AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Trenger tips til hva jeg skal pakke i fødebag? Hvor mye av hver osv Anonymkode: 3adbe...435
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Dusjsko! Ikke gå barbeint på sykehuset. Anonymkode: b9e4c...8b1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Nok truser (de tøytrusene du kjøper på apoteket) og nok komfortable bukser. Hvis du skulle blø igjennom så er det alltid godt å kunne bytte Ammebh, sokker, singlet og andre topper som er litt luftige ettersom det kan bli litt varmt. Men også en genser eller jakke til å ha utenpå. Se for deg at du er der i 3 dager. Hvis du må være mer så kan mannen eller noen andre hente mer klær eller kjøpe til deg. Husk at du også må bære bagen, da er det godt at det ikke er for mye i den så den blir for tung. Badesko er viktig som brukeren over meg skriver. Hårbørste, tannbørste og tannkrem, mobillader, deodorant, ansiktrens eller andre produkter du pleier å bruke og snacks så du kan kose deg med på barsel. Husk at baby vil kjenne lukten av deg, parfyme og veldig parfymerte (eller nye skyllemiddel) klær og andre ting er ikke godt for baby. De har bedre luktesans enn oss. Ammepute synes jeg er godt å ta med. Husk, glemmer du noe eller har med for lite av noe så kan det alltids kjøpes eller hentes Anonymkode: db0b1...8d6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Sjekk hva sykehuset du skal føde på anbefaler at du har med Noen sykehus har alt du trenger, mens på sykehus med barselhotell må du ha med alt selv. Sjekk også koronatiltak på ditt sykehus. På mange sykehus er det ikke lov å forlate avdelingen for å dra hjem eller på butikk/kiosk nå, så da må du pakke nok snacks, om det er noe spesielt du vil ha. Jeg fødte på sykehus med barselhotell og vi skulle nok ha hatt med mye mer klær til både mor, far og barn. Vi var også mange turer på butikken for å kjøpe snacks jeg hadde lyst på og til apotek for å kjøpe diverse ammeting og kluter. Vi var der 4 dager, er det lagt opp til å være der kortere er det nok ikke så viktig å ha med nok. Anonymkode: ee5b6...74a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Lang lader, håndkle (mitt sykehus har sånn bitte små) Anonymkode: 1bc11...114
tussi84 Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nok truser (de tøytrusene du kjøper på apoteket) og nok komfortable bukser. Hvis du skulle blø igjennom så er det alltid godt å kunne bytte Ammebh, sokker, singlet og andre topper som er litt luftige ettersom det kan bli litt varmt. Men også en genser eller jakke til å ha utenpå. Se for deg at du er der i 3 dager. Hvis du må være mer så kan mannen eller noen andre hente mer klær eller kjøpe til deg. Husk at du også må bære bagen, da er det godt at det ikke er for mye i den så den blir for tung. Badesko er viktig som brukeren over meg skriver. Hårbørste, tannbørste og tannkrem, mobillader, deodorant, ansiktrens eller andre produkter du pleier å bruke og snacks så du kan kose deg med på barsel. Husk at baby vil kjenne lukten av deg, parfyme og veldig parfymerte (eller nye skyllemiddel) klær og andre ting er ikke godt for baby. De har bedre luktesans enn oss. Ammepute synes jeg er godt å ta med. Husk, glemmer du noe eller har med for lite av noe så kan det alltids kjøpes eller hentes Anonymkode: db0b1...8d6 På grunn av coronaen så er det strenge regler vedr det at noen feks kommer med nye klær. Det er også strenge regler for besøk. I disse tider lønner det seg derfor å pakke ekstra. Til ts: Hvor mye du bør ha med deg kommer ann på. Om du feks skal settes i gang så kan det ta alt i fra noen timer til tre døgn før fødsel starter. Om du ikke skal settes i gang beregn 1 dag på føden + 3 dager på barsel ca + litt ekstra skift hvis du må bli litt lenger. Du bør uansett ha med deg dette: - mørke løse underdeler. Det er lett å blø igjennom etter fødsel - nok overdeler. Det kan hende du blir tisset på under stell hvis du får gutt..+ det er veldig varmt på sykehuset. (Alternativ er å gå rundt i sykehus skjortene) - amme bh og amme innlegg hvis du skal amme. - store truser og sokker. Du får som regel truser på sykehuset etter fødsel, med plass til store sykehus bind i, men når blødningen blir litt mindre er det bedre med vanlige truser med vanlige store bind i. - sandaler eller lignende til å bruke i dusjen - toalettsaker og evt medisiner - mobil lader - skift til baby når den skal hjem Annet nyttig: drikke og snacks. Det som kan fåes på sykehusene er vann, og juice som drikke bare av kald drikke. Det kan også være lurt å feks ta med seg noe lesestoff/ha noe å gjøre. Det kan ta en stund å føde, og baby sover en del de første døgnene uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå