Gå til innhold

Noen som har fått feil på BC digital eggløsningstest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg testet idag med clear blue lilla digital eggløsningstest. Denne skal vise blank sirkel når man ikke er fertil, blinkende smiley ved høy fertilitet og fast smiley ved Max fertilitet. 
I følge syklusen min skal jeg ha eggløsning om 2 dager, så da begynte jeg å teste i går for sikkerhetsskyld.

I går fikk jeg bare blank sirkel, mens jeg i dag fikk fast smiley. Altså gikk jeg fra ikke fertil til Max fertilitet på 1 døgn. Hoppet over hele høy fertilitet. 😕 

jeg skjønner ikke at dette kan stemme. Jeg har ingen EL tegn, melkehvit utflod, testet også med el strimmel test som var svak og derav negativ. Når jeg tok ut testen av den digitale var teststreken der også svak- ikke på langt nær like sterk som kontrollstreken. 
Jeg er ikke gravid. 

Noen som har opplevd å få falsk smiley på clear blue digital EL tester? Nå står jo den dumme smileyen fast der i 48 timer også, så får jo ikke testet på nytt med den imorgen 😞

Anonymkode: 70e72...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testene måler LH, og selv om de er lagd for den "gjennomsnittlige kvinne" så er det slettes ikke alle som er gjennomsnittlige. Noen har mange dager med økning, mens andre har ikke det i det hele tatt. Å gå rett fra tom sirkel til fast sirkel er ikke unormalt i alle fall, det er mange som opplever denne bratte økningen. 

Pleier du å ha kroppslige EL-tegn ellers? Testet du i samme urin med strimmelen du tok etterpå? Hvis du gjorde det og den ble klar negativ så ville jeg vært skeptisk til den digitale. Nå er jeg egentlig generelt skeptisk til de lilla CB-testene, for har opplevd mye rart med dem for noen år siden (og sett andre slite med dem). Så jeg anbefaler alltid de rosa CB. Enten tom sirkel eller smil. Ikke noe midt i mellom, de stemmer alltid. Og man kan teste så ofte som man vil, fordi smilet setter seg ikke fast.

Jeg ville kun testet med strimler om jeg var deg, men hatt digitale på lur til den dagen du syns det er vanskelig å tolke strimmelen - at den kanskje ser positiv ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en veldig uregelmessig syklus pga pcos. Eggløsningstest er jo i utgangspunktet ikke anbefalt til de med pcos da de kan være misvisende. Men her har den lilla stemt alle sykluser. Blitt bekreftet ved blodprøver. His meg har alltid teststreken vært sterkere en kontrollstreken ved eggløsning.

Anonymkode: 8e0ca...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: jeg pleier vanligvis å kjenne godt når jeg har el. Vanligvis både slim, oppblåst og «smerter» i mage/eggstokk. Pleier å ha veldig regelmessige sykluser også :-/. 

Testet ikke i samme urin, og det var lite urin hver gang siden jeg nettopp hadde tisset 😅. Så kan jo hende det ikke var helt representativt. 

Jeg liker definitivt strimlene best, men hadde bare 1 igjen og tenkte liksom at den digitale var bedre. 🙈 Brukte den sist jeg ble gravid så tenkte liksom den hadde litt «lykke» med seg, men nå er jeg jo bare super forvirret!

Har ikke fått påvist pcos, men kan jo hende jeg har det likevel. tusen takk for svar. Skal kanskje teste de rosa hvis jeg må kjøpe flere el tester 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer87 skrev (15 minutter siden):

Ts her: jeg pleier vanligvis å kjenne godt når jeg har el. Vanligvis både slim, oppblåst og «smerter» i mage/eggstokk. Pleier å ha veldig regelmessige sykluser også :-/. 

Testet ikke i samme urin, og det var lite urin hver gang siden jeg nettopp hadde tisset 😅. Så kan jo hende det ikke var helt representativt. 

Jeg liker definitivt strimlene best, men hadde bare 1 igjen og tenkte liksom at den digitale var bedre. 🙈 Brukte den sist jeg ble gravid så tenkte liksom den hadde litt «lykke» med seg, men nå er jeg jo bare super forvirret!

Har ikke fått påvist pcos, men kan jo hende jeg har det likevel. tusen takk for svar. Skal kanskje teste de rosa hvis jeg må kjøpe flere el tester 🙂 

Jeg tenkte ikke ut i fra hva du skrev, at du har pcos altså. Tenkte mer å si at selvom de til og med kan være "dårlige" for oss med pcos, så funket den bra tross det å. 

Anonymkode: 8e0ca...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk rett fra sirkel og til smilefjes sist. Kom frem til at jeg hadde begynt å teste for sent for å få blinkende smilefjes. Den aller første testen man tar med den vil jeg tro den registrerer som normal. Neste måned tester jeg tidligere og fikk da den normale turen innom blinkende smilefjes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...