Grooo Skrevet 6. september 2005 #1 Skrevet 6. september 2005 Ok, kote egg her før helga og det ble ett til overs. Det ble skrellet og lagt i en tett boks i køleskapet, og selvfølgelig ble det glemt... Gikk rett i søpla nå, for jeg synes ikke det luktet godt. Men sånn til en annen gang, hvor lenge klarer et kokt, skrellet egg seg i en tett boks? Det er stort sett greit å lukte/smake på ting for å finne ut om de er ok, men akkurat egg har jeg litt panikk for. Tror de blir skrekkelig ekkle når de ikke er gode lenger.. hehe
skrue Skrevet 6. september 2005 #2 Skrevet 6. september 2005 Hvorfor skrelle dem? Har spist 5-6 dager gamle kokte egg, lagret i skallet sitt i kjøleskap, uten å få varige men av det (ikke kortvarige men heller). Dersom et egg hadde vært skrellet ville jeg ha spist det innen to døgn tror jeg.
Grooo Skrevet 6. september 2005 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2005 Hehe, nei greia var jo at vi trodde de skulle bli spist. De ble satt fram på bordet til kveldsmat med gjester, og da bruker i alle fall vi å skrelle dem før vi setter dem fram. Skal såklart prøve å ikke gjenta det her, men satt nå altså her og funderte litt i sta da *ler*
Arkana Skrevet 6. september 2005 #4 Skrevet 6. september 2005 Jeg oppbevarer gjerne hardkokte, uskrelte egg i kjøleskapet så lenge som 5-6 dager uten problemer.
Plonk Skrevet 6. september 2005 #5 Skrevet 6. september 2005 Jeg oppbevarer gjerne hardkokte, uskrelte egg i kjøleskapet så lenge som 5-6 dager uten problemer. ← Jeg også. Vi koker en hel haug, skreller dem og har dem i en plastboks i kjøleskapet. Veldig lett å forsyne seg av og bruke som pålegg. Har lært det av svigerinnen min, som har en far med hønsegård Egg er veldig holdbart, både kokt og rå. Jeg har aldri brydd meg om stemplingsdatoen på eggekartonger, for eksempel. Egg kan holde seg i mange måneder. Har ikke prøvd like lenge med kokte egg men 5-6 dager går helt fint.
Annie Skrevet 7. september 2005 #6 Skrevet 7. september 2005 Hadde hardkokt egg i et glass vann. Det var like fint dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå