Gå til innhold

Billigste bilen å ha?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg vil gjøre det å ha bil så rimelig som mulig, hva går man for da?

Anonymkode: b844d...ac3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bil. Det er det billigste. Ellers blir motspørsmålet, hvor langt er et tau?

Anonymkode: c7286...135

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte da? drivstoff? verksted? forsikring? 

Anonymkode: 74ca5...06c

AnonymBruker
Skrevet

"Billig" kan være så mangt. Kan du lade hjemme, skaff deg en iMiev med 80km rekkevidde for 20000 kr. Håp at den funker feilfritt akkurat så lenge som du trenger det.

Anonymkode: fbfc9...37a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bilkollektiv

Anonymkode: 08d51...64a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En som virker og som det er lite problemer med.

Anonymkode: eaef6...c45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

En som virker og som det er lite problemer med.

Anonymkode: eaef6...c45

Jeg har hørt av mange at Toyota Yaris er sikker og lite problemer med. Den bruker også lite drivstoff (hybrid) og koster lite slik sett. 

Anonymkode: 54a81...942

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En bil som er allerede så billig, at det ikke er mer verditap. 🙈 Spesielt hvis du klarer å ta enkle serviseoppgaver selv, og klarer å holde den EU-godkjent og i kjørbar stand. Også, ikke totalt rustnet.. 

Slik som jeg har en kompis som har kjøpt en bil for 300 tusen for 5 år siden, og hadde omtrent null verkstedutgifter på den i de fem årene, men bilens verdi er nå falt til 130 tusen. Da har han allikevel "brukt" 170 tusen på bil på 5 år, og det er uten forsikringer, veiavgift, bompenger og bensin.

Jeg har kjøpt min bil for 40 tusen, for 5 år siden. Og har stadig brukt 15-20 tusen i verksted penger på den bilen, hvert andre år (eu godkjenning). Bilens verdi falt også, til 10-20 tusen nå. Da har jeg brukt 80 tusen på bilen - som er kanskje mer synlig penger, enn hos kompisen min, som skryter av sine lave verkstedkostnader, men han har jo tapt mer penger på bilen enn jeg, totalt sett. 

Men derimot, hvis det er mest aktuelt for deg med korte turer, byturer, ville jeg sett på elbil.

Anonymkode: fae26...3c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nissan Leaf 24kwh. Den bare er der og fungerer. 

Anonymkode: 16055...e25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min forrige bil kjøpte jeg for 100.000. Hadde kun service og vanlig rep. (Bremser) hadde den på veien i 9 år. En Corolla diesel. Byttet nå til Toyota Auris. For endel år siden kjøpte jeg en Toyota som sto som delebil. Hadde noen små rep på den, men den gikk daglig også i 9 år.

Har hatt andre merker også, men mer feil dyrere verksted og dårligere service på verkstedet. 

Anonymkode: b71a7...8c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...