AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Greit nok at hjemmekontor er praktisk for noen( småbarnsforeldre), men det er kjipt de fleste likevel. Det beste hadde vært om man kom tilbake til et nytt arbeidsliv. Et arbeidsliv uten åpne kontorlandskap. Anonymkode: 9e4fb...de2 2
SPOCA Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Nei. Jeg er heller lei fordømmelsen av hjemmekontor. Jeg synes jeg leser hele tiden om folk som er sååå lei hjemmekontoret og som bare lengter tilbake til kontoret. 21
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Greit nok at hjemmekontor er praktisk for noen( småbarnsforeldre), men det er kjipt de fleste likevel. Det beste hadde vært om man kom tilbake til et nytt arbeidsliv. Et arbeidsliv uten åpne kontorlandskap. Anonymkode: 9e4fb...de2 Hvor har du det fra? Vi er forskjellige, noen trives best hjemme, andre på kontor, og noen ønsker seg kanskje en mellomting. Jeg personlig er pisslei av å høre at folk er så lei av hjemmekontor, men jeg har stor respekt for småbarnsforeldre som virkelig strever. Anonymkode: 65336...455 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Jeg elsker hjemmekontor. Folk er forskjellig, og som de over her sier er jeg heller drit lei av de som ikke klarer å forstå at alle ikke er som dem. Anonymkode: c4d6a...795 8
Myrmica Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Jeg tror nesten det er minst praktisk for småbarnsforeldre... Jeg digger hjemmekontor. Kan være sammen med hundene hele dagen, slipper å bruke tid på reisevei, sparer busspenger, kan lage meg god mat uten å være avhengig av kantine eller niste, gjør småting hjemme innimellom som å vaske klær, vanne blomster, rydde o.l. Kan stå opp senere på morran, ta det første møtet og noen e-poster før jeg spiser frokost og lufter bikkjene. Masse fordeler for meg 😁 Jeg savner jobben litt også, samvær med kolleger, tilgang på bedre kontorplass og materiell. Men håper å få en ordning etter coronaen hvor jeg bare er en eller to dager på kontoret i uka, og resten hjemme. 10
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Hjemmekontor er fantastisk og jeg har ikke barn. Masse mer tid og overskudd til trening, hobbier og venner. Pause er skikkelig pause og ikke tørtprat med kollegaer. Anonymkode: 217c4...e97 10
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Hater å være hjemme, savner å snakke med folk. Men deilig å sove til kl.08.00 hver dag, spise lunsj alene og slippe kjøring og parkeringskaos. Anonymkode: e25ec...546 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Alenemor og blir gal av å være fanget inne både dag og kveld uten noen annen voksenkontakt enn foreldre til venner i samme kohort på playdate en gang i løpet av uken. Vræææææl!! Anonymkode: 5058a...818 3
Snedig Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Jeg er ikke lei hjemmekontor enda. Det jeg derimot er lei er ensformige ettermiddager og helger. Og ja jeg går tur i skauen og trener i naturen, men akkurat det begynner jeg å bli lei nå. Tror jeg kunne levd med hjemmekontor i flere år om jeg bare kunne levd som normalt ellers. 2
Wilma89 Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 Man er jo forskjellig og har forskjellig behov. Jeg er så takknemlig for at jeg har en jobb der kun en bitteliten brøkdel kan gjøres fra hjemmekontor. Jeg trenger å komme meg ut å se andre. Samtidig har bestevenninnen min i så og si samme livssituasjon hjemmekontor og ELSKER det! Hun gruer seg rett og slett til å begynne å dra på kontoret igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Vel, jobben min har innført en hybridløsning, der man kan være 2-3 dager hjemme og 2-3 dager på kontoret (eller alle dager på kontoret hvis man vil). Synes det er en fin løsning. Anonymkode: e4a1a...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 Stortrives med hjemmekontor. Har hatt det i over ett år nå, og har det helt supert. Når verden en gang i fremtiden kommer tilbake til normalen, håper jeg å kunne fortsette med hjemmekontor ett par dager i uken. Sparer masse tid i reise og jeg får gjort like mye, samtidig som jeg er mer fleksibel i hjemmet. Kan sette på en oppvask, gå meg en tur i lunsjen, jobber kortere dager for å heller ta ett par timer på kvelden. Nei, hjemmekontor er midt i blinken for meg. Anonymkode: 1a5fb...854 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hjemmekontor er fantastisk og jeg har ikke barn. Masse mer tid og overskudd til trening, hobbier og venner. Pause er skikkelig pause og ikke tørtprat med kollegaer. Anonymkode: 217c4...e97 JA!!! Anonymkode: 1a5fb...854 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Elsker hjemmekontor og går aldri lei. Jeg gruer meg oppriktig til vi må tilbake til normalen. Ikke har jeg småbarn heller, men er åpenbart ikke så sosial som jeg trodde. Liker kollegaene mine best på Teams 😂 Anonymkode: ddd19...6d2 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 Har hjemmekontor, og i utgangspunktet er det supert. Kan ordne og styre litt mer selv, ikke bussmas eller parkeringskaos. MEN vi har småbarn, og det er nesten umulig å få gjort noe når barnehagen er stengt, eller når det er rødt nivå. Blir myyyyye jobbing på kvelden. Anonymkode: 86734...fa0
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 Myrmica skrev (25 minutter siden): Jeg tror nesten det er minst praktisk for småbarnsforeldre... Jeg digger hjemmekontor. Kan være sammen med hundene hele dagen, slipper å bruke tid på reisevei, sparer busspenger, kan lage meg god mat uten å være avhengig av kantine eller niste, gjør småting hjemme innimellom som å vaske klær, vanne blomster, rydde o.l. Kan stå opp senere på morran, ta det første møtet og noen e-poster før jeg spiser frokost og lufter bikkjene. Masse fordeler for meg 😁 Jeg savner jobben litt også, samvær med kolleger, tilgang på bedre kontorplass og materiell. Men håper å få en ordning etter coronaen hvor jeg bare er en eller to dager på kontoret i uka, og resten hjemme. Sånn har jeg det også. Mye positivt, litt negativt. En dag i uke på kontoret tror jeg er passe. Anonymkode: 3bced...e6c 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #17 Skrevet 26. mai 2021 Jeg synes det er skikkelig stusselig med hjemmekontor. Kan ikke vente med å komme meg mer utav huset! Savner kollegaer, se folk og faglige diskusjoner. Anonymkode: 609c9...90c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #18 Skrevet 26. mai 2021 Elsker hjemmekontor og vil aldri tilbake på kontoret 100%. Håper fulltidshjemmekontoret varer en god stund ennå. Har småbarn og hverdagen glir så mye lettere nå. Anonymkode: d926d...02e 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #19 Skrevet 26. mai 2021 Jeg er en av de som hater hjemmekontor, har fra før koronatidene hatt mulighet til hjemmekontor, men så og si aldri benyttet meg av det tidligere. Nå som det har vært påtvunget i over ett år gleder jeg meg virkelig til å komme tilbake til kontoret mitt på jobb. Er småbarnsmor og føler at hjemmekontor er en ekstra byrde. Nå er det forventet at man skal arbeide samtidig som man har syke barn hjemme. Og det er ikke alltid like enkelt å gjennomføre et teamsmøte med skrikende unger i bakgrunn. Anonymkode: d6ddc...887 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #20 Skrevet 26. mai 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Greit nok at hjemmekontor er praktisk for noen( småbarnsforeldre), men det er kjipt de fleste likevel. Det beste hadde vært om man kom tilbake til et nytt arbeidsliv. Et arbeidsliv uten åpne kontorlandskap. Anonymkode: 9e4fb...de2 Helt enig, jeg er drittlei, og lengter til og med etter det semi-åpne kontorlandskapet på jobben. Bare å se kollegaer fra tid til annen, kunne diskutere faglige problemstillinger uten å måtte "booke et teamsmøte", være mer spontan, spise lunsj med gjengen, sitte på overtid og høre kontoret bli stille etter hvert som folk drar hjem. Tusle ut av dørene etter kontorbygget har stengt ned, den litt rare følelsen det gir når lysene i hovedinngangen er av når du runder hjørnet, og sensoren skrur de på. Mmhm. Skal legges til at vi har hatt hjemmekontormuligheter i en del år, og jeg savner å balansere mellom hjemmet og jobben av egen fri vilje! Anonymkode: b06a6...350 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå