Gå til innhold

Ta pause fra p-pillene

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Yasmin nå og har tenkt til å ta en pause en stund, ble litt for mye hormoner. Skal senere begynne på Loette, men dette blir en stund til.

Stemmer det at det er størst sjanse for å få blodpropp første året med p-pillene?

Vil det å begynne på nytt senere komme som et type "sjokk" for kroppen pga at den er blitt avvent?

Hørtes sikkert rart ut, men håper noen forstår :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bør egentlig ha en pause i p- pille spisingen, så vil absolutt oppfordre til det. Har ikke hørt noe om at man er mer utsatt for blodpropp i begynnelsen enn ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør egentlig ha en pause i p- pille spisingen, så vil absolutt oppfordre til det. Har ikke hørt noe om at man er mer utsatt for blodpropp i begynnelsen enn ellers..

Det er en myte at en bør ha pause i p-pillene. Spør hvilken som helst lege og du vil få til svar at det ikke er nødvendig med pauser hvis alt er som det skal.

Det første året på p-piller er det størst sjanse for å få blodpropp (sjansen er veldig liten)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en myte at en bør ha pause i p-pillene. Spør hvilken som helst lege og du vil få til svar at det ikke er nødvendig med pauser hvis alt er som det skal.

Det første året på p-piller er det størst sjanse for å få blodpropp (sjansen er veldig liten)...  :)

Bekrefter denne. Alle venninnene mine sier at man må ha pause i p-pillene. Jeg spurte gynekologen min, og han sa det er veldig unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...