AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Hei Vi har en nabo som jeg irriterer meg litt over, og jeg trenger noen gode tips til hvordan å ikke irritere meg over dem eller ta meg nært av det de gjør. De virker som oppegående og gode foreldre, ganske standard familie egentlig. For et par år siden kontaktet moren i huset og venninnen hennes oss på døra og lurte på om vi trengte noe tøy. De sa de holdt på å samle inn klær til vanskeligstilte familier, og jeg tolket det som at de trodde vi er vanskeligstilt. Jeg takket nei, og spurte derimot om de trengte til innsamling, fordi vi har så mye fra før som såvidt er brukt. Det ville de ikke ha. Vi fikk nylig nr to, og igjen spurte moren om jeg trengte diverse tøy. Jeg regner med at hun bare ville være hyggelig, men jeg takket nei, fordi vi har alt. Både moren og faren virker overengasjert i vårt eldste barn (vi har barn på samme alder), og stiller masse spørsmål, også veldig pedagogiske. Barnet vårt er sjenert og vil ikke alltid svare. Her om dagen var vi i prat og våre felles barn skulle utforske noe sammen. Barnet mitt ville ikke, og jeg satte meg ned for å prate med barnet mitt, og moren presterer da å spørre barnet mitt om hun ville komme heller komme til henne, (som om hun skulle være tryggere å utforske fra). Moren snakket også om en alenemor oppi gata som mistet barna sine av syne. Hun var fort ute med å påstå hva som hadde skjedd, at moren var uansvarlig og - at hun ikke eide nåla i veggen. Jeg er kanskje hormonell, men synes det hele er svært intens og det virker som om de mener at vi har så dårlig økonomi at vi ikke evner å ta vare på eget barn. Virker som de ser ned på oss, uten å kjenne oss. Føler de har arrogante holdninger. Vi har helt ok inntekt, ikke verdens beste råd, men barna får det de trenger, riktig mat, og vi har nok til å dra på ferier og finne på hyggelige ting sammen. Vi har dårligere råd enn dem ser det ut som, men vi er da ikke dårlige foreldre.. Samtidig så evner jeg da vitterlig å se barnet mitt 98% av tiden de ikke følger med. Hver gang vi møtes, prøver hun moren å ta over foreldrerollen (bare prater veldig pedagogisk til barnet mitt og praktiserer cos, idk) for mitt barn, og totalt ignorerer meg. Jeg føler meg veldig lite komfortabel ved å sende barnet mitt over til dem alene lenger (de pleide å spørre en del i sommer). Altså, jeg vet hun blir tatt godt vare på 😂, men jeg orker ikke ha noe med dem å gjøre.. Jeg overdriver kanskje, og vil for all del ikke la det påvirke våre barns vennskap, så derfor trenger jeg noen tips til hvordan jeg som voksen kan bare heve meg over det. Overdriver jeg egentlig? Anonymkode: 63cd7...8c4 10
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Hmres bare ut som det er dårlig personlighetsmessig match egentlig. Ville prøvd å puste med magen og ikke bry deg. Anonymkode: 559f4...f23 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Ser det fælt ut hos dere? Ustelt hage og hus? Anonymkode: d387b...3a1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Kan hende de bare prøver å være hyggelige mot dere? Før jeg leste HI trodde jeg det var snakk om naboer som spilte høy musikk til langt på natt eller var ufordragelige. Jeg hadde ikke tatt meg nær av dine naboer. Anonymkode: e1a64...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Høres for meg ut som en av disse personene som nær sagt aktivt leter etter noen barn å «bekymre» seg over. Anonymkode: ee16c...409 30
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser det fælt ut hos dere? Ustelt hage og hus? Anonymkode: d387b...3a1 For å være ærlig, ja. Det er en tomannsbolig. Jeg har plantet litt i hagen, og huset er ikke akkurat nytt. Jeg forstår jo at de tenker vi har dårlig økonomi når det ikke ser ut, men at vi er dårlige foreldre også.. Leiligheten er strøken innvendig og bilen er fin da. Barna er alltid kledd i rene og riktige klær. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hmres bare ut som det er dårlig personlighetsmessig match egentlig. Ville prøvd å puste med magen og ikke bry deg. Anonymkode: 559f4...f23 Uff ja. Hun virker jo hyggelig, men samtidig ikke liksom. Anonymkode: 63cd7...8c4 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Hørtes slitsomt ut!!! Hater når folk er belærende 🤮 Du må nok bare leve med det dessverre, men lov meg at du tar igjen med samme mynt med en gang anledningen byr seg! 😆 Anonymkode: 86efd...c00 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan hende de bare prøver å være hyggelige mot dere? Før jeg leste HI trodde jeg det var snakk om naboer som spilte høy musikk til langt på natt eller var ufordragelige. Jeg hadde ikke tatt meg nær av dine naboer. Anonymkode: e1a64...5d7 Jeg håper jo det. Skulle ønske det ikke var så kleint, for det virker som vi kunne hatt det ganske greit i lag. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres for meg ut som en av disse personene som nær sagt aktivt leter etter noen barn å «bekymre» seg over. Anonymkode: ee16c...409 Hehe ja, om dattera mi noen gang drar på overnatting der blir det nok sendt en bekymringsmelding tenker jeg. 😅 Anonymkode: 63cd7...8c4 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Hun høres rett og slett ut som en «Odd Molly»-fitte, om du har sett «Solsidan»🙈😂 Anonymkode: 86efd...c00 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 Jeg hadde aldri gått til en nabo og spurt om de trenger noe tøy eller om de ønsker å få noe fra innsamlingen til vanskeligstilte familier. Synes det var veldig frekt av henne og jeg skjønner godt at det gjorde deg ikke komfortabel. Anonymkode: f81d2...76c 27
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hørtes slitsomt ut!!! Hater når folk er belærende 🤮 Du må nok bare leve med det dessverre, men lov meg at du tar igjen med samme mynt med en gang anledningen byr seg! 😆 Anonymkode: 86efd...c00 Belærende var det ordet jeg letet etter 😂 off jeg er pissnervøs for slike mennesker, om jeg tør skal jeg nok få slengt en kommentar. Tips tas imot. Anonymkode: 63cd7...8c4 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun høres rett og slett ut som en «Odd Molly»-fitte, om du har sett «Solsidan»🙈😂 Anonymkode: 86efd...c00 Må sjekkes ut 😅 Anonymkode: 63cd7...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å være ærlig, ja. Det er en tomannsbolig. Jeg har plantet litt i hagen, og huset er ikke akkurat nytt. Jeg forstår jo at de tenker vi har dårlig økonomi når det ikke ser ut, men at vi er dårlige foreldre også.. Leiligheten er strøken innvendig og bilen er fin da. Barna er alltid kledd i rene og riktige klær. Uff ja. Hun virker jo hyggelig, men samtidig ikke liksom. Anonymkode: 63cd7...8c4 Ser kanskje ut som om dere har lav boevne. (Man kan jo være gode foreldre for det, men kanskje der det kommer fra) Anonymkode: d387b...3a1
Kenelz Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 DET hadde jeg aldri orket! Hadde lett sagt ifra: «Nå snakker jeg faktisk til barnet mitt. Ikke inviter barnet mitt bort hos deg uten å høre med meg først da jeg er hans mor». 7
Mona123 Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 Virker veldig irriterende, ja. Kanskje det hjelper å tenke at det er bra du har en nabo som bare vil godt, og at det er bra det ikke er en barnehater? 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 Det skjønner jeg er irriterende. Om jeg virkelig hadde trodd noen hadde dårlig råd og ville hjelpe med klær, så hadde jeg ikke ringt på døren og sagt at jeg ga klær til vanskeligstilte. Da hadde jeg heller kontaktet deg og sagt at jeg hadde noen klær som barnet mitt hadde vokst ut av (om barnet mitt var større enn ditt barn). Dette virker som en person som ikke vil hjelpe for å være snill, men fordi hun vil vise andre hvor snill hun er. Ville hatt minst mulig med hun å gjøre, og rett og slett hevet meg over kommentarene. Men - kanskje også tenkt ut en deilig kommentar å smelle tilbake med i en perfekt setting. Men ta iallefall ikke de stikkene hennes som godhet, for det tviler jeg på at det er. Anonymkode: ff570...114 23
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #17 Skrevet 26. mai 2021 Høres ut som en dame du burde holde deg mest mulig unna. Ikke normal oppførsel på noen måte. Anonymkode: 3bfc1...5fe 15
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #18 Skrevet 26. mai 2021 Hun kan bare være hyggelig. Eller hun kan være ei som er ute etter litt «bråk» eller å skape litt styr. Hold dine venner nærme, og potensielle fiender nærmere. Pass på. Anonymkode: cf106...5d1 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #19 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser kanskje ut som om dere har lav boevne. (Man kan jo være gode foreldre for det, men kanskje der det kommer fra) Anonymkode: d387b...3a1 Hjelpes- kan du kanskje være naboen? Anonymkode: ff570...114 11
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #20 Skrevet 26. mai 2021 Mona123 skrev (1 minutt siden): Virker veldig irriterende, ja. Kanskje det hjelper å tenke at det er bra du har en nabo som bare vil godt, og at det er bra det ikke er en barnehater? En person som «vil godt» løper vel ikke rundt og sladrer om andre i nabolaget slik hun her åpenbart gjør? Anonymkode: ee16c...409 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå