Gå til innhold

Når hans barn ALLTID har besøk av venner…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er sær nå.. Derfor trenger jeg litt meninger.. Kanskje jeg må skjerpe meg 😅

Men, vi bor tå voksne og 3 barn i et hus. 2 av barna er hans og den andre min. Disse 3 er hos oss annenhver uke. Men HVER eneste uke har en av ungene hans besøk. Nesten alltid en på overnatting i helgene og hver eneste uke en venn med seg hjem etter skolen. Jeg har følt veldig på dette i det siste… Har fått litt følelsen av at jeg ikke føler meg hjemme i mitt eget hjem lenger…. 

Min sønn har nesten ikke fått ha besøk mtp korona….. De samme reglene gjelder ikke for hans barn (jeg er i risikogruppe). En annen ting er at jeg omtrendt kommer hjem hver eneste gang de er her å møter en ny unge… Jeg har sagt til samboeren mi at jeg hadde satt pris på at han kanskje spør meg om det passer å sånn at jeg er klar over det når jeg kommer hjem. 

I går fikk jeg melding fra han at dattera hans hadde med seg ei vennine hjem. Jeg måtte dra tidligere fra jobb pga migrene så svarte bare at det er lov å si nei en gang i blandt å… Når han kom hjem fortalte jeg at jeg hadde gått tidligere. Han ble sur å sa jeg skulle sagt ifra så kunne han sendt hjem venninen. Jeg svarte nei: du burde spurt meg så kunne jeg sagt at det ikke passet. Men jeg vil jo ikke være den slemme som sender hjem besøket hennes. Han mener jeg overdriver… Hva syns dere? 

Anonymkode: a1b68...89c

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om de bryter restriksjoner er det ikke ok. Ei heller om du er i risikogruppen. Rart mannen ikke bryr seg om det🧐

Men selvsagt skal ungene få ha så mye besøk de vil om man ser bort ifra Corona. 

Skrevet

Jeg er vel egentlig mest enig med mannen din, synes barna må få ha med seg venner hjem (med mindre de er under skolealder - da krever det endel å ha dem på besøk).

Lov å si nei en gang i blant, men synes stort sett det må være lov å ha besøk så mye man måtte ønske.

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Barna må jo følge samme regler når det gjelder besøk og smittevern. Men ellers overdriver du, barna høres jo ganske store ut, hvorfor plager de deg? Du slipper jo å underholde og være med dem, du kam legge deg på senga, lukke døra og være i fred?

Anonymkode: 22f10...a01

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du blir sur for at barna hans har med venner hjem. Du ber han si ifra så du er klar over det. Han sender melding og gir beskjed, men du blir likevel sur. Kan den mannen gjøre noe riktig?  

Anonymkode: 54285...b1d

Vel… Han sender melding å sier de skal ha besøk. Spør ikke først om det passer…

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😀 Tar det til meg 🥳

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han sendte jo melding slik at du kunne sagt det ikke passet. Hvorfor vil du ikke «være den slemme» som har migrene og dier det ikke passer når det er sannheten?

Anonymkode: 22f10...a01

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Sånt hadde ikke jeg orket.

Anonymkode: 21e47...895

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes barnet ditt også burde få ha med venner hjem. 

Kanskje dere kan lage en regel, hver mandag og torsdag får ingen ha med venner hjem. Og kun lov med 1 overnatting i måneden (da blir det en helg med overnatting og en uten, og kombinere overnattingen så den ene helgen blir fri) ? For eksempel? 🤷‍♀️

Anonymkode: d0f31...ee8

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Her er det som regel alltid besøk. I dag kom jeg hjem til en gang full av sko. Da hadde 13-åringen besøk av fire klassekompiser. Kunne ikke falt meg inn å nekte barna besøk. 

Anonymkode: e66ce...8dc

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel… Han sender melding å sier de skal ha besøk. Spør ikke først om det passer…

Det normale ville være å svare at du har migrene og måttet reise hjem fra jobb. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Dere har jo i tillegg helt fri annenhver uke?

• Liker 38
Skrevet

Det er fantastisk at barn har venner, inkluder dem, bli kjent med dem og du vil ha en god relasjon til dem alle til langt opp i voksenlivet. Dere er heldige. 

• Liker 31
Skrevet (endret)

Jeg synes at barna skal få ha besøk når de er hos far, hvis ikke de får ha venner der så kan det jo ende opp med at de ikke vil komme på besøk til han lenger. Smitten kan komme i hus selv om dere ikke har besøk, regner jo med de får ha venner på besøk hos mor og går i barnehage og på skolen.

Så får du heller holde avstand så godt du kan og trekke deg unna om du trenger det.

Kjenner jeg får litt vondt av ditt barn som ikke får ha noe besøk.

Skjønner du er i risikogruppe men da har du vel og fått tilbud om vaksine? Eller har de ikke kommet så langt der du bor?

Uansett så synes jeg at barna må få utfolde seg sosialt, nok av restriksjoner. Så får vi som er i risikogruppe holde avstand så godt det går.

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 12
Skrevet

Hos oss er det alltid åpent hus, barnas venner går inn og ut. Sender de ut om det blir for mye av og til.  Jeg synes du er litt streng, spesielt om dere bare har de annenhver uke. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mulig jeg er sær nå.. Derfor trenger jeg litt meninger.. Kanskje jeg må skjerpe meg 😅

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han mener jeg overdriver… Hva syns dere? 

Ja jeg synes du må skjerpe deg.

Nei, Han trenger ikke spørre deg om «tillatelse» til at hans barn har besøk! 

Om du har migrene kan du si ifra om at det må være stille hvis de skal være inne, eller at du er syk/dårlig og at det derfor dessverre ikke passer med besøk. Men de skal ikke begynne å be deg om tillatelse hver gang de tar med noen hjem

• Liker 19
Skrevet

Jeg har lært nok av erfaring og her på KG at en stemor skal aldri mine barn utsettes for.

• Liker 13
Skrevet

Ja, det er fint at barna har venner på besøk. Men de må ikke alltid overnatte eller alltid spise middag hos dere, det er lov å sette grenser. 

Og jeg synes at det også må settes av tid som familien prioriterer sammen uten at det er andre barn tilstede. Vi er også en familie med dine og mine barn, og vi er opptatt av å ha en kveld i helgen hvor det bare er familien som er sammen. Dette bygger opp under fellesskapet og gir også en kveld med ro i heimen. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...