Gå til innhold

Erfaring med kombimaskin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg skal nå flytte neste uke til en ganske så liten leilighet med et lite bad. Det er plass i høyden til å ha vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre, men er redd badet vil føles ganske trangt ut da det ikke er mye plass til å røre seg ellers (så vidt plass til to personer).
Jeg lurer derfor på om jeg skal kjøpe meg kombimaskin i stedet, men har hørt mye dårlig så lurer på som det er noen som har noen erfaringer?

Jeg driver og ser på denne: https://www.komplett.no/product/1164029/hvitevarer/vasktoerk-kombimaskiner/lg-k4dv709h0w-vasktoerk#

Anonymkode: 73fa1...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte også mye negativt, men tok sjansen for 2 mnd siden.... angrer ikke et sekund! 

Det fungerer veldig bra, resultatet er bra. Ingenting negativt å si.. Men mye av det negative alle sier er at det tar så lang tid, og det gjør det jo. Men ikke lengre enn normalt. Men helt klart hvis man har to maskiner så kan man kjøre en ny maskin med vask mens trommel står på, det kan man ikke nå.. og nå når jeg satte på sengetøy så er maskinen opptatt resten av kvelden. Men det er jo bare meg, jeg har ikke bruk for å kjøre flere maskiner samtidig.. 

Hadde jeg sett det tilbudet hadde jeg kjørt på. Jeg ville helst ha en LG maskin. Men endte opp med en Samsung.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar og så godt å høre at du ble fornøyd! Føler virkelig så mange har bare negative erfaringer, og at det ikke blir snakket godt om de her inne. 
Vi er bare to studenter og føler ikke vi trenger å vaske klær hele tiden, og da er det vel ingen problemer med kombimaskin? 
Har sett at noen kommenterer at den loer mye, er dette noe du har erfart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var student og samboer hadde vi kombimaskin, og det var helt topp altså. Synes det var veldig behagelig å kunne sette på en vask, og så rett på tørk etterpå ute  å måtte flytte klær fra den ene maskinen til den andre. Hadde ikke nølt med å få meg kombimaskin igjen om jeg var student.

Som småbarnsmor med to kids derimot blir det alt for smått. 

Anonymkode: 942ee...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde det i leiligheten vi bodde i før. Det var en fra aeg. God maskin altså, men opplevde at det ble mye lo. Brukte også veldig lang tid med både vask og tørk. Så vi solgte den og kjøpte en av hver faktisk

Anonymkode: a65a2...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da jeg var student og samboer hadde vi kombimaskin, og det var helt topp altså. Synes det var veldig behagelig å kunne sette på en vask, og så rett på tørk etterpå ute  å måtte flytte klær fra den ene maskinen til den andre. Hadde ikke nølt med å få meg kombimaskin igjen om jeg var student.

Som småbarnsmor med to kids derimot blir det alt for smått. 

Anonymkode: 942ee...085

Så bra at du var fornøyd! Vi skal leie nå i første omgang, vi tenker i ca. 1-2 år, og det mest fornuftige nå virker å kanskje kjøpe kombimaskin nå også eventuelt separate vask og tørk når vi kjøper i framtiden og blir litt flere enn to :)

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi hadde det i leiligheten vi bodde i før. Det var en fra aeg. God maskin altså, men opplevde at det ble mye lo. Brukte også veldig lang tid med både vask og tørk. Så vi solgte den og kjøpte en av hver faktisk

Anonymkode: a65a2...69e

Fant du noen løsninger på å bli kvitt litt lo, eller er dette noe som er vanskelig å få fjernet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene og veldig fornøyd med kombinaskin. Har dog vært en del tull med min, og selger, produsent og reperatør skylder på hverandre 🙄 Ellers må jeg tømme lofilteret hele tiden, typ hver 3 uke, ikke hver 6 mnd som står i bruksanvisningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke fornøyd med kombi. Kjekt å ha en vaskemaskin og en trommel så man kan tørke samtidig som man setter på en ny maskin.

Min maskin loer lite, men noen klær har krympa veldig. Opplevde ikke det da vi hadde tørketrommel. Og det tar mye lenger tid både å vaske og å tørke med denne. Korteste vaskeprogram tar 1,5 timer. Kanskje vi bare har uflaks med vår.

Anonymkode: 72a59...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arx skrev (5 minutter siden):

Ellers må jeg tømme lofilteret hele tiden, typ hver 3 uke, ikke hver 6 mnd som står i bruksanvisningen. 

Min har ikke lofilter, de fleste har vel ikke det. Ville aldri kjøpt kombi om jeg visste dette. Loet går rett i avløpet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Arx said:

Jeg er alene og veldig fornøyd med kombinaskin. Har dog vært en del tull med min, og selger, produsent og reperatør skylder på hverandre 🙄 Ellers må jeg tømme lofilteret hele tiden, typ hver 3 uke, ikke hver 6 mnd som står i bruksanvisningen. 

Oida, ja det virker slitsomt! Det jeg også er litt redd for siden den jeg ser på bare finnes på nett, og ikke aner hva som skjer hvis noe skulle være galt med maskina når den kommer.

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke fornøyd med kombi. Kjekt å ha en vaskemaskin og en trommel så man kan tørke samtidig som man setter på en ny maskin.

Min maskin loer lite, men noen klær har krympa veldig. Opplevde ikke det da vi hadde tørketrommel. Og det tar mye lenger tid både å vaske og å tørke med denne. Korteste vaskeprogram tar 1,5 timer. Kanskje vi bare har uflaks med vår.

Ja ser så klart fordelen med å ha to! Det er ganske stor plass ellers i leiligheten så tenker å uansett henge opp klær enten på stue eller kjøkken, uavhengig om det blir kombi eller separat. Så blir nok bare tørk på håndduker og sengeklær for det meste regner jeg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin-med-torketrommel/155030/lg-liten-vaskemaskintorketrommel-f2dv707s2ws

Denne endte vi opp med, den er i tillegg ikke så dyp som mange andre er, og jeg vi elsker den. Vi er to stykker nå, men har to hunder og en katt så det blir jo litt lo/pels, men det er åpning for å ta det ut nede til høyre. Eneste er at det er 7 kg i vask og 5 kg i tørk, men har ikke opplevd at den hr sagt ifra at det er for tungt til tørk enda. Den er også kobla til wifi, så om noe skjer sier den ifra på appen, samt at man da kan få instruksjoner om hvordan fikse det som er feil (såfremt det kan fikses selv da).

Anonymkode: 11138...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dyr Aeg som funker gull. Er veldig fornøyd, men kunne nok klart meg med en billigere, trenger ikke appstyring og alle de fancy funksjonene. Synes ikke detblir mer lo enn når jeg før hadde en vask og en tørk, må tøme lofilter etter hver tørk uansett. Er i hvertfall fornøyd og den passer til mitt bruk som er alene og kjører 2 maskiner i uka, maks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin-med-torketrommel/155030/lg-liten-vaskemaskintorketrommel-f2dv707s2ws

Denne endte vi opp med, den er i tillegg ikke så dyp som mange andre er, og jeg vi elsker den. Vi er to stykker nå, men har to hunder og en katt så det blir jo litt lo/pels, men det er åpning for å ta det ut nede til høyre. Eneste er at det er 7 kg i vask og 5 kg i tørk, men har ikke opplevd at den hr sagt ifra at det er for tungt til tørk enda. Den er også kobla til wifi, så om noe skjer sier den ifra på appen, samt at man da kan få instruksjoner om hvordan fikse det som er feil (såfremt det kan fikses selv da).

Ser nå at det er samme typen som du faktisk ser på, men vanlig dybde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever ikke at det loer mye nei, eller.. det har jeg aldri tenkt på eller lagt merke til for å være helt ærlig. Så det er ihvertfall ikke veldig plagsomt. Har heller aldri tømt noe lofilter.. Men har bare hatt min siden mars.

Jeg kjører kun sengetøy og håndklær til tørk så ihht krymping av tøy kan jeg ikke svare på. Men når jeg skriver dette kommer jeg på en ting som irriterer meg skikkelig. Min gamle tørketrommel drev å kjørte en gang i min etter den var ferdig, slags antikrøll... det har ikke min. Og det er skikkelig teit, så sengetøyet der veldig krøllete ut. Ingen betydning egentlig Men et lite irritasjonsmoment.... en av mine nærmeste venner har en LG maskin,og den gjør visst det. Så jeg er en smule misunnelig da 😅

Jeg setter min på til vask og tørk og slikt tidligere i dag, og den estimerte 8t ca. Så veier den tøyet når jeg setter den på, finner ut hvor skittent det er osv, også korrigeres tiden ettersom. Jeg har aldri opplevd, heldigvis, at den tar alle åtte timene da. Min erfaring er at den bruker samme mengde tid som min gamle vaskemaskin og min gamle tørketrommel.

Jeg ville vurdert dette ut fra mengden klesvask. Familier kan ikke ha kombi etter mitt hode, for enslige er det perfekt. Om dere er to stk, uten barn, ingen planer om barn den nærmeste tid, dere har ikke uhorvelig mye klesvask så ville jeg kjørt på. Helt genialt.. Men, om dere trener hver dag  har aktive jobber, skifter håndkle hver gang dere dusjer og diverse som generer mye klesvask så ville jeg kanskje heller gått for to maskiner.

I det daglige så er dette som en helt normal maskin for min del, jeg vasker kanskje et par maskiner med tøy i uken, som jeg henger opp. Den vasker like rent som alle andre maskiner, bruker like lite tid og bråker mindre. Eneste ulempen er som sagt at jeg kan ikke sette på en maskin med tøy mens jeg har håndklær i trommelen. Thats it. Og at sengetøyet blir litt krøllete da. Hehe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for alle innspill! :) blir nok så vi kjøper kombimaskin, krysser fingrene for at det blir bra🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde en billig kombi og den var slitsom. Ikke tørket den skikkelig og kunne bare ta halvparten av vasken på tørkesyklus. Så vasket jeg full maskin måtte jeg ta ut halvparten før tørk. Tørkefunksjonen døde også 2 uker etter garantien løp ut. Så mitt råd er å være obs på forskjellig kapasitet på vask og tørk og ikke kjøp billig dritt. 

Anonymkode: 9e12b...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 17.07):

Fant du noen løsninger på å bli kvitt litt lo, eller er dette noe som er vanskelig å få fjernet? 

Vår har et lo- program. Vi setter bare på dette og så forsvinner alt loet. Den er fra Miele da og ikke LG. Vet ikke hvor vanlig dette er på andre maskiner.

Anonymkode: 311c9...6ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en LG  damp, har ikke lofilter, er helt super. Klærne krøller lite. Kjører vask og tørk-program, ferdig! 

Anonymkode: 6c10c...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som klager er de som stapper maskinen helt full, og forventer at den skal tørke alt. Min maskin har 10 kg vaskekapasitet, og 6 kg tørkekapasitet. Viktig forskjell! Fungerer strålende ved at jeg setter på en full maskin, kjører kun vask. Så tar jeg ut jeans, bluser, skjorter etc som jeg ikke vil tromle og henger opp dette, og tromler resten (undertøy, t-skjorter og sokker). Vår kostet vel 11-12.000 for et år siden, ikke vært noe galt med den.

Håndkler og sengetøy tar jeg rett i vask og tørk. Kommer ut som det skal :) Veldig fornøyd med min. Det eneste du mangler er mulighet til å vaske og tørke samtidig, og jeg ser for meg at det er et problem om du har mange barn, men som to voksne og jeg tipper også med ett til to barn så er det topp. Worst case er det bare å kjøpe en separat tørketrommel helt ærlig.

Anonymkode: c19e2...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde en helt ok Siemens-maskin, godt fornøyd med den. Jeg pleide å kjøre en runde med skylling etter jeg hadde tørket klær, og da hadde jeg ikke problem med lo. Hadde kjøpt det igjen om jeg ikke hadde stort vaskerom og jeg ikke hadde barn. 

Anonymkode: 1d252...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...