Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som ble skilt for 21 år siden. De har to barn som er voksne (godt oppi 20 årene), så de har jo hatt kontakt oppgjennom pga ungene. Hun har hatt ny samboer, men har vært singel i fem år. 
For fem år siden traff han ei ny og giftet seg for tre år siden og har fått to barn til. Men, min venninne maser på eksen om alt, hjelp til å skifte dekk, spørsmål om allverdens med ting som hun fint kunnet funnet ut på egen hånd ved å f.eks Google. 
Men, det jeg syntes er ille, er hvordan hun baktaler hans nye kone. Hun har lagt henne til på FB og Insta. og hver minste lille ting hun gjør kritiseres. Har hun truffet venninner så er det galt, for stakkars mannen er hjemme med barna. Har de vært på tur sammen som familie, så er det også galt for det koster sikkert en formue. Hun hadde lagt ut bilder av sine to barn, det var også galt for hun hadde tross alt to bonus barn også. Sønnen deres bor i en annen by og er nettopp blitt pappa. Nye kona til eks mannen hadde gratulert han på FB og skrevet hun gledet seg til å treffe hans lille familie. Det var også galt, for hun kunne ikke komme her og tro hun skulle være bestemor. 
Hun sier at hvis hun treffer henne, så er hun hyggelig, men litt avmålt. 
Alt dette øser min venninne ut over meg, jeg sier at de må jo få leve sitt liv som de ønsker, men hun mener bastant at eksmannens nye kone utnytter han og lar han «alltid» være alene med barna. Stakkars mann, han må kjøre de i BH hver dag. Hun sier at eksmannen er blitt sååå tøffel etter han giftet seg. 
Hun hater at deres felles barn stortrives sammen med farens nye kone. 
Hvordan få henne til å forstå at hun er litt mye, skjønner jo gjennom det hun sier at eksmannen er ganske lei henne, men tør vel ikke si set rett ut iom at hun sliter en del psykisk. 
Har ikke så lyst å høre på henne lenger og det har jeg hintet om, men hun fyrer seg bare mer opp om jeg sier at de ønsker vel å ha det slik, og vi vet jo egentlig ikke noe om hvordan de har det hjemme hos seg. 

Anonymkode: 210cb...bd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun virker jo bare bitter, det er det ingen tvil om - og hun ødelegger bare for seg selv. Altså, jeg hadde sagt i fra om at nok er nok, og ikke bare hintet om det. Jeg som venninne hadde aldri giddet å høre på gnål så lenge, og forklart henne at det viktigste er at hun fremdeles sikrer et godt forhold til sine biologiske barn slik at hun kan få lovt til å være skikkelig bestemor. 😊 Det er jo hun selv det står på. Jo mer bitterhet hun fremstiller jo dårligere forhold vil hun få til alle sammen.

AnonymBruker
Skrevet
Sprinkle skrev (20 minutter siden):

Hun virker jo bare bitter, det er det ingen tvil om - og hun ødelegger bare for seg selv. Altså, jeg hadde sagt i fra om at nok er nok, og ikke bare hintet om det. Jeg som venninne hadde aldri giddet å høre på gnål så lenge, og forklart henne at det viktigste er at hun fremdeles sikrer et godt forhold til sine biologiske barn slik at hun kan få lovt til å være skikkelig bestemor. 😊 Det er jo hun selv det står på. Jo mer bitterhet hun fremstiller jo dårligere forhold vil hun få til alle sammen.

Det som er vanskelig, er at hvis jeg sier det rett ut så er jeg redd hun vil bli deprimert da hun er veldig svak i psyken.  
Sønnen måtte ta en samtale med henne om at det er hun som er farmor og ikke nye kona til eksmannen. Men, at hun er en bonus person i barnets liv. Dette likte hun ikke, så nå overøser hun barnet med gaver og poster bilder på FB og Insta. så nye kona virkelig skal se hvem som er farmor. Så blir hun irritert på at nye kona ikke trykker liker på alt hun legger ut om barnebarnet. 
Må si jeg skjønner nye kona til eksmannen, at hun holder en lav profil 😓

Anonymkode: 210cb...bd6

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke ditt ansvar at hun sliter med psyken. Da må hun skaffe nødvendig hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet

At hun gidder å bry seg med dette når det er gått 21 år siden hun var gift med denne mannen. Noen er bare veldig merkelige.

Anonymkode: 34f30...e40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å foreslå at hun tar en tur til en psykolog?

Så får hun noen andre å klage til, som også kan hjelpe henne å snu perspektivet og slippe tak på disse tankene. 

Anonymkode: e02a0...e03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke være kvass, men ærlig på en mild måte. Når hun legger ivei om at nykona utnytter mannen; så sier du at de er jo partnere så det innebærer å dele på oppgaver og hjelpe hverandre. Det er vel heller deg han ikke har noe plikt til å hjelpe, og som utnytter han hvis det er noen, slik som at du fikk han til å skifte dekk for deg sist uke. Det er jo ikke hans oppgave, og han har nok annet som skulle vært gjort hos seg selv. Så hvis du er bekymret for at han utnyttes, kan jo du begynne å se på hvordan du kan bidra.

Anonymkode: 3ff59...ad3

Skrevet

Er det virkelig mulig å være sur og bitter 20 år etterpå? Høres slitsomt ut både for henne og omgivelsene! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...