AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Kjæresten min sier han har høy temprament og spiller inn at dette har mye med at landet han kommer fra har mye personlighet, følelser. Moren hans sier det samme, noen som vet noe om dette? det første jeg tenker på er mennesker med dårlig oppvekst, men nå vet jeg ikke så mye. Noen som jobber med noe eller kan mye om personlighet så svar gjerne. Moren mener de de er varme mennesker osv, og spiller inn med tempramentet. Jeg vet ikke noe om dette. Moren min er fra et land, hun har ikke høy temprament men hun har jo mye større personlighet. Anonymkode: dc94b...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 Ønsker du å være sammen med en som blir veldig sint på deg? Anonymkode: e91f0...9d3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 Hva mener du med høy temperament ? At han blir lett og/eller veldig sint ? Dette er handler lite om kultur, men om følelsesregulering. Anonymkode: 7cd6f...098 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 Man sier liksom det er en greie med de "varmblodige" fra syd, at de er så temperamentsfulle. Samtidig sier man jo det samme om nordlendingene fra nord, at de er hissige av seg. Jeg kan ikke noe om dette, men tror det er veldig individuelt hvilket lynne man har, og at der du finner kulturforskjeller så har det med at man har blitt oppdratt forskjellig i hvordan man takler det og uttrykker det. Trenger ikke å ha dårlig oppvekst. Jeg og min søster har samme gode, trygge oppvekst og samme blod, og hun har kort lunte imens jeg er tålmodig som dagen er lang. Hun roper og skriker ikke, men klager høylytt og sint og har litt mer aggressiv fremtoning enn meg. Om hun hadde blitt oppdratt i en familie hvor man ropte til hverandre når man ble sint, så hadde nok hun gjort det hun også når hun eksploderer. Jeg tenker at en ting er å være en hissigpropp, men at kultur eller lignende er ikke en unnskyldning for å ikke prøve å kontrollere det. Om han for eksempel kjefter og smeller for den minste ting så blir han jo helt jævlig å være med. Pass på og stoppe opp og si at dette var ikke greit om han flyr i flint av ingenting, og få et ordentlig ektefølt unnskyld, ikke en unnskyldning om hvor han er fra. Anonymkode: 0fbf2...4ec 3
Million Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Det heter ikke "høy" temperament, men kanskje du mener hissig temperament? Jeg mener det ikke er noen unnskyldning hvilket land man kommer fra. Man skal ta seg sammen og ikke kjefte og rope til folk uansett. Oppføre seg ordentlig, med andre ord. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Men hissig temprament, betyr det man er varmere menneske eller hva skal de frem til? Anonymkode: dc94b...b2d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hissig temprament, betyr det man er varmere menneske eller hva skal de frem til? Anonymkode: dc94b...b2d Det betyr at de er sinte. Og så skylder de på kultur, og mener at du skal godta at de kjefter og brøler på deg. Men det trenger du ikke. Hverken brølende utlendinger eller nordmenn. Du kan finne deg en mann med normalt temperament som oppfører seg som folk og snakker fint til deg! Du velger selv! Anonymkode: e91f0...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #9 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det betyr at de er sinte. Og så skylder de på kultur, og mener at du skal godta at de kjefter og brøler på deg. Men det trenger du ikke. Hverken brølende utlendinger eller nordmenn. Du kan finne deg en mann med normalt temperament som oppfører seg som folk og snakker fint til deg! Du velger selv! Anonymkode: e91f0...9d3 Er det sånn at det finnes 3 type temprament? Anonymkode: dc94b...b2d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #10 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 23.54): Kjæresten min sier han har høy temprament og spiller inn at dette har mye med at landet han kommer fra har mye personlighet, følelser. Moren hans sier det samme, noen som vet noe om dette? det første jeg tenker på er mennesker med dårlig oppvekst, men nå vet jeg ikke så mye. Noen som jobber med noe eller kan mye om personlighet så svar gjerne. Moren mener de de er varme mennesker osv, og spiller inn med tempramentet. Jeg vet ikke noe om dette. Moren min er fra et land, hun har ikke høy temprament men hun har jo mye større personlighet. Anonymkode: dc94b...b2d Personlighet har ikke en dritt å gjøre med temperament. Og temperament er noe man må lære å kontrollere uansett hvor man kommer fra i denne verden. Jeg hadde stort temperament men har klart å kontrollere det så det ikke går ut over noen andre enn meg selv. Det moren sier er tull. Finnes ikke noe som varme mennesker og at det gjør at de har høyt temperament. Er hvordan man læres opp i oppveksten å være. Lar man barna vokse opp uten å lære dem en dritt så blir de sinte idioter som skriker på alt og alle som voksne. Be kjæresten din gå på kurs for sinne mestring , om han nekter så har jeg et råd til deg om du vil ha et bra liv: Kom deg vekk fra han så slipper du være offer for en sinnatagg Anonymkode: df436...ab9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #11 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det sånn at det finnes 3 type temprament? Anonymkode: dc94b...b2d Det finnes sikkert en millioner typer temperament,og de kan kalle det hva de vil. Felles for alle er at alle skal oppføre seg slik at temperamentet deres ikke skremmer eller går ut over andre. Anonymkode: e91f0...9d3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #12 Skrevet 28. mai 2021 Men du vet jo om mannen din oppfører seg på en måte du synes er behagelig eller ubehagelig mot deg. Det er det som betyr noe. Ikke om moren hans kaller det varm eller om vi på KG bekrefter at det finnes en temperamentstype som heter det. Anonymkode: e91f0...9d3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 23.54): Kjæresten min sier han har høy temprament og spiller inn at dette har mye med at landet han kommer fra har mye personlighet, følelser. Moren hans sier det samme, noen som vet noe om dette? det første jeg tenker på er mennesker med dårlig oppvekst, men nå vet jeg ikke så mye. Noen som jobber med noe eller kan mye om personlighet så svar gjerne. Moren mener de de er varme mennesker osv, og spiller inn med tempramentet. Jeg vet ikke noe om dette. Moren min er fra et land, hun har ikke høy temprament men hun har jo mye større personlighet. Anonymkode: dc94b...b2d Her blandes begrepene, så det blir litt vanskelig å svare. "Moren mener at de er varme mennesker osv, og spiller inn med temperamentet". Man sier ofte at hissige mennesker er varmblodige, at de "føler mye". Det betyr ikke at de føler mer enn andre, men at de viser følelsene på en veldig synlig måte, og det gjelder alle følelser, både glede, sorg, fortvilelse, og også sinne. Men dette må ikke forveksles med et hissig temperament. Selv om mange "varmblodige" mennesker også er hissige gjelder det langt fra alle. Mange med et hissig temperament blir raskt sinte, kjefter høylytt, smeller med dørene, noen kan til og med la det gå ut over andre ting og/eller mennesker, og når de har fått rast fra seg anser de seg for ferdige med den saken. Det er som om en raskt oppstått tornado. Den kommer brått, blåser heftig, og blir plutselig rolig. Jeg hadde selv et temmelig hissig temperament tidligere. For min del kom det av usikkerhet, og det viste seg som hissig temperament. Usikkerhet, irritasjon, redsel, fortvilelse ga seg utslag i sinne hos meg, men da jeg ble trygg var ikke disse følelsene fremtredende lenger, og da ble jeg også roligere. Anonymkode: 904bf...91e
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #14 Skrevet 28. mai 2021 Hei! Jeg har et såkalt enhjørning-temperament. Dvs at når jeg føler for det, så banker jeg mannen min. Han lurte jo på om det var greit. Men så fikk jeg moren min til å forklare at det var temperamentet mitt som er sånn. Så da må han jo bare akseptere det. Akkurat som du må akseptere at mannen din har et varmt temperament. Og når moren hans også sier at det er sånn, så må du jo bare finne deg i å ha det slik resten av livet. Mens vi andre kan være lykkelige med snille menn. Anonymkode: e91f0...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #15 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Jeg har et såkalt enhjørning-temperament. Dvs at når jeg føler for det, så banker jeg mannen min. Han lurte jo på om det var greit. Men så fikk jeg moren min til å forklare at det var temperamentet mitt som er sånn. Så da må han jo bare akseptere det. Akkurat som du må akseptere at mannen din har et varmt temperament. Og når moren hans også sier at det er sånn, så må du jo bare finne deg i å ha det slik resten av livet. Mens vi andre kan være lykkelige med snille menn. Anonymkode: e91f0...9d3 Hahahahahahah nå lo jeg godt her! Anonymkode: d31c9...d5c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå