AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Jeg har en dagvaktstilling. Står også i kontrakten. Jeg sliter med svimmelhet og lavt blodtrykk. Nå vil leder "tilrettelegge" ved å la meg gå aftenvakter i stedet. Dette lar seg egentlig ikke gjøre. Jeg har barn fra før og får ikke sett barnet eller bidratt hjemme når barnet er hjemme. Da legges alt over på min mann. Jeg har også tatt opp at svimmelheten og lavt blodtrykk kommer og går. Det skjer like ofte på kveldstid som dagtid. Det er også mer travelt på kveld da det er mindre bemannet og jeg merker at jeg raskere sliter om det skjer for mye. Får ikke sjans å ta meg 5 minutter, huske på å drikke, spise osv. Noen som vet hvordan dette kan løses? Og kan leder pålegge meg å jobbe kvelden når det står i kontrakten at jeg har en ren dagstilling. Anonymkode: 2ab3c...5d0
kalini Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 leder kan ikke tilrettelegge på måter du ikke er enig i at er tilrettelegging. Da heter det ikke «å tilrettelegge» det heter å føre arbeidstaker inn i sykemelding. Det er viktig at du gir beskjed om. Jeg er leder å har aldri kommet til å kalle å sette deg over på aften, som tilrettelegging. Jeg tilrettelegger derimot ofte ved å sette folk over fra aften til dag, da som du sier, dagvakter er mindre belastende arbeidsmessig en aften. Er en grunn til at vi ikke får lov til å sette folk i ubegrenset mengde Aftenvakter. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg har en dagvaktstilling. Står også i kontrakten. Jeg sliter med svimmelhet og lavt blodtrykk. Nå vil leder "tilrettelegge" ved å la meg gå aftenvakter i stedet. Dette lar seg egentlig ikke gjøre. Jeg har barn fra før og får ikke sett barnet eller bidratt hjemme når barnet er hjemme. Da legges alt over på min mann. Jeg har også tatt opp at svimmelheten og lavt blodtrykk kommer og går. Det skjer like ofte på kveldstid som dagtid. Det er også mer travelt på kveld da det er mindre bemannet og jeg merker at jeg raskere sliter om det skjer for mye. Får ikke sjans å ta meg 5 minutter, huske på å drikke, spise osv. Noen som vet hvordan dette kan løses? Og kan leder pålegge meg å jobbe kvelden når det står i kontrakten at jeg har en ren dagstilling. Anonymkode: 2ab3c...5d0 Det er jo ikke tilrettelegging hvis det gjør alt verre for deg 🙈 Jeg ville pratet med jordmor. Dere kan feks skrive en søknad om svangerskapspenger der jordmor dokumenterer i søknaden hvilke tilrettelegginger som det er behov for. Hvis ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge slik det er hensiktsmessig innenfor din stilling så kan du søke om svangerskapspenger for redusert stilling. Jeg fikk dette innvilget uten problemer. Men, om plagene dine er store kan jo sykemelding også uansett være aktuelt, og da må du prate med legen. Anonymkode: 7ea6a...81a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke tilrettelegging hvis det gjør alt verre for deg 🙈 Jeg ville pratet med jordmor. Dere kan feks skrive en søknad om svangerskapspenger der jordmor dokumenterer i søknaden hvilke tilrettelegginger som det er behov for. Hvis ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge slik det er hensiktsmessig innenfor din stilling så kan du søke om svangerskapspenger for redusert stilling. Jeg fikk dette innvilget uten problemer. Men, om plagene dine er store kan jo sykemelding også uansett være aktuelt, og da må du prate med legen. Anonymkode: 7ea6a...81a Er TS gravid? Anonymkode: dc10f...3ce
Raven.Writingdesk Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Eehhh.. «tilrettelgging» innebærer at dette er noe du opplever som fordelaktig for å bistå deg tilbake til jobb. Husk at arbeidsgiver ikke har rett til å vite hvorfor du er sykemeldt. Om du ikke opplever dette som tilrettelegging, hvordan kan arbeidsgiver da si at det er det..?
Raven.Writingdesk Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er TS gravid? Anonymkode: dc10f...3ce Ikke meg du spurte, men: Tråden ligger under tema graviditet, baby og småbarnstiden.. hun skriver også at hun var et barn «fra før» - virker dermed logisk at det er snakk om tilrettelegging i svangerskap.. 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden): Ikke meg du spurte, men: Tråden ligger under tema graviditet, baby og småbarnstiden.. hun skriver også at hun var et barn «fra før» - virker dermed logisk at det er snakk om tilrettelegging i svangerskap.. La ikke merke til hvor den lå, for klikket meg inn fra forsiden. Anonymkode: dc10f...3ce
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er TS gravid? Anonymkode: dc10f...3ce Ja, jeg er gravid Anonymkode: 2ab3c...5d0
Mango Skrevet 27. mai 2021 #9 Skrevet 27. mai 2021 Jeg ville først snakket med leder og spurt om grunnlag for avgjørelsen, mulig det er en misforståelse? Er selv gravid og har en 2 åring hjemme.. jeg har blitt sykemeldt fra senvaktene mine, da de ble for krevende og arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #10 Skrevet 27. mai 2021 Lurer også litt på noe av det samme her. Arbeidsgiver har egentlig gitt meg en såkalt "ungdomskontrakt" hvor jeg kun jobber kveld og helg. Har lenge spurt om dagvakter, men ansinitetsretten (sikkert skrevet feil) går foran, og de andre (sjef, ass sjef og melkeansvarlig som MÅ jobbe dag) går før meg.. nå er jeg gravid, og kjenner allerede jeg begynner å slite i 20tiden på kvelden. Sovnet på sofaen igår 2230, og jeg skal stenge ikveld klokka 23 og kjøre hjem etterpå. Det er en som jobber der som har jobbet 1 år kortere enn meg, men sjefen vil ha vedkommende der på dagtid fordi de ikke gjør en 100% innsats og må "passes på" litt. Kan jeg likevel kanskje bytte med denne personens vakter for tilrettelegging? Det blir jo ikke 100% innsats fra meg heller når jeg bare sitter der og er trøtt og kvalm på kveldstid. Det er jo voksne folk det er snakk om, jeg skjønner ikke hvorfor det blir ansatt 3-4 folk etter meg som jeg kun ser der på dagtid, når jeg alltid må jobbe på kvelden? Det sto da i søknaden man må være fleksibel til å jobbe dag, kveld og helg. Men jeg er der aldri på dagen. Beklager å kuppe tråden her, men kanskje noen som vet så slipper man å lage flere tråder om det samme. Anonymkode: 31a2c...850
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #11 Skrevet 27. mai 2021 Jeg vet ikke hva reglen er under slike omstendigheter, men hvorfor kan dere ikke gå til legen å bli sykemeldte i slike situasjoner? Anonymkode: b7cd4...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå