AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Hei! Fant ut at jeg var gravid nå nylig, og jeg og kjæresten min har bestemt oss for å beholde. Det eneste som stresser meg er økonomi, da jeg er student. Kjæresten min har fast jobb og har sagt han kan forsørge meg, men synes det er noe ubehagelig over det også, det føles ikke helt 100% komfortabelt. Så lurte på om noen har noen innspill om hva jeg kan gjøre? Går siste året på en bachelor i markedsføring nå og er midt i eksamensperioden. 1 august kommer jeg til å være ca 17 uker på vei. Tror dere noen vil ansette meg da?😅 Har ikke veldig lyst til å studere mer heller, da det ikke er noe annet jeg kan tenke meg å studere + at jeg begynner å få veldig høyt studielån😓 Ønsker veldig gjerne innspill til hva jeg burde gjøre fremover med tanke på jobb og økonomi☺️ Anonymkode: 5ec6d...85f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Fant ut at jeg var gravid nå nylig, og jeg og kjæresten min har bestemt oss for å beholde. Det eneste som stresser meg er økonomi, da jeg er student. Kjæresten min har fast jobb og har sagt han kan forsørge meg, men synes det er noe ubehagelig over det også, det føles ikke helt 100% komfortabelt. Så lurte på om noen har noen innspill om hva jeg kan gjøre? Går siste året på en bachelor i markedsføring nå og er midt i eksamensperioden. 1 august kommer jeg til å være ca 17 uker på vei. Tror dere noen vil ansette meg da?😅 Har ikke veldig lyst til å studere mer heller, da det ikke er noe annet jeg kan tenke meg å studere + at jeg begynner å få veldig høyt studielån😓 Ønsker veldig gjerne innspill til hva jeg burde gjøre fremover med tanke på jobb og økonomi☺️ Anonymkode: 5ec6d...85f Foreldrepenger og student Anonymkode: ff52d...6d0
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Da har du fortsatt god tid til å søke på jobber etter at du er ferdig 😊 det er ikke lov å diskriminere søkere fordi de er gravide, så rådene jeg har hørt handler om å ikke informere om graviditet på evt jobbintervju. Men er sikkert lurt å søke jobber så snart som mulig. Kanskje du evt kan ta andre jobber som ikke er relevant for utdanninga, hvis du ikke får deg jobb så lett? I verste fall så fins det jo alltid engangsstønad, og når kjæresten jobber 100% så burde det gå fint! Anonymkode: 04fef...916 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Meg over her.. jeg kom på at det er en regel om at man må ha jobbet 6 av de 10 siste månedene eller noe sånn.. du har ikke en ekstrajobb nå da?😅 Anonymkode: 04fef...916
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Meg over her.. jeg kom på at det er en regel om at man må ha jobbet 6 av de 10 siste månedene eller noe sånn.. du har ikke en ekstrajobb nå da?😅 Anonymkode: 04fef...916 Takk for svar! Har dessverre ikke noen ekstrajobb nå nei😬 Men kanskje det beste alternativet er å søke jobb uansett og så søke om den engangsstønaden da? Anonymkode: 5ec6d...85f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar! Har dessverre ikke noen ekstrajobb nå nei😬 Men kanskje det beste alternativet er å søke jobb uansett og så søke om den engangsstønaden da? Anonymkode: 5ec6d...85f Ja, jeg vil tro det..men er ikke noen ekspert. Kanskje ringe nav og høre om hva som er det lureste? Anonymkode: 04fef...916
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Fant ut at jeg var gravid nå nylig, og jeg og kjæresten min har bestemt oss for å beholde. Det eneste som stresser meg er økonomi, da jeg er student. Kjæresten min har fast jobb og har sagt han kan forsørge meg, men synes det er noe ubehagelig over det også, det føles ikke helt 100% komfortabelt. Så lurte på om noen har noen innspill om hva jeg kan gjøre? Går siste året på en bachelor i markedsføring nå og er midt i eksamensperioden. 1 august kommer jeg til å være ca 17 uker på vei. Tror dere noen vil ansette meg da?😅 Har ikke veldig lyst til å studere mer heller, da det ikke er noe annet jeg kan tenke meg å studere + at jeg begynner å få veldig høyt studielån😓 Ønsker veldig gjerne innspill til hva jeg burde gjøre fremover med tanke på jobb og økonomi☺️ Anonymkode: 5ec6d...85f Det ordner seg, du kan søke på jobb nå og se om du er heldig. Eventuelt vente til du skal ut svangerskapspermisjon. Dere klarer dere på mindre en liten periode, mulig du får engangstønad fra NAV også. Kan kjøpe brukt til baby.Gratulerer❤ Anonymkode: a93d1...255
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Det ordner seg nok. Søk jobb og søk om engangsstønad. Husk å sjekk hva som skjer med fars permisjon om du søker engangsstønad. Anonymkode: a19f2...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå