Gå til innhold

Hva skjer om jeg får korona? Jeg er småbarnsmor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere symptomer på korono og skal teste meg i morgen. Er redd for hva som vil skje hvis jeg tester positivt, hvordan skal jeg isolere meg? Jeg bor i en 3 -roms, (2 soverom,  1 stue, 1 bad/do). Jeg deler bolig med barnet mitt som er 1 år og mannen min. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal isolere meg hvis jeg er smittet...

Hva skjer da? Vi har familie,  men de bor veldig langt unna. 

Anonymkode: e1d10...df0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min fetter fikk korona, da ble han sendt på karantenehotell for å unngå at samboeren ble smittet. Hun testet tilslutt positivt en uke etter ham, og han ble da sendt hjem igjen for å fullføre isolasjonen hjemme siden hun også hadde fått det.

Anonymkode: 9f008...b70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min fetter fikk korona, da ble han sendt på karantenehotell for å unngå at samboeren ble smittet. Hun testet tilslutt positivt en uke etter ham, og han ble da sendt hjem igjen for å fullføre isolasjonen hjemme siden hun også hadde fått det.

OK, men måtte han betale for å bo på karantenehotell? Har lest at det koster 500kr natta og det blir fort en ekstrautgift på 5000-6000 kr for oss...

Det har vi ikke råd til...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har flere symptomer på korono og skal teste meg i morgen. Er redd for hva som vil skje hvis jeg tester positivt, hvordan skal jeg isolere meg? Jeg bor i en 3 -roms, (2 soverom,  1 stue, 1 bad/do). Jeg deler bolig med barnet mitt som er 1 år og mannen min. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal isolere meg hvis jeg er smittet...

Hva skjer da? Vi har familie,  men de bor veldig langt unna. 

*korona 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

OK, men måtte han betale for å bo på karantenehotell? Har lest at det koster 500kr natta og det blir fort en ekstrautgift på 5000-6000 kr for oss...

Er temmelig sikker på at du ikke må betale dersom du havner på karantenehotell kun fordi du har fått viruset. 

De som må betale, er de som skal straffes fordi de har reist utenlands. 

Anonymkode: 8ee7a...291

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere som bor sammen der ikke alle har fått det. Relax.

Anonymkode: 302fa...5cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tester positivt så er de andre mest sannsynlig smittet allerede..... 

Anonymkode: ea6f8...9cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her vi bor må familien gå i karantene hvis avstand ikke er mulig. 

Anonymkode: ad68c...9f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du tester positivt så er de andre mest sannsynlig smittet allerede..... 

Anonymkode: ea6f8...9cd

Det er det jeg er redd for. Håper inderlig ikke at barnet mitt er smittet og mannen. 

AnonymBruker
Skrevet

Her vi bor må familien gå i karantene hvis avstand ikke er mulig. 

Dvs at jeg mest sannsynlig kommer til å smitte de to andre i hjemmet mitt. Deriblant min 1 åring. Det er han jeg er mest redd for. 

AnonymBruker
Skrevet

Dvs at jeg mest sannsynlig kommer til å smitte de to andre i hjemmet mitt. Deriblant min 1 åring. Det er han jeg er mest redd for. 

De er i så fall smittet allerede, med stor sannsynlighet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Koronahotell og karantenehotell er ikke det samme. Om du ikke vil på koronahotell må du evt bare holde deg på soverommet og få servert mat inn på rommet ditt. Så får dere sprite overflater etter du har vært på do. Og lufte godt. 

Anonymkode: ca9f1...b63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Trenger du ikke være. De barna (og voksne) jeg vet om som har fått det har ikke hatt mer en milde influensasymptomer. 

Anonymkode: 4fb69...327

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De er i så fall smittet allerede, med stor sannsynlighet.

De trenger ikke være det. Venninnen min fikk korona, og hun smittet ingen i familien. Ikke engang mannen hun hadde delt seng med i flere døgn før hun testet positivt. 
Når det er sagt, jeg synes det er helt vilt at folk sendes hjem til familiene sine hvis de ikke har reell mulighet til å holde avstand (eget soverom og bad). Det er for dårlig, rett og slett. 

Anonymkode: 944db...8c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg prøvde å spørre om det da mannen ble smittet, men det var helt uaktuelt. Var da jeg skjønte at corona neppe er særlig farlig for oss under 50. 

Jeg og ungen var i karantene, mannen i isolat. Da mannen var ferdig med isolat og jeg og ungen skulle teste oss ut av karantene var ungen smittet, men jeg ble ikke. Men da måtte jeg 14 nye dager i karantene, så det ble veldig lenge.

Ut over det skjedde det vel ikke så mye. Vi bygget treningsrom, og trente mye. 

Ingen av barna jeg kjenner som har vært smittet, ble særlig syke. Mild forkjølelse, stort sett, også på de voksne. 

Så statistisk sett går dette veldig bra, samme om hele familien er smittet. Med mindre en av dere har diabetes eller er transplanterte ville jeg ikke stresset.

Anonymkode: 229df...9db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mat må mannen din servere til deg på et soverom der du oppholder deg omtrent all tiden din. Når du skal gå på do må du bruke hansker, antibac og munnbind. Så må mannen din gjøre det samme når han skal bruke badet. Barnet trenger ikke å bruke badet, siden jeg regner med han bruker bleie. Du kan evt vurdere voksenbleie på deg selv for å slippe å bruke badet, men det tviler jeg på du vil. 

Anonymkode: 8276a...d6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med dette, og om en person i en familie hvor isolasjon i eget hjem er umulig (dvs mulighet til eget bad) får de øyeblikkelig tilbud om isolasjonsbolig. Dette er valgfritt og gratis her i alle fall. Skulle resten av familien teste positivt etter noen dager kan den første som ble smittet reise hjem igjen. Husstanden må, uavhengig av om den smittede flytter ut eller ikke, være i smittekarantene og teste seg på døgn 3 og 7. Tester man negativt 7 døgn etter siste eksponering er karantenen over. 

Anonymkode: 663b6...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Det er forskjell på karantenehotell og koronahotell.

Anonymkode: 74180...199

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

De trenger ikke være det. Venninnen min fikk korona, og hun smittet ingen i familien. Ikke engang mannen hun hadde delt seng med i flere døgn før hun testet positivt. 
Når det er sagt, jeg synes det er helt vilt at folk sendes hjem til familiene sine hvis de ikke har reell mulighet til å holde avstand (eget soverom og bad). Det er for dårlig, rett og slett. 

Anonymkode: 944db...8c9

Sendes hjem? De er vel allerede hjemme tenker jeg

Anonymkode: 74180...199

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...