AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Vi er to søsken - ingen er interessert i å overta småbruket med tilhørende skog. Av årsaker jeg ikke vil nevne her ønsker jeg ikke å selge til en mulig budgiver. I hvor stor grad kan jeg styre dette? Anonymkode: a0cb2...d95
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Du kan avslå budet Anonymkode: 8757d...239 11
Hulderen Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 (endret) Du må jo bli enige med søskenet ditt. Men dere står fritt i å bestemme hvilket bud dere vil godta. Det trenger ikke å være det høyeste budet. Endret 26. mai 2021 av Hulderen 15
A-hunter Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Bare hvis vedkommende er norsk. Avslår du høyeste bud fra en innvandrer kan denne påberope seg å ha blitt diskriminert - og det er du som må bevise at så ikke er tilfelle, noe som er klin umulig. Så blir det bøter eller fengsel i inntil 3 år på deg... 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Hulderen skrev (7 minutter siden): Du må jo bli enige med søskenet ditt. Men dere står fritt i å bestemme hvilket bud dere vil godta. Det trenger ikke å være det høyeste budet. Dette er riktig, dere er ikke nødt til å selge til den som byr mest. Naboen min solgte til nest-høyeste bud fordi det var en familie som ville bo her, ikke bare ha huset som fritidsbolig. Anonymkode: 21d76...885 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Du står fritt til å akseptere eller forkaste ethvert bud, og du er heller ikke forpliktet til å ta det høyeste. Ovs diskrimineringsloven, som en annen påpeker, den kan jeg ikke så den bør du i såfall lese deg opp på om budgiver er av annen etnisk opprinnelse enn norsk, homofil, funksjonshemmet etc etc. Anonymkode: 6c9eb...326 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan avslå budet Anonymkode: 8757d...239 Dvs begge arvinger må godkjenne budgiver? Anonymkode: a0cb2...d95
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Dere kan selge til akkurat hvem dere vil, uavhengig av hvem som byr høyest. Hva gjelder en eventuell beskyldning om diskriminering, så er det faktisk ikke sånn at DU må motbevise anklagen; det er de som anklager deg som skal bevise at det var diskriminering. Jeg kjenner til en som har blitt straffet for diskriminering ved boligsalg, men der hadde han alt gitt vedkommende inntrykk av at handelen var i boks, men så trakk han den da han fant ut at vedkommende hadde partner av samme kjønn. De hadde ting skriftlig, så det var plankekjøring juridisk. Det eneste du egentlig trenger å si, dersom en forsmådd budgiver skulle klage, er at dere hadde bedre kjemi med den som fikk tilslaget, og siden dere selv er knyttet til stedet bla-bla-bla... Anonymkode: 6961f...6ad 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Dette med diskriminering osv er bare et dårlig forsøk på trolling. Dere bestemmer selv hvem dere vil selge til, ja Anonymkode: 02787...f4f
Gjest Vintermorgen Skrevet 27. mai 2021 #10 Skrevet 27. mai 2021 Ryddet for avsporinger. Vintermorgen, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå