Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er tidlig gravid, rundt uke 7. Fikk i surprise gave av svigermor tur til spa denne helgen. Er boblebad, badstu, basseng osv. Er usikker på om det er trygt å dra til så tidlig i graviditet? Både med tanke på det jeg har lest om badstu og boblebad generelt og i tillegg evt smittefare.

Hadde dere dratt? Graviditet er foreløpig ikke delt, så derfor litt ekstra vanskelig å ikke dra. Mulig jeg virker litt vel varsom her, men er et veldig etterlengtet barn så vil ikke ta sjanser heller😊

Anonymkode: d6c87...0e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt. Var på spa i begge mine graviditeter. Unngå bare de verste tingene.

Anonymkode: 4bdfb...618

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er oljer brukt under massasje som man helst skal unngå som gravid :) boblebad er no go sies det pga bakterier, men vanlig basseng skal gå bra! Bare informer de ansatte om at du er gravid, så hjelper de deg sikkert med å finne ut hva du kan gjøre som er trygt! Ha det gøy på spa! 

Anonymkode: 78018...f29

AnonymBruker
Skrevet

Dra og kos deg, men unngå de heiteste temperaturene og ikke bli sittende for lenge i varme bad :)

Basseng er ihvertfall deilig uansett!

Hvis det er noen behandlinger, gi beskjed om at du gravid mtp eventuelle oljer som ikke bør brukes på gravide. Jeg vil anta at det er helt uproblematisk med feks nakkemassasje, ansikt, fot og hånd-behandlinger og sånne ting. Noen spa har egne gravidbehandlinger

Angående smitte - når vi har vært på spa under korona har det vært veldig nøye med renhold, veldig få personer i områdene samtidig fordi man melder seg på tidspunkt og føles veldig trygt. Alle er ihvertfall veldig rene inne på et spa og korona overlever ikke klor i basseng. 

Her er forøvrig hva Folkehelseinstituttet sier om badstue og bad. 

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/var-forsiktig-med-varme-bad-og-badstu-i-svangerskapet/

Anonymkode: 09bd5...99c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle😊 Tar vel kanskje sjansen da på å dra da. Får heller holde meg unna de varmeste badstuene og ikke sitte for lenge i boblebadet👍

TS 

Anonymkode: d6c87...0e1

AnonymBruker
Skrevet

De fleste spa legger til rette for gravide kvinner med egen gravidmassasje o.l., så det er helt klart trygt. Følg retningslinjene og kos deg masse!

Anonymkode: 40074...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...