Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle påføre selvbruning i dag, men tenker også å sole meg litt i helga da det skal bli varmt. Kanskje dumt spørsmål, men vil jeg fremdeles bli brun (vet jeg ikke blir særlig brun av å sole meg 1 dag men dere skjønner hva jeg mener) selv om jeg har på selvbruning? Slik at når selvbruningen går av kan jeg se et naturlig skille (hvis jeg får det da)? Sikkert dårlig forklart, men kort fortalt så spør jeg om man fortsatt blir like brun selv om man har på selvbruning.

Anonymkode: 0facd...8cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Påfører du flere tykke lag også soler deg er min erfaring at man ikke blir skikkelig naturlig brun.  Brukte Dove sin gradual tan på en sydentur som aftersun på beina et år.  Da jeg kom hjem og dusjet noen ganger skrellet selvbruningen av og jeg følte meg blek under.  En gang føre gjøre ikke noe. Bare å påføre. Lurer på å gjøre det selv.  :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja selvsagt. Du blir ikke mindre brun av å ha på hverken bodylotion eller selvbruning, det er ingen spf i disse produktene så hva i all verden tenker du skal hindre deg fra å bli brun?

Anonymkode: abd74...1ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja selvsagt. Du blir ikke mindre brun av å ha på hverken bodylotion eller selvbruning, det er ingen spf i disse produktene så hva i all verden tenker du skal hindre deg fra å bli brun?

Stoffet i selvbruninga fester seg i de døde hudcellene og lager brunfarge, jeg tror ikke akkurat man oppnår full effekt av sola om man har tykke lag med selvbruning på kroppen. Blir som med sminke.   Jeg spottsoler meg bare på våren, sitter ikke ute i timesvis og smører kanskje bare ansikt og bryst om jeg bare skal sitte i sola en liten time.  Armene og beina mine tåler noen minutters sol uten spf 50 før jeg blir brent. 

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (22 minutter siden):

Stoffet i selvbruninga fester seg i de døde hudcellene og lager brunfarge, jeg tror ikke akkurat man oppnår full effekt av sola om man har tykke lag med selvbruning på kroppen. Blir som med sminke.   Jeg spottsoler meg bare på våren, sitter ikke ute i timesvis og smører kanskje bare ansikt og bryst om jeg bare skal sitte i sola en liten time.  Armene og beina mine tåler noen minutters sol uten spf 50 før jeg blir brent. 

Selvbruning er ikke et stoff som fester seg i huden. Selvbruning skaper en kjemisk reaksjon i det ytterste hudlaget som gjør at man blir brun. Man kan fint sole seg med selvbruning, det vil ikke ha noe å si fra eller til på "totalen".

• Liker 2
Skrevet
snurk skrev (1 minutt siden):

Selvbruning er ikke et stoff som fester seg i huden. Selvbruning skaper en kjemisk reaksjon i det ytterste hudlaget som gjør at man blir brun. Man kan fint sole seg med selvbruning, det vil ikke ha noe å si fra eller til på "totalen".

Det fester seg i de døde hudcellene og lager et brunt fargestoff.  Så det fester seg til huden.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ingen grunn til å være spydig😁 hadde h*n visst det hadde nok ikke h*n spurt. Finnes også kremer som gir farge med litt solfaktor i også 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen grunn til å være spydig😁 hadde h*n visst det hadde nok ikke h*n spurt. Finnes også kremer som gir farge med litt solfaktor i også 

Prøver bare å forstå hva som er tenkt når man i det hele tatt tror at selvbruning kan fungere som en barriere mot solen. Hva i selvbruningen tenker man har stopper solstrålene fra å treffe huden? Når solstråler klarer å penetrere gjennom vindu, vann og tynne klesplagg bør man jo skjønne at et lag med selvbruning/fuktighetskrem påført for flere dager siden ikke kan stoppe solstrålene heller. Til og med solkrem må påføres jevnlig for å opprettholde effekt.

Sminke ble nevnt, og sminke inneholder ofte spf så det blir noe annet. Hadde man kunne brukt selvbruning som solkrem/spf så hadde det nok vært utnyttet til det ytterste av diverse markedsføringsansvarlige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Prøver bare å forstå hva som er tenkt når man i det hele tatt tror at selvbruning kan fungere som en barriere mot solen. Hva i selvbruningen tenker man har stopper solstrålene fra å treffe huden? Når solstråler klarer å penetrere gjennom vindu, vann og tynne klesplagg bør man jo skjønne at et lag med selvbruning/fuktighetskrem påført for flere dager siden ikke kan stoppe solstrålene heller. Til og med solkrem må påføres jevnlig for å opprettholde effekt.

Sminke ble nevnt, og sminke inneholder ofte spf så det blir noe annet. Hadde man kunne brukt selvbruning som solkrem/spf så hadde det nok vært utnyttet til det ytterste av diverse markedsføringsansvarlige.

Du kan da vell ikke vite hvilken type selvbruning det er snakk om?? I tillegg hadde ikke hen spurt hadde hen visst det. Tror de fleste vet at sol trenger gjennom vindu, men nå er ikke et vindu og selvbruning helt det samme heller så veldig usaklig å prøve å latterliggjøre andre for å selv føle seg smart. Andre som også har skrevet at de følte skillet ikke var like stort, så det er også snakk om egne erfaringer her selv om ja man kan bli like brun av solen selv om man har på selvbruning 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noe må ha skjedd når jeg kom hjem med bleke bein etter 7 dager i syden.

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (6 minutter siden):

Noe må ha skjedd når jeg kom hjem med bleke bein etter 7 dager i syden.

Kanskje du var solskadet, og selve brunfargen skrellet av 🤔

Anonymkode: 41f84...5bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...