Gå til innhold

rødt utslett

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Samboern min har fått noen få små utslett jeg ikke liker helt - de er nemlig av den typen som ikke går bort når man klemmer på dem, og de er blårøde av farge. jeg er nesten helt sikker på at de skyldes bloduttredelser. De buler ikke ut eller noe, det er helt flate utslett, kanskje to-tre stykker, på ryggen. Han mener han kjenenr at de er der som "frysninger".

Jeg får jo litt panikk og tenker på hjernehinnebetennelse, men han virker ikke dårlig ellers (foreløpig :overrasket: ), og jeg kan ikke skjønner hvor han skulle fått smitte fra. På nettet (lommelegen, tror jeg) leste jeg at slike utslett kan dukke opp ved andre sykdommer også, og ved lavt blodplatetall. Han er nylig satt på zyrtec pga mistanke om allergi, men det er meget mulig han ikke er allergisk, men har en infeksjon i stedet.

Er det noen som har noen gode forslag til hva utslettene kan være, og som ikke er farlig..? Han skal til lege om en uke, men hvis det blir mere utslett kommer jeg til å tvinge han til legevakta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hatt slike blodutredelser eller hudblødninger. jeg var hos legen tilfeldigvis da jeg hadde fått mye på ryggen, en stor samling med røde prikker- hun spurte bare om samboeren min var snill med meg da hun så det, så farlig var det visst ikke?!! Skal høre neste gang jeg er der, jeg er ikke helt fortrolig med det svaret. det har jo dukket opp mange ganger etter det.. er ellers frisk som en fisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...