AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Noen tanker? Hvordan reagerte omgivelsene på at du ble et selvstendig selvtenkende menneske- som ikke lenger lot seg manipulere? Anonymkode: a8747...fb2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 Til å begynne med så folk på meg med forakt. De kunne ikke utstå at jeg ikke lot meg manipulere av media, familie, venner og andre autoriteter. De syntes jeg var rar. Og kanskje var jeg rar, men hva gjør vel det når man har fått oppleve den begavelsen det er å tenke selvstendig. Det første som skjedde var at jeg sluttet å tro på religion. Det var også det enkleste, for religion er tross alt roten til alt ondt, som tilfeldigvis alle vi selvtenkende mennesker har innsett. Så sluttet jeg å tro på politikera, for vi vet alle at de ikke er til å stole på. Politikera sprer løgner hver dag, vi må slutte å ta det for god fisk, og heller tenke kritisk, men dette vet alle som tenker selvstendig. Til slutt mistet jeg troen på arbeidet. Jeg innså at arbeidet er en byrde, ikke et privilegium. Det var da jeg virkelig innså at jeg hadde blitt et selvstendig tenkende menneske. For her var til og med andre selvstendig tenkende mennesker uenig med meg. Jeg prøvde å manipulere dem til å slutte å tro på arbeidet, men dessverre var de selvtenkende mennesker og bet ikke på manipulasjonen min. Alt i alt en god opplevelse, men jeg vil ikke anbefale det. Jeg har nesten ingen venner igjen, men heldigvis trives jeg godt i mitt eget selskap. Anonymkode: 9a789...79d 1
Gjest Shawtyella Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 Jeg vet ikke hva slags selvtenkende du tenker på her. Men jeg husker jeg våknet opp fra manipulasjonen til eksen. Han reagerte med total panikk og sjokk. Jeg slo opp like etter, og han ble som ei bikkje etter kjøttbein. Han ble utrolig lett å manipulere. Det er det som var så interessant, at når en blir manipulert og ikke tillater det lenger, så ser du hvor svakt og lettmanipulert det mennesket var selv, utrolig spesielt. Mulig det er derfor noen manipulerer i det hele tatt, fordi de må føle mer makt når de har en så svak og lettpåvirkelig sjel. Jeg har fått opp øynene for manipulasjon, og det gjør relasjoner enklere. Om noen manipulerer meg den dag idag så blir jeg skikkelig kvass og sta. Jeg gjør gjerne det motsatte, kun for å vise at jeg lar meg ikke svekke. Jeg blir oppriktig sint😂
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 De aller fleste mennesker er selvstendige og selvtenkende, og det finnes svært få mennesker som reagerer negativt på det. Mennesker som derimot ikke er det, blir generelt mindre likt. Anonymkode: 4a9a4...87f 3
Raven.Writingdesk Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Til å begynne med så folk på meg med forakt. De kunne ikke utstå at jeg ikke lot meg manipulere av media, familie, venner og andre autoriteter. De syntes jeg var rar. Og kanskje var jeg rar, men hva gjør vel det når man har fått oppleve den begavelsen det er å tenke selvstendig. Det første som skjedde var at jeg sluttet å tro på religion. Det var også det enkleste, for religion er tross alt roten til alt ondt, som tilfeldigvis alle vi selvtenkende mennesker har innsett. Så sluttet jeg å tro på politikera, for vi vet alle at de ikke er til å stole på. Politikera sprer løgner hver dag, vi må slutte å ta det for god fisk, og heller tenke kritisk, men dette vet alle som tenker selvstendig. Til slutt mistet jeg troen på arbeidet. Jeg innså at arbeidet er en byrde, ikke et privilegium. Det var da jeg virkelig innså at jeg hadde blitt et selvstendig tenkende menneske. For her var til og med andre selvstendig tenkende mennesker uenig med meg. Jeg prøvde å manipulere dem til å slutte å tro på arbeidet, men dessverre var de selvtenkende mennesker og bet ikke på manipulasjonen min. Alt i alt en god opplevelse, men jeg vil ikke anbefale det. Jeg har nesten ingen venner igjen, men heldigvis trives jeg godt i mitt eget selskap. Anonymkode: 9a789...79d Konspirasjonsteorier er like mye hjernevasking som alt annet. 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Alle som har vært dominerte av andre personer. Det være seg venner familie søsken m.fl. og som kommer seg utav det sitter på en utrolig styrke. For nå har de verktøyet inni seg selv finner styrke i seg selv og trenger ikke lenger please andre . De husker hvordan det var og velger heretter en smal krets venner med omhu. Smisking biter de ikke lenger på. Anonymkode: a8747...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 4.32): Noen tanker? Hvordan reagerte omgivelsene på at du ble et selvstendig selvtenkende menneske- som ikke lenger lot seg manipulere? Anonymkode: a8747...fb2 Har du krevende omgivelser som ønsker å manipulere deg? Eventuelt at du er krevende som ser omtanke og det at du må bidra til samfunnet som manipulering? Anonymkode: a3781...7dd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #8 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du krevende omgivelser som ønsker å manipulere deg? Eventuelt at du er krevende som ser omtanke og det at du må bidra til samfunnet som manipulering? Anonymkode: a3781...7dd Endelig får jeg puste og da er jeg faktisk istand til å bidra mer for dem som ikke prøver å manipulere meg. Anonymkode: a8747...fb2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #9 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 5.03): Til slutt mistet jeg troen på arbeidet. Jeg innså at arbeidet er en byrde, ikke et privilegium. Det var da jeg virkelig innså at jeg hadde blitt et selvstendig tenkende menneske. Hvordan overlever du, utnytter du det systemet som du så tydelig forakter og som du ikke tror på, siden du ikke tror på å arbeide? Anonymkode: f40ef...385
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #10 Skrevet 28. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan overlever du, utnytter du det systemet som du så tydelig forakter og som du ikke tror på, siden du ikke tror på å arbeide? Anonymkode: f40ef...385 Haha, klassiker det der. Jobbe skal de ikke, for de vil ikke "eies av staten", men trygda skal de faen meg ha likevel. Anonymkode: bc6e7...7e7 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #11 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 4.32): Noen tanker? Hvordan reagerte omgivelsene på at du ble et selvstendig selvtenkende menneske- som ikke lenger lot seg manipulere? Anonymkode: a8747...fb2 Ble kastet ut av menigheten Anonymkode: 680e1...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå