Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Respektert jobb? Møkkajobb?

Anonymkode: 9ad36...e5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt at den er 'relativt respektert'. Men aldri kun respektert. Er vel omtrent midt på treet for de fleste. Uten utdanning eller reell lederposisjon så er det sjelden status i et yrke. Da må man ha nordsjølønning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er en møkkajobb. Men det kommer naturligvis an på øyet som ser. 

Anonymkode: e7f81...a9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. De fleste butikksjefer er i starten av 20-åra. Nettopp fordi det ikke krever utdanning, er mye jobb og lav lønn.

Anonymkode: 3114c...9fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Møkka møkka møkka jobb. Alt for mye arbeid for alt for lite lønn. Aldri igjen! 

Anonymkode: 731b9...44a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det også kommer litt an på typen butikk? I mitt hode er det mer jobb, mer lærerikt og mer "respekt" å være butikksjef for et digert Obs stormarked enn en liten filial av Nille. 

Anonymkode: c775b...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er så veldig respektert vet jeg ikke. Det er iallefall krevende.

Og hvis du mener bra jobb som i god lønn, så kommer det an på hvilke butikk du jobber i. Enkelte butikker/kjedereaksjon har gode ordninger og bonuser som gir veldig høy lønn. Andre steder jobber du deg ihjel for knapper og glansbilder...

Anonymkode: d5f4f...c63

AnonymBruker
Skrevet

Det er en utaknemmelig jobb, som er ræva betalt, for spesielt interesserte. Orket noen år, men så fikk jeg nok.

Anonymkode: 6ac3a...25c

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på typen butikk vil jeg si. Som noen nevner over her er det stor forskjell på å være sjef for et stort varehus a la Obs!, Biltema, Maxbo etc. og en liten filial av Vero Moda, Nille, Glitter etc.

Førstnevnte er mer ansvar, mer spennende arbeidsoppgaver og mer lønn enn sistnevnte, som gjerne er ganske dårlig betalt og det meste er gjerne styrt fra sentralt hold så butikksjefen har ikke så mye mer ansvar enn de øvrige ansatte.

Anonymkode: faafa...8f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er en utaknemmelig jobb, som er ræva betalt, for spesielt interesserte. Orket noen år, men så fikk jeg nok.

Anonymkode: 6ac3a...25c

Min erfaring også, fra jobb i kkedebutikkMye jobb for dårlige vilkår. Og mye press, både fra krevende ansatte og leder over deg, som alltid maser om høyere inntjening. Sjelden gode ord og støtte å få.

Anonymkode: 2f8be...55e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...