AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Krangler du og mannen mye? Hvor lenge har dere vært sammen? sier han mye stygt til deg? Isåfall hva? Snakker han krasst til deg? Vist du stiller han spørsmål, kan han bli sint da? her har jeg blitt sett på med svarte onde øyne, blitt kalt for feit, barnslig drittunge, hjerneskadet, jeg forstår ingenting, veldig mye annet stygt men jeg husker ikke alt for det har vært alle stygge nedlatende ord man kan tenke seg. Jeg sier aldri noe til han, kun innimellom for å få han til å forstå at han ikke kan si sånt, men da blir det enda verre. psykologen hans har sagt han har drevet med psykisk vold i 2 år, helt siden jeg møtte han. Han forstår hva han gjør, men han klarer ikke legge det fra seg. Svarer meg frekt alltid vist det er et spm, uansett så blir han frekk og svarer meg krass og spydig. Det skal så lite til før han klikker. han mener det er jeg som snakker feil til han, men alle rundt meg ser jo han på samme som meg, at han er krass mot meg og frekk. Jeg ville nesten ta livet mitt ( hadde ikke gjort det ) pga alt stygt han har sagt, all kjefting og stygghet over lengre tid. han lover og endre seg, og denne gangen lover han. Jeg har allerede tatt han 2 ganger i å kjefte, eller snakke nedlatende til meg pga et spørsmål jeg stilte. Jeg har gitt han 1 sjangse til, Men tviler på han klarer det. Jeg har mye følelser for han, men en del av de er blitt blokkert pga måten han har vært på mot meg. Vi har mye fin tid sammen også, men akkurat det andre det tåler jeg ikke. andre som har hatt det sånn? Er det normalt å si så mye stygt i et forhold? For min del kunne det aldri ha falt meg inn. Anonymkode: 44f84...dc0
regine Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Nei, dette er IKKE normalt. Og jeg fatter ikke at du ikke bare avslutter det og går. Han lover bot og bedring igjen og igjen, men endrer seg ikke. Da vil han ikke endre seg, og dine følelser og din opplevelse er totalt uviktig for ham. Gå og se deg ikke tilbake. 16
Kenelz Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Nei, har aldri blitt kalt noe og jeg har heller ikke kalt mannen min for noe. Vi har både diskutert og kranglet, men uten å vær ekkel mot hverandre. Det mannen din driver på med ER psykisk mishandling og vet du hva? Det er like ille som fysisk mishandling. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Krangler du og mannen mye? Hvor lenge har dere vært sammen? sier han mye stygt til deg? Isåfall hva? Snakker han krasst til deg? Vist du stiller han spørsmål, kan han bli sint da? her har jeg blitt sett på med svarte onde øyne, blitt kalt for feit, barnslig drittunge, hjerneskadet, jeg forstår ingenting, veldig mye annet stygt men jeg husker ikke alt for det har vært alle stygge nedlatende ord man kan tenke seg. Jeg sier aldri noe til han, kun innimellom for å få han til å forstå at han ikke kan si sånt, men da blir det enda verre. psykologen hans har sagt han har drevet med psykisk vold i 2 år, helt siden jeg møtte han. Han forstår hva han gjør, men han klarer ikke legge det fra seg. Svarer meg frekt alltid vist det er et spm, uansett så blir han frekk og svarer meg krass og spydig. Det skal så lite til før han klikker. han mener det er jeg som snakker feil til han, men alle rundt meg ser jo han på samme som meg, at han er krass mot meg og frekk. Jeg ville nesten ta livet mitt ( hadde ikke gjort det ) pga alt stygt han har sagt, all kjefting og stygghet over lengre tid. han lover og endre seg, og denne gangen lover han. Jeg har allerede tatt han 2 ganger i å kjefte, eller snakke nedlatende til meg pga et spørsmål jeg stilte. Jeg har gitt han 1 sjangse til, Men tviler på han klarer det. Jeg har mye følelser for han, men en del av de er blitt blokkert pga måten han har vært på mot meg. Vi har mye fin tid sammen også, men akkurat det andre det tåler jeg ikke. andre som har hatt det sånn? Er det normalt å si så mye stygt i et forhold? For min del kunne det aldri ha falt meg inn. Anonymkode: 44f84...dc0 Jeg har det også sånn. Men nei, det er ikke normalt. Anonymkode: d5480...f6d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Sammen i 28 år og gift i 22 år snart. Aldri kranglet, men vært uenig. Anonymkode: 2ae87...22b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Nei, det er ikke normalt. Min samboer kan bli sint, heve stemmen, snakke kvasst til meg. Men er aldri ufin, kaller meg aldri stygge ting. Anonymkode: 86c60...9db 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Vi har vært sammen i 6 år, har 2 barn sammen. Vi krangler og er uenige, i noen perioder mer enn andre. Men innen det jeg vil regne som normalt. Vi sier aldri stygge ting til hverandre når vi krangler. Jo, vi kan til tider bli lite konstruktive begge to i kampens hete, men vi har aldri kalt hverandre ting eller sagt noe sårende med vilje. Det du beskriver, vil jeg ikke regne som.verken normalt eller ok. Anonymkode: 1b175...52e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Vi har vært sammen i 20 år, og han har aldri, og da mener jeg aldri, sagt et stygt ord til meg. Han har aldri kalt meg noen ting (bare søta og pus og sånt). Det styggeste han har sagt til meg er "nå synes jeg du overreagerer" og "jeg er litt lei av den musikken din". Jeg har aldri sett ham sint. Ikke en gang da jeg kræsjet bilen hans... Nei, det er ikke normalt å kalle hverandre stygge ting, uansett om man er i et forhold eller ikke. Anonymkode: 0a70f...92b 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Nå har vi kun vært sammen i kun to år, men vi har aldri kranglet. Ja, vi har hatt diskusjoner, og det har vært situasjoner der jeg har blitt såret. Det hender også at vi kan bli irriterte, men da er det egentlig ikke på hverandre, men fordi vi er trette eller slitne. Det har likevel aldri forkommet at vi har hevet stemmen til hverandre eller kommet med ukvemsord. Uoverensstemmelser løser vi ved å samtale om dem. Hadde min kjære kommet med slike utsagn som TS sin kjæreste kommer med, så hadde jeg nok ikke klart å bli værende i forholdet. Jeg hadde ikke maktet å opprettholde følelsene for noen som utviste så lite respekt og kjærlighet for meg. Anonymkode: 85340...f52 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er ikke normalt. Min samboer kan bli sint, heve stemmen, snakke kvasst til meg. Men er aldri ufin, kaller meg aldri stygge ting. Anonymkode: 86c60...9db Takler du at han hever stemmen og snakker kvasst til deg? Jeg takler det ikke mer, pga det skjer omtrent hver dag. Ts Anonymkode: 44f84...dc0
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Vil du forsatt ha det sånn, så blir du i det forholdet. Hvis du ikke vil ha det sånn,så må du gå -han klarer du ikke å forandre. Anonymkode: dc5c5...1a6 4
Truly Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 Ville du latt datteren din bli behandlet slik? Eller moren din? Fortjener de det? 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 Aldri kalt hverandre stygge ting. Selv ikke i det verste forholdet i livet mitt hvor vi kranglet virkelig høylytt og ofte. Med akkurat den erfaringen i tankene ønsker jeg å be deg om å vurdere å bare dra fra han, til tross for følelsene dine. Mange blir fullstendig ødelagt etter et sånt forhold, lurer litt på hvordan selvfølelsen din egentlig er nå. Vil du ha det sånn resten av livet? Hvor mye av livet ditt er du villig til å bruke på en mann som dette? Anonymkode: cbb85...a89 2
Cesil Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Vi krangler veldig sjeldent. Men det skjer jo. Har aldri kalt hverandre noe stygt. Hadde aldri funnet meg i å bli snakket slik til av noen, aller minst av den som liksom skal bry seg aller mest om meg. 1
tussi84 Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 Har vært sammen med mannen min i 8 år, gift i 3 av dem. Vi krangler sjeldent, og da er det litt høyere volum nivå stemmemessig bare. (Ikke skriking)Han har aldri kalt meg noe direkte stygt. Det mest slemme jeg sa engang var Vel kanskje vi ikke skal gifte oss da.. mens vi hadde en diskusjon. Det hender jo at vi er uenige i saker, eller reagerer på ting den andre gjør, men da snakker vi rolig om det og kommer til en enighet. ... Jeg var forresten sammen med en fyr slik du beskriver før jeg ble sammen med denne mannen. Eksen kalte meg mye stygt i forholdet, og det var alltid min feil om vi diskuterte noe. Han hisset seg også veldig opp hvis jeg sa i mot han, eller hvis jeg feks ba han om å gjøre noe i leiligheten. Jeg hadde helt dårlig selvbilde på slutten av forholdet etter å ha blitt trukket på i 5 år. Så fort jeg kom ut av elendigheten følte jeg meg fri, og selvtilliten vokste. Et slikt forhold du er i nå, er ikke verdt det. Kom deg ut..
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 Ikke normalt, dette bør du ikke finne deg i! Anonymkode: 56a75...187 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #17 Skrevet 26. mai 2021 Ikke normalt. Var sammen med en som snakket slik til meg, og det brøt meg skikkelig ned. Han kommer ikke til å forandre seg, mitt beste råd er kom deg bort!!! Han er en voksen mann han vet hva han gjør. Anonymkode: 2b24d...15b 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #18 Skrevet 26. mai 2021 LØP!! det er mange fisker i sjøen, denne fisken er en kråkebolle. Tror det skader mer å bli i forholdet. Anonymkode: 32ee0...515 3
skreppamedleppa Skrevet 26. mai 2021 #19 Skrevet 26. mai 2021 Nei, vi har aldri kalt hverandre stygge ord, vi pleier faktisk ikke heve stemmen til hverandre engang da vi føler at ingen av oss blir døv selv om vi er uenige. Har det vært konflikter og dårlige stunder? Ja vist, men aldri slik du skisserer i hi. Jeg synes @Trulysa det ganske greit, hadde du aksepterer at din mor, datter søster eller venninne ble behandlet på denne måten? Det er oftere enklere å se galskapen om en prøver å se ting fra utsiden på en slik måte. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #20 Skrevet 26. mai 2021 Det hender vi blir sint eller irritert på hverandre (det også skjer sjeldent), men vi sier aldri stygge ting eller er ufine. Vi sier hvorfor vi er sinte, og prøver å finne ut av det. Jeg hadde tidligere en kjæreste som prata ufint til meg. Tror ikke eksen er veldig stolt av det akkurat. Hun sliter generelt med å finne/holde på kjærester pga. drama- faktoren. Anonymkode: a74fc...c67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå