AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Noen som nylig har født der som kan si litt om hvordan det var , hvilken regler som er på barsel og hva som er lurt å ha med😊? Anonymkode: ead29...fa7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Fødte der i mars i år. Var på barselavdelingen, ikke barselhotellet. Ble igangsatt, mannen min fikk komme inn da vannet skulle tas. Han fikk være hos meg på barsel etterpå helt til vi dro hjem. Han fikk kun frokost, resterende måltider måtte han kjøpe seg i kiosken. Så greit å ha med snacks, kanskje noe knekkebrød eller noe. Ta med noe klær til babyen. Dusjsko er viktig, jeg hadde med crocs. Sovemaske hjalp meg veldig. Har du tenkt å amme? Hvis det tar lang tid før melka kommer og babyen virker sulten og frustrert, spør om du kan få gi litt erstatning med hjelpebryst eller kopp. Skulle ønske jeg hadde tenkt på og spurt om det, da hadde kanskje ikke de første par dagene blitt så harde. For oss var smokk hjelpsomt, men du kommer til å bli frarådet å bruke det i begynnelsen så det er opp til deg. Anonymkode: ac759...990 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Jepp, fødte for noen dager siden. Måtte inn på sykehuset alene da vi ankom, fikk ringe til pappaen som ventet i bilen og si at han kunne komme etter undersøkelse da jeg var i aktiv fødsel. Noen timer etter fødsel ble vi kjørt bort til hotellet. Der er reglene at far kan være med, koster 300 og noe i døgnet tror jeg, men han må være der hele tiden. Om han forlater hotellet kan han kun komme på besøk i besøkstiden, mellom 18-20. Kun far som får komme på besøk, ikke eldre søsken eller noen andre. Har du glemt noe kan du få det levert nede ved hovedinngangen. Mat kan enten spises i kantina eller hentes og spises på rommet. Trenger ikke munnbind for å gå ned i kantina. Det er 4 måltider, frokost (brød, grøt og litt sånn), varm lunch, varm middag og kvelds (brød og slikt). Lurt å ha med litt snacks eller annet du kan få lyst på mellom måltidene, eller om du er kresen, da de kun har 1 rett til de varme måltidene som hentes ferdig anrettet på fat. Det er et lite kjøleskap på hotellrommet om du vil ha med brus eller noe annet som er best kaldt. Ellers må du ha egne klær til babyen, fikk tilbud om å låne klær på føden, men på hotellet ønsker de helst at du har med egne. Kan være greit å ta med litt ekstra i tilfelle baby gulper endel i starten. De har bleier til babyen og bind til deg. Jeg syns det var greit å ha med paracet til etter-riene og purelan selv, men de har det også. Vil også anbefale en drikkeflaske til deg, dusjsko og tøfler. Som nevnt over har de morsmelkerstatning som du kan få på kopp om det tar litt tid å få igang melkeproduksjonen, det er bare å spørre de ansatte så ordner de det. Anonymkode: 79036...18f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 Tusentakk for gode svar😄 hvor lenge fikk dere være på barselhotell? Anonymkode: ead29...fa7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusentakk for gode svar😄 hvor lenge fikk dere være på barselhotell? Anonymkode: ead29...fa7 Barselavdelingen her da. Måtte uansett være 2 døgn etter fødsel pga. GBS og dermed observasjon av babyen. Men var der fra mandag til torsdag pga. jeg ikke fikk til å tisse selv😅 Anonymkode: ac759...990
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Okey har forstått det slik at man må dra etter 48 timer😅 redd jeg kommer til å slite med ammingen og lurer på om de bruker å la en være der lengre da😊 Anonymkode: ead29...fa7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Okey har forstått det slik at man må dra etter 48 timer😅 redd jeg kommer til å slite med ammingen og lurer på om de bruker å la en være der lengre da😊 Anonymkode: ead29...fa7 Hmm. Tror ikke man blir jaget ut🤔 Vet ikke hvordan det er hvis fødselen er helt uten komplikasjoner og man får til ammingen med en gang og alt bare går på skinner, da. Men vi fikk være til vi var klare til å reise hjem. Mulig det var pga. god kapasitet såklart, fødte ikke i høysesongen akkurat. Anonymkode: ac759...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå