Gå til innhold

Får man én av hver? (barns personlighet)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det ser litt ut som at de fleste rundt meg har to typer barn:

den ene er supermild, lydhør, forsiktig og snill - mens den andre ungen er ... et rasshøl? 
(jada jada jada jeg vet barn ikke er rasshøl osv osv, men dere skjønner poenget mitt)

Flere med erfaring at man får ett av hvert barn? 

Anonymkode: 89c1f...16b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire barn. Kun ett av de oppfører seg..utfordrende.. Håper han vokser det av seg🙄 Det er yngstemann.

Anonymkode: 05d6a...ff5

AnonymBruker
Skrevet

Har 3. De har alle forskjellig lynne men ikke slik at den ene er engel og den andre er en dritt unge. 

Anonymkode: 66b3d...1ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to: 

Nr 1 er rolig, pliktoppfyllende, veldig empatisk, sjenert, forsiktig, skeptisk... 

Nr 2 er rett på! Aktiv, utfordrer, kreativ, «bølle», uredd... 

Anonymkode: 88126...2f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt om jeg klarer å svare på spørsmålet ditt, siden det er litt enten/eller 😅

Jeg har en sjenert, forsiktig, kreativ sjel.

Jeg har en ekstrovert, kontaktsøkende men likevel sårbar sjel.

Jeg har en som er sta, morsom, sjarmerende og ikke redd for konflikt.

De oppfører seg fint ute blant folk, men her hjemme kan de «slappe av» og tillate å vise alle sider av seg selv - både positive og negative. De er sure, slitne, gretne, krangler, ler, lekne, trøtte, opplagte, trassige, snille, søte, omsorgsfulle.. Ja. En god miks av det å være menneske 😅 På godt og vondt!

Jeg tror det er sånn for alle, både barn og voksne. Samme som med at vi alle har ulike ferdigheter når det gjelder å regulere følelsene våre og ulike filtere på hva vi slipper ut 😊

Anonymkode: bfcb5...d6a

• Liker 5
Skrevet

Barn nr 2 blir gjerne mer dominant for å få oppmerksomheten som det eldste barnet tar for gitt fra foreldrene. 

Napoleons personlighet har f.eks. blitt analysert slik. Han var sønn nr 2 og bare ett år yngre enn broren, som var puslete og spak.

AnonymBruker
Skrevet

Mine 2 gutter er forskjellige 

Nr 1 hadde vi en del problemer med. Attituden hans var litt sånn" jeg gjør som jeg vil" . Brydde seg ikke om andre ble lei seg. Er heldigvis ikke sånn nå. 

Nr 2 er så rolig og snill. Følsom og bryr seg mye om andre. 

Anonymkode: 6dc9b...b46

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn som er ulike, men ingen av dem passer inn i de to typene i hovedinnlegget. 

Den eldste er veldig aktiv, vil være der det skjer, utadvent og eventyrlysten. Men også en ganske "mild" type, som gir seg lett i diskusjoner og føyer seg etter andre.

Den yngste er sjenert og forsiktig og liker rolige aktiviteter. Hun er generelt mer tålmodig enn storesøsteren, men hvis hun vil noe eller er misfornøyd med noe, sier hun veldig tydelig i fra og gir seg ikke med det første.

Hjemme hos meg i min oppvekst var både broren min og jeg stille og rolige typer. Jeg var redd for mye som hindret meg, mens han bare var veldig rolig av seg. 

Anonymkode: 5092c...444

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine to har vært 'ufyselige'. Aktive, utforskende som små med litt for lite søvnbehov 🤪Men begge er omsorgsfulle og pålitelige og skikker seg bra. 

Min samboer har 4 barn, to altfor føyelige som lot seg lede/ lure/sjelden sto opp for seg selv, en totalt styrløs rebell med tildels farlig og hensynsløs oppførsel (heldigvis er han en fin fyr nå som voksen), en med en litt trøblete pubertetstid som stort sett gikk ut over ham selv. 

Anonymkode: c63a6...925

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

den ene er supermild, lydhør, forsiktig og snill - mens den andre ungen er ... et rasshøl? 
(jada jada jada jeg vet barn ikke er rasshøl osv osv, men dere skjønner poenget mitt)

Mine to er som natt og dag. 

Den ene er som et mareritt 😥

Det er sjeldent en dag er uten hyling, krangling og faenskap. 

Anonymkode: b4428...dc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to barn som er veldig ulike, men uten at det er sånn at den ene er grei og den andre slem. Begge har gode og dårlige sider. Hos oss går forskjellene mest på åpenhet og grad av utadvendthet. Den yngste er veldig åpen, forteller alt uten filter, kontaktsøkende og sosial. Den eldste er mer lukket og "hemmelighetsfull" (i mangel på et bedre ord). Begge er imidlertid stort sett greie unger, får gode tilbakemeldinger fra skolen for begge. 

Anonymkode: ef741...457

• Liker 2
Skrevet

Har to skremmende like barn med 4,5 års mellomrom. En gutt og en jente. Både utseende og personlighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har to sønner, og de er veldig like. Ikke av utseende men av oppførsel. Begge er, og har alltid vært veldig rolige. 

Anonymkode: e2871...be0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fire barn, med fire ulike personligheter. De har alle temperament og sterke meninger, kan være «troll» her hjemme, men får utelukkende positive tilbakemeldinger fra skole og barnehage. Alle fire er jenter, og det er morsomt å se hvor ulik personlighet de har, tross samme kjønn😊

Anonymkode: 4b94e...a4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Eldstemann er «normal», mens yngstemann er reinkarnasjon av djevelen.

Det begynner å komme seg

Anonymkode: 3becc...588

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen barn. Men broren min og jeg er veldig forskjellige. Han er utadvendt og har mange venner mens jeg er stille og forsiktig og ikke har noen venner. 

Jeg er glad for at broren min ikke er sånn som meg.🙈 Vi har alltid vært veldig forskjellige. Som natt og dag🙈

AnonymBruker
Skrevet

Haha, visste ikke det var en greie!

Det er barna til en venninne av meg, første er så rolig og mild og snill og bare en drøm å oppdra. Så da tenkte de å få et barn til da, det gikk jo så greit med unger.

Så fikk de et monster som nummer to.

Anonymkode: 217b7...b31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har fire som har vært ganske forskjellige som små. Når som de er eldre ser jeg at to av dem er ganske like i personlighet. Lyse til sinns og rister lettere av seg ting. Sosiale og pratsomme. Som små var de helt ulike. 

Det barnet som var mest vanskelig som liten (frem til 4 år) er midt i tenårene nå, mild, snill, lydhør. Det «verste»hun har gjort de siste årene er å himle med øynene et par ganger. ;) 

Så min erfaring er fire barn som var totalt ulike i tidlig barnealder, likhetene har vist seg mer etter hvert. 

Anonymkode: 705f6...940

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tvillinger. Jeg vil si at beskrivelsen din passer perfekt på mine. 😅 de er jenter, og snart voksne (men det skulle man ikke tro).

Vi har sikkert feila på et el annet pnkt i oppdragelsen, men sliter veldig med å se hvor siden alle barna er vidt forskjellige. 
Det er en eldre søster også, som er ansvarsbevisst og pliktoppfyllende og eg alltid har vært det...

Anonymkode: 60f60...bc0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en av hver. Begge er lydhør, høflig osv. Og kan på hånden på hjerte si at vi aldri har fått klager i fra skoler, idrett, andre foreldre osv. 

Får som oftest høre i fra andre foreldre at vi vet ikke hvor heldige vi er som har fått to barn som der begge oppfører seg veldig bra og i tillegg skoleflinke. Begge er snart i slutten av tenårene, og vi har sluppet unna tenåringsopprørsk frem til nå. Og håper vi slipper noe sprell inn i voksenlivet... 

Visst jeg skal pirke på noe så er det at jeg ønsker at dem våger å ta mer plass. Begge får tilbake meldinger fra lærere at dem er rolig og beskjedne (men ser at dem trives på skolen og har mye venner. Men må våge å ta mer plass i følge lærerne). 

Anonymkode: ad048...07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...