Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når venner/familie kjøper noe/farger håret etc. Som du ikke liker, hvordan klarer folk å smile og si pent? 🙈 Jeg er en veldig ærlig person og det synes så tydlig at jeg ikke liker det når de spør. Hvis foreksmpel en vennine kjøper en kjole hun elsker, som jeg synes ikke er pen, men jeg vet jeg har dårlig smak så jeg vet andre vil like den. Hvordan skal jeg svare? 😅 

Anonymkode: 5be49...bc4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er flink til å plukke ut en liten detalj jeg kan kommentere positivt på, som f.eks. 'det var en flott farge på deg', eller 'mønsteret var kjempefint!', eller 'det stoffet så deilig ut', eller 'jeg har alltid hatt lyst å være blondine jeg også, jeg er SÅ sjalu for at tør'.

Sier du det med litt entusiasme så oppfattes det som et kompliment, ikke bare et del-kompliment.

Anonymkode: 18a6b...6bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du nikker, smiler og sier noe fint. Er ikke så stort mer å gjøre enn som så

Anonymkode: 1d57c...7fc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de spør, så svar ærlig, men taktfullt. F.eks. "Ikke helt min stil, men du kler den veldig bra" eller "Kult, gratulerer!" istedet for "Nei, den var ikke noe fin!"

Hvis de ikke spør, så ikke si noe. Man kjenner jo gjerne til venner og families smak og stil, så man vet jo gjerne også hvem som kommer til å synes et antrekk eller hårsveis/farge er fint eller ikke. Det er vel ingen som blir overrasket over at du ikke er vilt begeistret, så de forventer neppe applaus og vill beundring.

Anonymkode: 3601e...5eb

AnonymBruker
Skrevet

De færreste vil egentlig være så opptatt av din mening til å merke hva du egentlig tenker, så det holder å smile og nikke eller ta en tommel opp. 

Anonymkode: 9b72a...b86

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...