AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Hei! Jeg har de siste årene hatt periodevis (noen dager her og der) med en slags strålende smerte oppe i ryggen. Det er på en måte mellom skulderbladene/litt nedenfor de. Det kan kjennes ut som stråling og verk som sitter inne i organene i ryggen.. Så føles ikke ut som det er muskulært men man vet jo aldri.. Det blir verre når jeg spiser, sitter rett opp og ned eller ligger på siden. Jeg har reflux/magesyre som jeg sliter litt med i tillegg, da svir det i mellomgulvet/under ribbeinet. Jeg er også gravid i uke 33. Om noe av dette skulle være relevant. Nå har det verket i ryggen i et par uker og sliter så med søvn,og jeg er egt veldig bekymret da jeg Googlet (jeg vet man ikke burde Google men klarte ikke motstå🙈) meg til diverse dødelige sykdommer..... Noen som har en anelse på hva dette kan være? 😅😊🙏🙏 Har vært hos legen tidligere men hun fant ikke noe svar.... J Anonymkode: b1a84...045
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Høres jo veldig typisk refluks/muskelplager. Hatt det slik i flere år jeg, ble for øvrig verre etter fødsel og. Har tatt gastroskopi men ingen funn. Anonymkode: c9a9e...c2b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Høres jo veldig typisk refluks/muskelplager. Hatt det slik i flere år jeg, ble for øvrig verre etter fødsel og. Har tatt gastroskopi men ingen funn. Anonymkode: c9a9e...c2b Takk for svar! men er det da refluks da evt som stråler bak i ryggen der? Hva gjør du når det er på det værste? Anonymkode: b1a84...045
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Nei hva gjør jeg... 😄 Føler bevegelse hjelper en del, ellers så tar jeg en runde med Somac om det blir helt ille. Rart og for jeg hadde ingen plager verken med muskler eller magen før jeg ble gravid. Men begynte å få halsbrann rundt uke 30 og så håpte jeg at det skulle forsvinne etter fødsel men den gang er... Så nå flere år etterpå så sliter jeg ennå med dritten. Har IBS og funksjonell dyspepsi som gastrolegen sa. Når jeg var gravid så lettet Novalucid litt på det, jeg klarte ikke det der Gaviscon som jeg ble anbefalt. Anonymkode: c9a9e...c2b
Duff Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Har refluks men som oftest er det muskulært hos meg. Bøy og tøy, være i aktivitet hjelper. Har forsøkt fysioterapi men det var lite hjelp i det. Bedre med gode vaner.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei hva gjør jeg... 😄 Føler bevegelse hjelper en del, ellers så tar jeg en runde med Somac om det blir helt ille. Rart og for jeg hadde ingen plager verken med muskler eller magen før jeg ble gravid. Men begynte å få halsbrann rundt uke 30 og så håpte jeg at det skulle forsvinne etter fødsel men den gang er... Så nå flere år etterpå så sliter jeg ennå med dritten. Har IBS og funksjonell dyspepsi som gastrolegen sa. Når jeg var gravid så lettet Novalucid litt på det, jeg klarte ikke det der Gaviscon som jeg ble anbefalt. Anonymkode: c9a9e...c2b Glemte å nevne at jeg ikke alltid klarer å kjenne forskjell på om det er muskulært eller gastro, sliter med muskler og jeg. Anonymkode: c9a9e...c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå