Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen har hver vår leilighet. Vi kan vel nesten kalles samboeren da jeg bor hos han og har vel egentlig ikke brukt leiligheten jeg leier så mye det siste året. Det jeg er litt usikker på er fordelingen av utgifter vi har.

Jeg betaler halvparten av strømmen og internettet hans. I tillegg betaler jeg min egen strøm. Jeg betaler forsikring på hunden vi har sammen pluss mesteparten av veterinær utgifter. Jeg betaler ca 450 kroner på bilforsikring/veiavgift pluss reparasjoner selv om vi har bruk for bilen ca like mye ( han har ikke lappen.)  Jeg betaler også for 2 strømmetjenester vi begge bruker. Det siste halvåret har jeg også betalt ca 2/3 av all maten vi spiser, og mesteparten av bensin.

jeg har også ett lite forbrukslån og studielån jeg betaler på. 
Han har ingen gjeld, men 1500 kr mer enn meg i husleie. 

Nå har han endelig fått seg jobb så jeg lurer på hva dere syns er rettferdig fordeling av utgifter? Kjenner dette har tert veldig på økonomiene min. Og har ikke mulighet til å spare noe som helst. I tillegg er jeg ufør så er ikke akkurat rik. 

Jeg er ikke klar får å gi opp leiligheten min riktig ennå så det er ikke et alternativ. Framleie har jeg ikke tillatelse til. Og å flyttet til min leilighet går ikke da den er for liten for 2 stykk pluss en hund. 

Anonymkode: 998c3...b9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du må stå for utgiftene selv for din egen leilighet, men så burde du betale halvparten av utgiftene på hans og deres felles forbruk. Er likevel noe usikker på hvordan dere burde gjøre det så lenge han selv leier. Min samboer eide leilighet i likhet med meg, men da betalte jeg halvparten av rentene på hans boliglån i mnd. Avdragene måtte han selv stå for som bare er rettferdig i og med at det er penger han får tilbake når han en gang selger. Betalt halvparten av internett, strøm, streaming, mat, bensin (hvis dere bruker bilen likt) forsikring og veterinærutgifter (hvis det er like mye begge sin hund).

Anonymkode: 9dfd7...26a

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes du må stå for utgiftene selv for din egen leilighet, men så burde du betale halvparten av utgiftene på hans og deres felles forbruk. Er likevel noe usikker på hvordan dere burde gjøre det så lenge han selv leier. Min samboer eide leilighet i likhet med meg, men da betalte jeg halvparten av rentene på hans boliglån i mnd. Avdragene måtte han selv stå for som bare er rettferdig i og med at det er penger han får tilbake når han en gang selger. Betalt halvparten av internett, strøm, streaming, mat, bensin (hvis dere bruker bilen likt) forsikring og veterinærutgifter (hvis det er like mye begge sin hund).

Anonymkode: 9dfd7...26a

Ja er delvis enig med deg. Men er lei av og ha så mye utgifter. Så mulig jeg insisterer snart på at vi bor i den lille leiligheten min så kan han betale halvparten av mine variable utgifter på leiligheten i stede 😅Vi eier bilen sammen, men han mistet lappen for en stund siden. Men jeg har uansett alltid betalt for forsikring/veiavgift av en eller annen grunn 🧐

Anonymkode: 998c3...b9b

Skrevet

Så lenge dere ikke er samboere skal du ikke betale på leiligheten hans vel. Fint å dele på det som er felles som mat, bil og hund. Dere må rett og slett prate sammen om det.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor leier du en leilighet du ikke bor i? Det er jo penger rett ut av vinduet! 
Er det vanskelig å finne en ny hvis samboerskapet ikke fungerer, eller ønsker du ikke å definere dere som samboere ennå? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...