Gå til innhold

Er søvnlampe på grensen til omsorgssvikt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min har barn på 3 år. På rommet er det en lampe som viser dag og natt. Hvis barnet våkner før 06.15, må barnet ligge i sengen å vente på at lampen skifter til «dag». Han sa at noen ganger våkner barnet 40 min før og ligger da i sengen til lampen sier det er greit å stå opp. Kan barnet ta skade av å ligge så lenge alene? Barnet gråter ikke, men ligger blant annet å prater med bamsene sine. Er dette greit?

Anonymkode: 77232...825

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🍿

Anonymkode: 56d46...04b

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit.

Anonymkode: 66838...d0b

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre barnet er traumatisert av foreldrene til å adlyde nattlampen, så ser jeg ikke problemet. Barna har bare godt av å lære seg forskjell på dag og natt. 

Anonymkode: 304ea...a2b

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Jøsses...

Anonymkode: c7173...ee2

• Liker 4
Skrevet

Tviler på at dette er skadelig på noen som helst måte, men jeg hadde ikke klart å forlange dette av en 3 åring.

• Liker 7
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor kjøper man sånn lampe? 😊

Anonymkode: 55e83...3f9

Babyshop 🤩

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (2 minutter siden):

Babyshop 🤩

Takk! 😁

Anonymkode: 55e83...3f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*rett ut for å kjøpe sånn lampe*!! 

Anonymkode: 891ee...e36

• Liker 36
Gjest Niek79
Skrevet

Høres ut som om den lampen er verd sin vekt i gull.

Skrevet

Nei overhodet ikke omsorgssvikt. Som noen andre skriver, barna må lære seg forskjell på natt og dag. Og 06:15 er jo tidlig morgen, så tenker det er helt innafor.

• Liker 13
Skrevet

For en genial lampe! Så lærer barnet seg å respektere andre og bygge opp tålmodighet og leke med seg selv. Fantastisk.

Hva var du det lurte på igjen, ts? 😂

• Liker 34
Skrevet

Godt hun spør her i stedet for å ringe bv 😅

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vi har sånn lampe, beste pengene jeg har brukt, noen sinne!! Her lærte det gutten vår forskjell på dag og natt, og han kom inn i en rytme som gjorde at han lærte å sove lengre på morgenen. Ikke omsorgssvikt på noe som helst måte! 

Anonymkode: b364f...36d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Broren min har barn på 3 år. På rommet er det en lampe som viser dag og natt. Hvis barnet våkner før 06.15, må barnet ligge i sengen å vente på at lampen skifter til «dag». Han sa at noen ganger våkner barnet 40 min før og ligger da i sengen til lampen sier det er greit å stå opp. Kan barnet ta skade av å ligge så lenge alene? Barnet gråter ikke, men ligger blant annet å prater med bamsene sine. Er dette greit?

Anonymkode: 77232...825

Haha, trodde tråden handlet om en 1-åring. Ungen kan jo stå opp og leke. Det betyr jo ærlig talt ikke mer enn at "du får ikke vekke mamma og pappa enda". 

Anonymkode: 76469...5eb

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...