AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Kan noen berolige meg med at formen blir bedre etter fødsel? Eller risikerer man at man er like slapp etterpå også? Er seriøst bekymret, har null energi, kunne ikke tatt hånd om en baby 24/7 slik formen min er nå. Anonymkode: 31cd5...02f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Kommer du til å være alene med baby da, 24/7, eller har du f.eks en barnefar som støtter deg? Kanskje det kan gjøre at du ikke bekymrer deg så mye, om du vet at du får støtte? Anonymkode: ad94e...e9c 1
Sjokoladepenge Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Jeg er rimelig sikker på at formen din blir bedre. Det er jo en stor påkjenning for kroppen å gro et menneske - ikke rart du blir sliten. Lykke til 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Du kommer til å være utslitt på en annen måte når barnet kommer, slik har det i alle fall vært for meg. Helt utrolig hva kroppen er i stand til når man har en nyfødt, det virker som om alle egne behov på en måte blir satt på vent, og man håndterer både søvnmangel, humørsvinginger, ujevn døgnrytme og endringer i kosten på en HELT annen måte enn man ville gjort ellers. Du kommer til å bli overrasket over hva du er i stand til!:) Lykle til, dette kommer til å gå bra!:) Anonymkode: 7ad07...60f 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Kvinnekroppen er helt utrolig. Man går gravid i 9mnd, ofte med mange plager, og man er så vilt sliten. Så går man gjennom en fødsel som er utrolig slitsom - likevel så er instiktene våre på plass fra første sekund! Du kommer til å være superduper sliten når du har født, men du kommer til å ta vare på baby akkurat slik du skal. Ikke bekymre deg 🖤 Anonymkode: eda73...afc 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer du til å være alene med baby da, 24/7, eller har du f.eks en barnefar som støtter deg? Kanskje det kan gjøre at du ikke bekymrer deg så mye, om du vet at du får støtte? Anonymkode: ad94e...e9c Har en veldig støttende partner, så det går nok bra sånn sett. Bare redd for at det er sånn jeg har blitt nå, eller noe😆 Eller om det er sånn jeg alltid har vært og bare kraftig feilvurdert at jeg skal kunne være oppegående forelder. Hører selv at dette er irrasjonelle tanker, er sikkert bare ute etter litt sånn quick fix-bekreftelse på at "joda, når babyen er ute, og hormonene endrer seg så kommer overskuddet tilbake" Anonymkode: 31cd5...02f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Er egentlig livredd kvinneguiden, men her fikk jeg jo mange fine svar😊😊 Tusen takk! Anonymkode: 31cd5...02f 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Jeg er også i uke 31 og orker ingen verdens ting. Har mye plager. Er også redd for at det er sånn jeg er blitt og ikke kommer til å klare nyfødt tiden. Men jeg var også slik med storebror. Etter fødsel var jeg i mye bedre fysisk form, selvsagt sliten, men på en annen måte. Så satser på at det blir sånn denne gangen også Anonymkode: 56a7e...6cd 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har en veldig støttende partner, så det går nok bra sånn sett. Bare redd for at det er sånn jeg har blitt nå, eller noe😆 Eller om det er sånn jeg alltid har vært og bare kraftig feilvurdert at jeg skal kunne være oppegående forelder. Hører selv at dette er irrasjonelle tanker, er sikkert bare ute etter litt sånn quick fix-bekreftelse på at "joda, når babyen er ute, og hormonene endrer seg så kommer overskuddet tilbake" Anonymkode: 31cd5...02f Overskuddet ditt kommer ikke tilbake, ikke prøv å tenk det en gang! Du vil bli sliten på en annen måte, det er tøft å være barsel kvinne. Men det går fint! Det får fint at livet blir snudd opp ned, nesten ingen søvn. Du klarer å ta vare på baby uansett hvor sliten du er. 🖤 Min baby er 4mnd nå, og sover fremdeles bare 4 timer i døgnet, men jeg er meg selv og gjør alle tingene jeg gjorde før baby, jeg er bare sykt sliten! Anonymkode: eda73...afc 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 Har du sjekket jernmangel og vit-d/b-mangel? Forøvrig får man masse hormoner etter fødsel som gjør at man klarer å våkne om natta men allikevel overleve. Det er verre for fedrene 😂 Anonymkode: 2084c...351
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Jeg var oppriktig bekymret for det samme i begge mine svangerskap. Jeg glemte hvordan det var å ikke være gravid, med normal kondis, pust og bevegelighet, normalt energinivå og ikke konstant litt kvalm. Og det i andre svangerskap også, selv om jeg hadde opplevd å bli meg selv igjen etter fødsel en gang før. For meg ble det helt bra, jeg ble som et nytt menneske etter fødsel. Anonymkode: bb999...898
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 Jeg var også veeeeeldig sliten i den perioden. Det går over! Anonymkode: 10983...34b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en veldig støttende partner, så det går nok bra sånn sett. Anonymkode: 31cd5...02f Bra! Snakk sammen om hvordan dere skal gjøre det. Tenk gjennom hva dere skal gjøre når du står midt i det og synes det er tungt. Hvordan kan han støtte deg best mulig? Ikke vær redd for å be om hjelp 😊 Anonymkode: 9aaa6...5dc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Jeg har tenkt det i alle mine tre svangerskap. Jeg har vært helt tappet for all energi- og redd det bare er den nye meg. Men jeg har hatt et helt annet overskudd etter at barna har kommet. Jeg har vært den som har stått opp på nettene med alle tre (men har gjerne fått sove ut på morningene)- og det har gått helt fint. Jeg har egentlig følt at hormonene mine har styrt meg de første tre mnd, for etter det har jeg vært trøttere. Men likevel er helt annet overskudd etter fødsel enn før! Anonymkode: 793cf...3a2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #15 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Overskuddet ditt kommer ikke tilbake, ikke prøv å tenk det en gang! Du vil bli sliten på en annen måte, det er tøft å være barsel kvinne. Men det går fint! Det får fint at livet blir snudd opp ned, nesten ingen søvn. Du klarer å ta vare på baby uansett hvor sliten du er. 🖤 Min baby er 4mnd nå, og sover fremdeles bare 4 timer i døgnet, men jeg er meg selv og gjør alle tingene jeg gjorde før baby, jeg er bare sykt sliten! Anonymkode: eda73...afc Ikke snakk for alle! Jeg var dødssliten som gravid. Sengeliggende. Etter fødsel forsvant det og all energi var tilbake i løpet å noen dager. Koser med med barsel!! Babyen min sover masse og det gjør jeg og. Vi har det fantastisk. Anonymkode: 68323...0a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå