AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Beklager ordbruken, men dette ordet blir slengt ut både her og der. Men hva innebærer det angående stil? Er kort hår, bob, pannelugg, kjoler til daglig typisk «kulturkjerring»? Anonymkode: 5fd23...b6e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Ser for meg dette Anonymkode: 63c6c...acd 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Er ikke det tilnærmet det samme som batikkheks, da? Anonymkode: 38944...ee5 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Jada, kjerring, heks, kjør på! Kvinner har jammen ikke stort handlingsrom før de får negative klistrelapper. Anonymkode: 6805a...de1 13
Ardwinna Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Jeg er utdannet og jobber innen kultur, og det med å bruke kjole ofte stemmer veldig godt! Men jeg har ikke spesielt "gøy" hårsveis eller smykker. Jeg vurderer seriøst å begynne å sminke meg og pynte meg som ei skikkelig kulturkjerring, for akkurat nå føler jeg meg bare kjedelig. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Rustrød asymetrisk sveis, grønn tunika i stoff og "Morsomme" tovedde smykker Anonymkode: 5c0ec...8dd 12
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Ser for meg litt asymetrisk, lag-på-lag, lilla, gult, briller med knallfargede innfatning🤷🏼♀️ Anonymkode: 7fe1d...962 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Allt som ikke er kjedelig Anonymkode: efd1f...80c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 Lugg, fargerike sjal, og 1 lang øredobb! 😁 Anonymkode: 8602d...6ba 6
Daria Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 (endret) Jeg så trådtittelen og vurderte å bare legge inn et bilde av meg selv - akkurat nå iført en lang lilla strikkejakke, tunika i Gudrun Sjödéns klassiske tulipanmønster og et ankellangt flagrende skjørt Dessuten er jeg bibliotekar med briller (rød innfatning), langt nok hår til å lage knute i nakken og er stamgjest i både operaen, filharmonien og byens teatre, så jeg har sjelden følt meg mer kompetent til å svare i en tråd Vi kommer i flere varianter, men farger og litt flagrende gevanter (og la oss ikke glemme skjerf...) er jo en gjenganger. Du ser sjelden kulturkjerringer i jeans og stiletter... Endret 26. mai 2021 av Daria 21
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 Here we go agaaaaain 🙄 Anonymkode: bba04...a6f 3
Gjest Saph Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 Sterke farger, unike smykker og flagrende gevanter. Elsker keramikk.
Gjest Fnuggolina Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Daria skrev (7 minutter siden): Jeg så trådtittelen og vurderte å bare legge inn et bilde av meg selv - akkurat nå iført en lang lilla strikkejakke, tunika i Gudrun Sjödéns klassiske tulipanmønster og et ankellangt flagrende skjørt Dessuten er jeg bibliotekar med briller (rød innfatning), langt nok hår til å lage knute i nakken og er stamgjest i både operaen, filharmonien og byens teatre, så jeg har sjelden følt meg mer kompetent til å svare i en tråd Vi kommer i flere varianter, men farger og litt flagrende gevanter (og la oss ikke glemme skjerf...) er jo en gjenganger. Du ser sjelden kulturkjerringer i jeans og stiletter... 😅 Kulturkjerring føler jeg er: Hår farga rustrødt eller sort, men det kan også gå i rosa/peach Må være minst en flagrende gevant, gjerne i lin Om man er EKTE kulturkjerring er man politisk litt raddis. Kan godt bruke converse til den sorte linkjolen. Et slags statementsmykke er bra, men helt sånn «sølvlenke lagd av lokal kunstner» eller et sort smykke fra COS. Lurer på om jeg tenker litt i retning kommunal kulturkjerring her muligens.... Generelt kan man handle mye på COS. Kåpe, ikke jakke. Gudrun Sjøden føler jeg er en underkategori i den overordnede kategorien - man har det, raddisvarianten og økovarianten. Går de i jeans er tilbehøret hjemmestrikket oversized genser ala hun derre.....hun Godkveldnorge. Du vet. Eller er man da bare kulturdame og ikke kjerring? 🤷♀️ Og brillene er VIKTIG! Rød ramme er perfekt 😎💖
Perelandra Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 Jeg passer sikkert inn på flere av kriteriene: Har utdanning innen kunsthåndverk, har vært kunde hos Gudrun Sjöden i mange år, og var også en god kunde hos Uno inntil de gikk konkurs for fem år siden. Men på den andre siden så bruker jeg ikke briller, og har heller ikke "gøyal" hårsveis eller rare hårfarger. 3
Ardwinna Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 Daria skrev (56 minutter siden): Jeg så trådtittelen og vurderte å bare legge inn et bilde av meg selv - akkurat nå iført en lang lilla strikkejakke, tunika i Gudrun Sjödéns klassiske tulipanmønster og et ankellangt flagrende skjørt Dessuten er jeg bibliotekar med briller (rød innfatning), langt nok hår til å lage knute i nakken og er stamgjest i både operaen, filharmonien og byens teatre, så jeg har sjelden følt meg mer kompetent til å svare i en tråd Vi kommer i flere varianter, men farger og litt flagrende gevanter (og la oss ikke glemme skjerf...) er jo en gjenganger. Du ser sjelden kulturkjerringer i jeans og stiletter... Du høres ut som ei skikkelig kul dame! Jeg elsker kjoler fra Ko:Ko Norway og har også kikket litt på nettsiden til Gudrun Sjödén, så jeg er nok på god vei. Tenker det er på tide å ta den helt ut! Neste skritt blir nok et par typete briller, da jeg faktisk trenger briller og vil ha noen som vises i ansiktet. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #17 Skrevet 26. mai 2021 Med kjerring tenker jeg på gudrun sjoden, indiska, uno. Tights med blondekant, tunikaer og flagrende klær. Gjerne i bomull og lin. Masse farger og mønster. Store smykker, gjerne håndlaget. Ballerina sko og komfort . Briller i en sprek farge (selv har jeg lilla). Er nok for generelt basic i stilen til å gå under kjerringkategorien i sin reneste form men beundrer de som tør ta den helt ut, og bare er seg selv fullt ut. Det bilde av de to damene som drikker vin 👍🥂🤩 Anonymkode: 8db7e...d14 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #18 Skrevet 26. mai 2021 Dette er typisk den stilen, grøsser. Anonymkode: 9ee3c...cb7 6
Momma Skrevet 26. mai 2021 #19 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser for meg dette Anonymkode: 63c6c...acd Dette er jo parodisk, det ser man lett. Ingen ekte kulturkjerringer ville sett sånn ut. 5
Momma Skrevet 26. mai 2021 #20 Skrevet 26. mai 2021 Er hun her kvalifisert? (Tenker mest på briller, sveisent skjerf i halsen, kjole, sveis, altså "eksteriør".)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå