AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 (endret) Hvorfor tar dem ikke bare selvmord? Er det noe poeng i å leve om man ikke har noe å gjøre her? Er det et poeng i å leve om en er ung ufør og vil være det resten av sitt liv, stasjonert innelåst i et rom. Lite dagslys, lite aktivitet. Kroppen forfaller. Ikke alle uføre er like, men noen uføre har virkelig ikke noe liv. De har ingenting. Jeg er selv ung ufør og kunne nok like så godt, noe folk rundt meg også ønsker at jeg skal gjøre, men likevel har jeg ikke dødt. Jeg eksisterer selv om det er 5 år siden jeg ble ufør. Jeg har aldri hadd noe jobb og vil nok heller aldri få det pga mine problemer. Hvorfor tar jeg ikke bare selvmord når jeg ikke har noe i livet som alle de andre rundt meg ønsker for meg? Hadde dere sett min hverdag, mitt liv, ville dere ikke trodd at noen kan leve i et så dårlig liv som jeg gjør. Jeg kan poste selvmordstanker og poster om døden på sosiale medier kanalene mine, men selv om folk ser det, så bryr de seg ikke.. De tenker kanskje, det er bare tanker. Men tanker kan fort bli til handlinger... Selvmordstanker kan være farlig og?man bør aldri oppfordre andre folk til å ta selvmord eller ønske dem død. Mange ønsker meg død, men hva skal jeg gjøre med det? Skal jeg gjemme meg bare fordi andre vil ha meg død og ikke ønsker å se meg ute i samfunnet eller å være en del av arbeidslivet? Jeg ga opp å søke jobber for en stund siden, fordi selv om ufør, er det verre å få jobb. De sier man som ufør KAn jobbe litt, men det stemmer ikke når ingen vil ansette. Ryddet for innhold KG ikke ønsker å assosieres med. Perelandra, mod. Endret 27. mai 2021 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Jeg håper ikke denne tråden blir slettet selv om selvmord er nevnt, men man må tørre i det offentlige snakke om disse tankene og ta det opp uten at alt skal bli sensurert og slettet. Om ikke, føler folk seg alene og å vente nesten et år på psykolog kan mye ha skjedd til at de tankene har utviklet seg til handling. Det er å viktig å se forskjellen på konkrete selvmordsplaner og selvmordstanker. Det jeg skriver her, har ingen direkte plan på selvmord, men er tanker jeg sliter med. Anonymkode: ba626...a06 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Dette er et deg-problem. Jeg gjør ingenting og er fornøyd med det. Anonymkode: 62594...1d4 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette er et deg-problem. Jeg gjør ingenting og er fornøyd med det. Anonymkode: 62594...1d4 Ser du bare i en vegg hele dagen? Er det ikke kjedelig? Anonymkode: ba626...a06
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Ting kan faktisk bli bedre. Folk har vært i helt håpløse situasjoner, og allikevel fått et meningsfullt liv. Gå ut og få frisk luft hver dag. Snakk med folk ansikt til ansikt. Få hjelp av psykolog eller annen behandler. Klem! Anonymkode: 5029e...a40 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Jeg kan også ha dager der alt føles meningsløst, men minner alltid meg selv på at selvmord er en permanent løsning på et midlertidig problem. Anonymkode: 5bb02...1d3
Perelandra Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 (endret) Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Perelandra, mod. Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og innhold KG ikke ønsker å assosieres med. Endret 27. mai 2021 av Perelandra
Anbefalte innlegg