Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har mange her fått barn/ blitt gravide ved å ta letrozol uten å ha påvist underliggende sykdom eller nedsatt fertilitet?

Jeg er snart 36 og både blodprøver og ultralyd viste at jeg skal kunne bli gravid. Var gravid før jul, men mistet fort. Hadde da prøvd siden sept, så ble gravid etter 3 måneder.

Jeg ønsker å bli gravid av hele mitt hjerte og trodde jeg skulle være mor før fylte 36. 

Har tablettene foran meg, men vegrer meg for å ta de. Faste gynekologen vil at vi prøver til etter sommeren, men de tok ikke en gang prøver annet enn ultralyd. Det private sier at både blodprøver oc ultralyd ser bra ut, men tenker jeg fint kan booste dette litt ved å ta letrozol.

Anbefalinger? Tips? Må bestemme meg innen i morgen for å rekke å ta de som avtalt med det private denne måneden. Evt må jeg vente til neste

Anonymkode: e71d4...dfe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har mange her fått barn/ blitt gravide ved å ta letrozol uten å ha påvist underliggende sykdom eller nedsatt fertilitet?

Jeg er snart 36 og både blodprøver og ultralyd viste at jeg skal kunne bli gravid. Var gravid før jul, men mistet fort. Hadde da prøvd siden sept, så ble gravid etter 3 måneder.

Jeg ønsker å bli gravid av hele mitt hjerte og trodde jeg skulle være mor før fylte 36. 

Har tablettene foran meg, men vegrer meg for å ta de. Faste gynekologen vil at vi prøver til etter sommeren, men de tok ikke en gang prøver annet enn ultralyd. Det private sier at både blodprøver oc ultralyd ser bra ut, men tenker jeg fint kan booste dette litt ved å ta letrozol.

Anbefalinger? Tips? Må bestemme meg innen i morgen for å rekke å ta de som avtalt med det private denne måneden. Evt må jeg vente til neste

Anonymkode:

Har en venninne som gikk på dem nå nylig. Fant heller ikke noe feil med henne, men mistet 2 ganger. Hun er 41 så det har sikkert noe å si å. Men hun ble ihvertfall gravid etter et par runder på dem. 

Anonymkode: 1ce31...0bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte letrozol i forbindelse med insemineringsforsøk. Hos meg var alle prøver fine, men mannen fikk beskjed at han var steril, vi måtte derfor gå gjennom forsøk m/donor.

Vi hadde mange insemineringsforsøk med letrozol, fostimon og ovitrelle før vi og klinikken bestemte oss for å gå over på ivf. Tok oss 6 ivf forsøk når det endelig klaffet og jeg ble gravid. 

Slal også sies at jeg er noe yngre enn deg, jeg er 27 år

Anonymkode: f5236...394

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde i over et år uten å lykkes. Fant ingenting feil med verken meg eller mannen. Ble gravid på første prøveperiode med letrozol

Anonymkode: 05cd4...b39

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på 2 tabl av de i noen få dager i sammenheng med icsi (ivf). Sikkert for å få en større sjangse for at egget festet seg når se satt inn. Litt usikker. Ble hvertfall gravid etter 3 innsett. Så jeg hadde stolt på fagfolkene, og tatt pillene. De gjør ikke noe skade 😊 Mener jeg har lest en artikkel om det også.. 

Anonymkode: 69eee...b6d

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg og mannen min prøvde i 8 måneder før vi ble gravide første gang i fjor. Hadde SA kort tid etterpå og brukte enorm lang tid etterpå på å prøve å bli gravide igjen.

Etter nesten et år senere uten å bli gravide igjen så tok vi tester for å sjekke fertiliteten, ingen av oss hadde noe «feil».

Fikk Letrozol for å optimalisere livmorsvegger (gjøre dem tykkere og bedre for at egget kunne feste seg) + å stabilisere syklus enda mer (hadde syklus på 26-36 dager ish).

Andre prøveperiode på Letrozol satt lille spiren og jeg er nå snart 17 uker på vei😍!

Vil absolutt anbefale det. 

Anonymkode: 3b0ee...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...