AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 A: Det er helt jævlig på jobben, ingen respekterer det jeg gjør og jeg blir aldri sett, jeg er så jævlig lei! B: det skjønner jeg, det høres skikkelig vanskelig ut. A: det er ikke vanskelig, det er ikke noe problem, det bare er stress og mas og jeg får aldri slappa av! B: har du tenkt på å kanskje skifte jobb eller snakket med sjefen din om hvordan det er? A: hæ hva snakker du om, jeg har jo ikke tenkt å si opp jobben da! Å blande inn sjefen er nytteløst, han bryr seg ikke og driter i hva som skjer på gulvet. B: jeg skjønner, det høres vanskelig ut, jeg håper det blir bedre snart! Er det lenge til ferie? A: det blir jo ikke bedre med dårlig miljø og kollegaer, og når ferien er over så må jeg tilbake! B: men det høres jo ut som du mistrives veldig, hva tenker du å gjøre? A: hva snakker du om, det er ikke noe å gjøre, det er bare dritt! Osv .. jeg føler alle samtaler er en kamp med ham, alle.. Anonymkode: af6e6...86a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Han sier jeg er vanskelig og diskuterer hele tiden, når jeg ikke sier så mye for å hindre at jeg sier feil, så er det feil det også.. Anonymkode: af6e6...86a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Person A er ikke løsningsorientert og person B er altfor optimistisk Anonymkode: 6deea...25c 18
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Vet ikke hva jeg vil kalle kommunikasjonen men han virker tiltaksløs, negativ, sta, lite selvinnsikt, sur, sint, og går i forsvart posisjon og liker ikke at andre tror at de kan hjelpe han fordi han vet jo best og det føles kanskje nedvergende for han at du prøver å hjelpe han, for HAN trenger jo IKKE hjelp! Han klarer seg selv! Mulig han enten er narsisist eller deprimert. Si at han må gjøre noen tiltak i livet sitt og mulig også gå til psykolog før du vil fortsette å ha noe med han å gjøre. Anonymkode: d7caf...ced 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Person A er rævkjørt, stressa og litt deppa Person B er for positiv på ett generelt grunnlag. Enten må vedkomne si noe direkte om problemet, eller evt ditche B om hen er toxic Anonymkode: f4fca...3f0 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Person A er ikke løsningsorientert og person B er altfor optimistisk Anonymkode: 6deea...25c Jeg er ikke ts. Men hvorfor mener du at person B Er for optimistisk? Det syns ikke jeg. Stiller helt normale spørsmål. Anonymkode: d7caf...ced 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Tror ikke det er så mye for person B å gjøre annet enn å si ifra til person A at han kan holde sånt for seg selv, hvis han ikke er mer mottakelig for tilbakemeldingene han får. Person A skaper jo bare ræva stemning. Han kan fint holde det for seg selv. Anonymkode: ab70a...9d8 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Person A negativ. Person B minner meg om sånn psykologer eller generelt pedagoger stiller spørsmål, utrolig irriterende. Anonymkode: c1a4e...59b 14
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Jeg er person B, hva ville dere sagt i min situasjon? Anonymkode: af6e6...86a 1
Realverdien Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 Det er bedre å gå fra jobben enn forstanden. Tenker at A bare ønsker å ventilere litt. B skjønner ikke dette og blir nedlatende uten å forstå det. 16
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 Realverdien skrev (Akkurat nå): Det er bedre å gå fra jobben enn forstanden. Tenker at A bare ønsker å ventilere litt. B skjønner ikke dette og blir nedlatende uten å forstå det. Det er svært mye slik ventilering, jeg synes fet er veldig vanskelig å si eller gi noen råd, for jeg føler alt blir feil. Det har jeg jo og blitt fortalt at det er da.. Så noen beskrev det jeg sa som jatting, jeg synes det er trist om det har kommet til det, dette var en person jeg kunne snakke med om alt før og si ting, nå må jeg være forsiktig ellers tråkker jeg på tærne, ikke meninga å være nedlatende i allefall Anonymkode: af6e6...86a 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Person A er lite løsningsorientert og ønsker kun å ventilerte. Noe som er greit en sjelden gang men gjentatt klaging uten å gjøre noe med problemene sliter på mennesker rundt. Person B er løsningsorientert og prøver å få person A til å reflektere over muligheter, noe vedkommende ikke er evner/klarer. Anonymkode: 7189e...f1c 9
Gjest TheCatLady Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 Dette er basert på mine erfaringer med slike mennesker og muligens blir det litt fordomsfullt, men person a virker som en person som kanskje syter og ikke klarer å gjøre noe med egen situasjon. Typisk en person som kverner mye på ting, men klarer ikke å komme seg ut av det. Jeg synes sånne mennesker kan være litt slitsomme for samme hva man sier så tar de ikke til seg. Alle kan ha behov for å syte litt, men når man mistrives så må man ta skrittet for å endre på det. Det kan være et langsiktig mål, men slike personer er liksom helt inne i hvor forferdelig alt er. Jeg er løsningsorientert så jeg blir frustrert av sånt.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 Du får huffe og uffe deg med ham. "Å, huff, ja, huff og huff, huffameg..." Så ber du ham holde kjeft når han har banka positiviteten ut av deg. Anonymkode: c2ec1...967 2
PM75 Skrevet 26. mai 2021 #18 Skrevet 26. mai 2021 Sutrete & tiltaksløs (A), påtrengende hjelpsom/løsningsorientert (B).
Hanna! Skrevet 26. mai 2021 #19 Skrevet 26. mai 2021 A: klager, vil ikke se løsninger B: ser løsninger, men burde kanskje bare lytte? Noen ganger vil man bare ha noen som holder rundt seg og sier "jeg forstår det er vanskelig" Så kan B heller ta det opp en annen gang når A er roligere om dette er noe A generelt sliter med. 11
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #20 Skrevet 26. mai 2021 B: "Hva vil du jeg skal si?" "Hva trenger du å høre fra meg?" "Bli med og ta en båttur i helga?" A er ikke mottagelig for "gode løsningsforslag", så det kan B bare legge av seg med en gang. Anonymkode: f3630...b3f 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå