende å hyle og gråte sårt eller han ligger å hiver ting ut av sengen, eller bare synger , ja alt annet enn å sove. Og tro meg jeg har prøvd og foreldrene har prøvd men han vil bare ikke sove.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette hørtes voldsomt ut.

Han burde jo lagt seg rundt kl.18-19. 
Hvordan er leggerutinene? Når på kvelden pleier foreldrene å legge ham? 

Anonymkode: ff90d...fcb

Han har vært fosøkt lagt da, men ikke sjans. Når han legges har har fått mat, han blir pusset tennene på og så sjekks bleia men den er ofte tørr, så sier de og jeg ( når han er her) natta, synger for han og så går ut, men han ligger der å enten hygriner, eller synger men søvn er tydeligvis ikke noe han mener er på tide da, de har prøvd alle mulige klokkeslett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...