Gå til innhold

Beste dyreforsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva slags forsikringsselskap bruker dere til dyra deres? Og hva blir månedssummen på? Hunden min sin forsikring økte med 1000kr i år pga at han er over 5 år (6år gammel).

Jeg har agria foreløpig, men vil gjerne høre andres erfaring! 

Pusen vår er registrert i Tryg forsikring, litt lavere forsikringssum der, men hu er bare innepus så vi gjorde det slik foreløpig.

Anonymkode: 2db80...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Agria på hunden og gjensidige på hesten. Betaler I underkant av 400 I mnd på hunden, da har jeg vet opp til 60.000 og alt av rehab osv. Hesten koster litt mere, husker ikke eksakt pris. Min erfaring er dog at Agria har stilt opp uten tull ved behov, mens gjendiside har vært et h.... ved flere tilfeller. Eks nektet de to ganger å dekke operasjonen hesten min trengte i fjor, enda det sto i vilkårene at den skulle dekkes. Etter to avslag snudde de da dyrlegen min ringte og leste opp vilkårene for dem. Så to uker senere nektet de å dekke oppfølging etter operasjonen, for da hadde jo ikke hesten skaden som de skulle dekke lengre 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Agria til begge kattene våre, og har installert Agria-appen der det er lett å legge inn informasjon og skade, veterinærbesøk, legge inn kvitteringer osv. De har vært raske med å betale ut i de tilfellene der vi har hatt utlegg utover egenandelen.

Anonymkode: 87887...80b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arx skrev (3 timer siden):

Jeg har Agria på hunden og gjensidige på hesten. Betaler I underkant av 400 I mnd på hunden, da har jeg vet opp til 60.000 og alt av rehab osv. Hesten koster litt mere, husker ikke eksakt pris. Min erfaring er dog at Agria har stilt opp uten tull ved behov, mens gjendiside har vært et h.... ved flere tilfeller. Eks nektet de to ganger å dekke operasjonen hesten min trengte i fjor, enda det sto i vilkårene at den skulle dekkes. Etter to avslag snudde de da dyrlegen min ringte og leste opp vilkårene for dem. Så to uker senere nektet de å dekke oppfølging etter operasjonen, for da hadde jo ikke hesten skaden som de skulle dekke lengre 🙄

Ja jeg har inntrykk av at Agria er veldig profesjonelle der! Pomchi’n min ble angrepet av en stor hund ifjor, og måtte hastes inn til dyresykehuset i Moss, der fant de hjerneblødning og han ble holdt der i 4-5 dager. Summen ble på ca 50.000kr +/- litt. Så er veldig glad vi hadde forsikringssum på 60k. I moss ble det til at vi betalte egenandelen med en gang, og deretter ble resten gjort opp relativt fort syntes jeg! Jeg har tryg forsikring på pusen foreløpig, for å ha noe frem til jeg får skaffet Agria. Jeg lever på 5200kr i mnd etter husleie og regninger er betalt, så jeg må spare opp for å få råd til den første summen som kommer. Man må jo betale for 3mnd første gangen. Har en del spart opp til egenandeler og vet. utgifter, men det er som sagt til det, og de rører jeg ikke med mindre dyra må til veterinær!😊Vet ikke helt hvordan tryg er, men forstod det slik at det ikke er noen bevegelig andel, kun en fast egenandel på 2.200kr uansett hva. Men forsikringssummen er jo på 30k så er litt mindre enn hunden sin. Har hørt godt om DNB men er litt usikker, jeg har relativt god erfaring med Agria!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at en del ting ikke dekkes om du forsikrer hunden etter den har fylt 4 mnd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Agria til kattene våre. Det er dyrt, og prisen øker med ca. 20 % hvert år, noe som er hårreisende. Men de har veldig god kundeservice og har alltid betalt dyrlegeregninger kjapt og uten problemer.

Anonymkode: ca6be...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har agria, men syns de er litt rare.. vet de har sendt meldinger til tilfeldige folk som ikke er dyreeiere med spørsmål om de hadde planer om å skaffe seg husdyr..

Anonymkode: b9d0e...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Diamant20 skrev (25 minutter siden):

Hvilke gjelder dette? 

Jeg leste ikke noe slikt hos Agria. 

Anonymkode: ebef4...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dyrene forsikret i gjensidige. Har hatt hund og hest forsikret der i 15 år omtrent. 
Veldig fornøyd. Aldri noe tull med de, direkteoppgjør med veterinær, og betaler ut medisiner på noen få dager. Husker ikke nøyaktig pris, men de er billigere i forhold til mange andre. 
Hadde en hund forsikret i agria. Veldig dårlig erfaring med de.

Anonymkode: 2876c...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilke gjelder dette? 

Ikke jeg som skrev kommentaren, men de dekker blandt annet ikke patella luksasjon ol. om den ikke er forsikret før 4mnd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Diamant20 skrev (5 timer siden):

Nei jeg fant ut det når jeg fikk hunden min. Han er omplasseringshund så jeg fikk han når han var 1 år, uten forsikring dessverre. Så eventuelt patella osv dekkes ikke av forsikringen. Han har vært forsikret hos Agria siste 5 årene, men vurderer å lete litt rundt etter bedre forsikring. Pris er ikke det viktigste, men som nevnt under her så synes jeg de øker den veldig mye. Pomeranian lever gjerne til 14-16 års alderen, så at de øker med 1000kr året er jo litt kjedelig når han kanskje har 8-10 år igjen 😕Men de har vært ålreite hittil da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Agria på hunden. Det er lurt å forsikre valpen før den fyller 4 måneder fordi da dekker forsikringa mere enn om en forsikrer etter 4 måneder.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvilke gjelder dette? 

Gjelder katter og, husker ikke hva det gjelder da.

Ganske lett å sjekke, gå på vilkår og der er den grønn, orange og rød. Det som er orange dekker de ikke om du forsikret etter 4mnd, om jeg ikke tar helt feil.

Anonymkode: 1dbd1...bfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har hatt Agria i "alle" år. Vurderer nå å gå over til Tryg etter å ha fått et godt prisoverslag derfra. 

Anonymkode: fd9f0...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvilke gjelder dette? 

Jeg husker ikke helt men vet om en hund som skulle opereres for artrose og da kom det an på hva som vetrinær fant. Dette var ikke Agria men et annet et. Står litt mer her bla https://www.agria.no/hund/hundeforsikring/rasehundforsikring/#/for-hunder-over-4-maneder Mener det er ganske vanlig at dette gjelder hunder og katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har If og har brukt forsikringen mye de 3 årene. Både ved drektighet, sjekker opp mot det, fødsel, valpene fikk lungebetennelse og hunden har hatt en del ørebetennelse. 

Hatt pengene på konto dagen etter, aldri vært noen spørsmål. 

Anonymkode: e735b...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...