Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe godt svar, vil bare gi deg en klem!❤️ Jeg har selv vokst opp og vært aktiv i kristent miljø, og har selv kjent fordømmelsen fra disse på kroppen! Jeg er heterofil altså, men ble gravid mens jeg var «singel» og har aldri klart å leve i det A4 familielivet som forventes i slike miljø. Vet hvor sårende det er å bli sett ned på av den grunn! 
jeg velger å tenke at det er mennesker som fordømmer, mens Gud ikke gjør det. 
Håper at du klarer å la være å bry deg om hva folk mener, og at du får det godt!

Anonymkode: b0cb9...eef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kristen bifil og lever sammen med min kvinnelige samboer. :) Jeg lever det fullt ut og valgte å kutte ut de i miljøet som ikke støttet meg. Troen min er like sterk og jeg tror ingenting på at jeg havner i helvete for at jeg er sammen med en kvinne. Gud har skapt meg slik som jeg er , og jeg er god nok for han slik jeg er. 

Anonymkode: cf1e2...a1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 06688...d72

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det hadde vært en mulighet for deg å ta kontakt med "åpen kirkegruppe"? Jeg kan ikke så mye om det men det skal  være en gruppe for skeive kristne. Ønsker deg alt godt😊

Anonymkode: c3334...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ville være kristen og samtidig helt grenseløs (panfil, og bilfil and you name it) høres ut som en umulig kombinasjon. De som ønsker et liv uten grenser bør droppe både moral og religion. Man kan ikke få i pose og sekk.

Anonymkode: 0de3c...496

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å ville være kristen og samtidig helt grenseløs (panfil, og bilfil and you name it) høres ut som en umulig kombinasjon. De som ønsker et liv uten grenser bør droppe både moral og religion. Man kan ikke få i pose og sekk.

Anonymkode: 0de3c...496

Man ligger nødvendigvis ikke rundt og er grenseløs selv om man er bifil eller panfil. Monogami tilhører ikke utelukkende de heterofil

• Liker 1
Skrevet

Jeg er heterofil selv, men vet at det finnes noe som heter skreiv kristent felleskap. En venn av meg møtte samboeren sin der, men det er så vidt jeg skjønte på han, en gjeng med skeive kristne som treffes både på nett og ellers og finner støtte i hverandre ❤ 

Det å være skeiv og kristen kan absolutt gå hånd i hånd og du kommer ikke til helvete for å evt. Få deg kvinnelig kjæreste. Gud skapte tross alt alle mennesker i sitt bilde, og han skapte deg og andre skeive akkurat som dere skal være! 🥰

Legger ved link. https://www.skeivtkristentnettverk.no/

AnonymBruker
Skrevet

Det at kristne er imot homofili og mener det er synd, har de jo tatt fra den boka jeg antar du setter høyt og mener på en eller annen direkte eller indirekte måte er guds ord. Hvorfor ikke ta dette som et tegn på at kristendommen ikke er så god og sann som du har vokst opp med å tenke? Jeg mener, en Gud som dømmer noen til helvete i det hele tatt er ikke samtidig ufeilbarlig og kjærlig, og at han skulle gjøre det basert på hvem man elsker i livet sitt gjør det hele mer umulig å tro på. 

Beklager at mitt svar her ikke var det du spurte om, men det var mine tanker. Jeg har selv vokst opp med en strengt religiøs mamma og er bifil (eller panfil? Jeg er ikke så opptatt av det), og sammen med samfunnets normer for seksualitet som tilsier at man er heterofil til det motsatte er bevist, har min oppvekst gjort at jeg ikke fant ut av det før i voksen alder. Jeg er ikke kristen selv. 

Anonymkode: cfdda...377

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bifil og ikke kristen. Men jeg har tenkt mye på dette med kristen religion, og har vel tidligere trodd litt på det. Men jeg tenker sånn at hvis det er himmel og helvete, og alle skeive er dømt til å komme til helvete uansett hva man gjør, så hva har vi da egentlig å frykte? Satan godtar tydeligvis skeive. Ihvertfall i følge Guds trofaste etterfølgere (om Gud finnes, kan vi ikke være sikre på hva han mener). Jeg tror ikke at det er Gud som har skrevet bibelen uansett. Hvis det er sånn at helvete finnes og man havner der fordi man er skeiv, så tror jeg at det er pride der nede hver dag. 

Anonymkode: 86153...98d

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...