Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da går det mot storstreik, blant annet sykepleiere, lærere og barnehagelærere risikerer å gå ut i streik i morgen. Streikeviljen er stor, og man ønsker å tette gapet fra i fjor. 

Håper folk støttet opp om en streik i år 🌼 og håper den gir uttelling før det går til tvungen lønnsnemd! 

Anonymkode: e36a8...830

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter spesielt streik for barnehageansatte! De håper jeg ender ut i streik ass✊🏽💪🏽
Ifht til lærere tipper jeg at det tas hensyn til at det snart skal være muntlig eksamen, for de tar vel ikke ut alle med en gang?

• Liker 3
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
Diamant20 skrev (2 minutter siden):

Støtter spesielt streik for barnehageansatte! De håper jeg ender ut i streik ass✊🏽💪🏽
Ifht til lærere tipper jeg at det tas hensyn til at det snart skal være muntlig eksamen, for de tar vel ikke ut alle med en gang?

Lol, det tas det ikke hensyn til.

AnonymBruker
Skrevet
Diamant20 skrev (6 minutter siden):

Er det noen grunn til at du støtter barnehagelærerne mer enn andre? 
De tar ikke hensyn til eksamen. 

• Liker 3
Skrevet
Kastanjefrø skrev (7 minutter siden):

Lol, det tas det ikke hensyn til.

Ok

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det noen grunn til at du støtter barnehagelærerne mer enn andre? 
De tar ikke hensyn til eksamen. 

Kun den grunnen at jeg synes lærere og sykepleiere ikke tjener dårlig, og fordi barnehageansatte har hatt mye mer fokus på barna fremfor lønn, selvom de tjener ræva.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Link?

Anonymkode: 5d8a5...69f

Skrevet
Diamant20 skrev (2 minutter siden):

Ok

Kun den grunnen at jeg synes lærere og sykepleiere ikke tjener dårlig, og fordi barnehageansatte har hatt mye mer fokus på barna fremfor lønn, selvom de tjener ræva.

Jeg er nyutdannet sykepleier og tjener akkurat like mye som en nyutdannet barnehagelærer. Så tjener jeg ikke så dårlig eller tjener jeg rævva? 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Jeg støtter uansett alle i streiken, både lærere og barnehagelærere. De har stått på som bare juling det siste halvannet året! 👏🏻

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikkje  bare lærere og sykepleier som skal ut. Kan og risikere at fagarbeidere går ut i streik, men ingen snakker om dei. Og fagarbeidere gjør og en stor jobb som ingen ser eller snakker om. 

Stort sett bare lærere og sykepleiere som blir omtalt.

Anonymkode: 449c3...c92

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
pia mater skrev (2 minutter siden):

Jeg er nyutdannet sykepleier og tjener akkurat like mye som en nyutdannet barnehagelærer. Så tjener jeg ikke så dårlig eller tjener jeg rævva? 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Jeg støtter uansett alle i streiken, både lærere og barnehagelærere. De har stått på som bare juling det siste halvannet året! 👏🏻

Tenkte det samme. Den logikken var litt snau 

Anonymkode: c7af3...e60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Diamant20 skrev (7 minutter siden):

Ok

Barnehagelærere ligger innenfor de samme lønnstrinn som sykepleiere, og de tjener omtrent akkurat det samme. Og uansett så fortjener de jo den samme lønnsveksten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når elevene omsider er tilbake i skolen, etter månedsvis hjemme for de i videregående, skal lærerne gå til streik og forventer støtte? Nei takk. Lærere og lektorer har dessuten kommet godt ut i flere lønnsoppgjør i forhold til andre.

Anonymkode: 2633b...acb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er jo ikkje  bare lærere og sykepleier som skal ut. Kan og risikere at fagarbeidere går ut i streik, men ingen snakker om dei. Og fagarbeidere gjør og en stor jobb som ingen ser eller snakker om. 

Så du at jeg skrev «blant annet»? På min arbeidsplass tas det ikke ut noen fagarbeidere denne runden. 

Det står veldig lite i media så det er vanskelig å finne så alt for mye informasjon om hvem som tas ut.

Men hvorfor starter du «profesjonskamp» i denne tråden? Håper å kunne unngå det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når elevene omsider er tilbake i skolen, etter månedsvis hjemme for de i videregående, skal lærerne gå til streik og forventer støtte? Nei takk. Lærere og lektorer har dessuten kommet godt ut i flere lønnsoppgjør i forhold til andre.

Så synd du ser det på den måten, streik handler om arbeidsvilkår og lønn, og er et verktøy for arbeidstagere. Det er ikke noe man gjør eller ikke gjør av hensyn til brukere av tjenesten. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fagarbeidere? Mener du helsefagarbeider?

Anonymkode: c7af3...e60

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så du at jeg skrev «blant annet»? På min arbeidsplass tas det ikke ut noen fagarbeidere denne runden. 

Det står veldig lite i media så det er vanskelig å finne så alt for mye informasjon om hvem som tas ut.

Men hvorfor starter du «profesjonskamp» i denne tråden? Håper å kunne unngå det.

Joda, eg så det. 

Og eg skrev ikkje at dei skulle gå ut. Eg skrev at man kan risikere at dei går ut.  Og koffor trur du at det er mening at eg skal legge opp til "profesjonskamp"??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det stemmer ikke. KS (altså lærernes arbeidsgiver) har selv beregnet at dersom lærere skulle hatt samme lønnsutvikling som resten av kommunen, skulle lønna vært 50 000 høyere i året. 

Anonymkode: 53308...a31

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, eg så det. 

Og eg skrev ikkje at dei skulle gå ut. Eg skrev at man kan risikere at dei går ut.  Og koffor trur du at det er mening at eg skal legge opp til "profesjonskamp"??

«Kan ogrisikere at fagarbeidere går ut i streik, men ingen snakkerom dei. Og fagarbeidere gjør og en stor jobb som ingen ser eller snakker om. 

Stort sett bare lærere og sykepleiere som blir omtalt»

Pga tonen i dette sitatet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Kan ogrisikere at fagarbeidere går ut i streik, men ingen snakkerom dei. Og fagarbeidere gjør og en stor jobb som ingen ser eller snakker om. 

Stort sett bare lærere og sykepleiere som blir omtalt»

Pga tonen i dette sitatet.

Då er det måten du tolker det. For det var ikkje sånn eg meinte det. 

AnonymBruker
Skrevet

Galskap å streike nå uansett yrke, når landet har vært gjennom en pandemi. Håper og tror på megling, skulle det iikevel ikke føre frem håper jeg på tvungen l.nemnd fort som faen. Jævla egoister ! 

Anonymkode: 6791c...c09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...