AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Hei, jeg opplevde nylig en MA i uke 12 hvor det ble oppdaget at fosteret døde i uke 8. jeg utførte en medisinsk abort for nesten 2 uker siden, og jeg tok en ny graviditetstest nå fordi jeg vart bekymret for om alt hadde kommet ut siden jeg fortsatt blør en del. Denne var svært svak, på lik linje med den jeg tok 12 dpo ca. Kan jeg da regne med at hcg-nivået mitt synker som det skal og at det mest sannsynlig ikke er rester? Anonymkode: fc094...2ff
Amatariel Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Ja det høres ut som det går riktig vei. Det er normalt med svak strek i noen uker, opp til en måned sies det vel. Jeg fikk beskjed om å ringe poliklinikken dersom jeg fortsatt så en strek etter èn måned. Det gjorde jeg ikke (MA uke 9), for streken var usynlig på 3 uker. Forsøk å ta en ny test om èn uke for å sjekke da om all hcg er ute.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Det høres ut som om aborten gikk bra. Eventuelle rester kan også komme ut under den første mensen etter aborten. Jeg har usikker på om min abort var komplett. Tok UL etter to menstruasjoner etter aborten og alt så fint ut. Anonymkode: f86e3...135
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Amatariel skrev (9 minutter siden): Ja det høres ut som det går riktig vei. Det er normalt med svak strek i noen uker, opp til en måned sies det vel. Jeg fikk beskjed om å ringe poliklinikken dersom jeg fortsatt så en strek etter èn måned. Det gjorde jeg ikke (MA uke 9), for streken var usynlig på 3 uker. Forsøk å ta en ny test om èn uke for å sjekke da om all hcg er ute. Kan jeg spørre hvor lenge du blødde etterpå? Det står overalt at blødningen skal minske for hver dag, men min blødning har ikke minsket noe. Anonymkode: fc094...2ff
Amatariel Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan jeg spørre hvor lenge du blødde etterpå? Det står overalt at blødningen skal minske for hver dag, men min blødning har ikke minsket noe. Anonymkode: fc094...2ff Etter MA i uke 9 blødde jeg i 7 dager, det ble avtakende ja. Kun spotting den 7.dagen. Etter abort i uke 14 blødde jeg i 2 uker, også avtakende. Om du blør like mye nå som for to uker siden så ville jeg muligens tatt en telefon til sykehuset bare for å spurt litt omkring det. Jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke, men jeg har ikke opplevd det selv.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Jeg har 3 MA (missed abortions) bak meg.. Første hadde jeg rester i 3mnd ble nektet ultralyd og undersøkelse, hadde positiv digital på "gravid 1-2" 2mnd etter MA, gul/grønn utflod etter 2mnd med rester, var på sydentur ved 3mnd fikk livmorkramper (rier?) og det viste betent livmor og måtte behandles hormonelt der nede for de våget ikke røre den i fare for å spolere alle fremtidige muligheter. Andre påstod de at joda ALT var ute, skrev meg ut, jeg småblødde i 1mnd insisterte på ny ultralyd fikk kun pga historikk, viste masse rester, fikk utskraping og alt ble raskt normalt. Tredje blødde jeg endel av meg selv (de kalte det likevel en inkomplett abort, missed abortion pga kroppen klarte ikke fullføre) men jeg fortsatte å småblø, fikk ultralyd etter kun noen dager, enda masse rester, fikk utskraping for å unngå gjentak av historikk. Mellom andre og tredje fødte jeg mitt første barn, etter fødsel var det ingen problemer med rester osv da ordna kroppen seg selv og jeg fikk mensen etter 10-11uker. Etter tredje fødte jeg mitt andre barn, samme denne gangen Etter det igjen fødte jeg mitt tredje barn, samme den gangen også Anonymkode: e6c43...ffa
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Jeg vet ikke med første men på både andre og tredje MA (missed abortion) så sa de at det var pågående blødninger inni livmoren når de tok ultralyd. Anonymkode: e6c43...ffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå