AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Var i middagsbesøk hos svigerforeldrene mine i går og da svigermoren min spurte om jeg ville ha vin til maten, takket jeg pent nei. Hun virket litt overrasket, så hun sa hun hadde både Øl og cider hvis jeg heller ville ha det. Jeg ville ikke drikke alkohol fordi det var en tirsdag kveld, så derfor takket jeg nei til det også og sa jeg bare ville ha litt vann. Tenkte ikke noe mer over det akkurat. Men senere på kvelden, når samboeren min var på toalettet, tok hun meg med ut på verandaen og spurte om jeg var gravid. Jeg er overhode ikke gravid og synest det var litt frekt å spørre om sånn rett ut. Jeg svarte nei og gikk derfra ikke så lenge etter. Bare meg som synest det var merkelig å spørre om noe sånn eller overreagerer jeg? Visste ikke at det var vanlig å spørre folk om de var gravid før de eventuelt var klar for å annonsere det selv. Anonymkode: b2a68...adb
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Syns det er frekt å spørre om, ja. Folk skal få lov til å fortelle nyheten når de selv er klare for det. Anonymkode: df206...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Det ville jeg ikke likt. Man venter jo til kvinnen annonserer det selv. Vi er fullt ut kapable til å selv beslutte når vi ønsker å dele nyheten, og med hvem. Siden du ikke sa noe, var du enten ikke gravid eller du ønsket ikke å dele nyheten enda. Hadde det vært moren min ville jeg svart akkurat det jeg skrev nå. Med svigermor vet jeg ikke. Hadde antakeligvis sagt det samme. Og ikke svart på spørsmålet. Anonymkode: 3d0b3...282 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Svigermoren min spurte om det i samme anledning, jeg sa nei takk til vin til maten. Mannen og jeg hadde også nettopp kjøpt hus sammen, og hun tenkte nok ting lå til rette for barn. Hun tok meg ikke til side da, men spurte der og da, litt sånn spøkefullt. Jeg sa bare nei til det. Men jeg husker kommentaren fortsatt fordi vi prøvde å få barn, det tok tid og jeg hadde ikke blitt gravid enda. Slike spørsmål kan oppleves invaderende, så jeg syns man skal være forsiktig med dem. Det trenger ikke å være frekt, men man skal kjenne den man spør og være varsom med hvordan man spør. Jeg hadde ikke noe problem med det, og svigermor kjente meg, så hun senset kanskje at det var greit. Men å bli tatt til side for spørsmålet tror jeg at jeg hadde syntes var mer ubehagelig og invaderende. Særlig om jeg faktisk hadde vært gravid, men ikke ønsket å si det enda. Anonymkode: 90786...160
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Hadde du blitt like fornærmet hvis moren eller faren din spurte? Eller ei venninne kanskje? Anonymkode: 460cc...8ec 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du blitt like fornærmet hvis moren eller faren din spurte? Eller ei venninne kanskje? Anonymkode: 460cc...8ec Ja. Anonymkode: 3d0b3...282 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Hun tok deg Tim side og spurte, hvorfor er det feil? Anonymkode: 9ea5e...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun tok deg Tim side og spurte, hvorfor er det feil? Anonymkode: 9ea5e...a4c bare synes det var en rar ting å spørre om. For mange er det et sårt tema. Hva om man ikke kan få barn, ikke vil få barn, nylig har opplevd en spontanabort eller lignende. Lite gjennomtenkt spørsmål. ts Anonymkode: b2a68...adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå