Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som sykepleier på et sykehjem. Vi har ubetalt pause på dagvaktene. Pga sykepleiermangel der jeg jobber hender det stadig vekk at jeg er eneste sykepleier på vakt på avd, til tider også eneste sykepleier på 2-3 avdelinger. Med ubetalt pause skal jeg i utgangspunktet kunne forlate avdelingen eller i det minste ha uforstyrret pause, men det blir jo aldri sånn. Stadig vekk blir jeg forstyrret av telefoner, pårørende som vil snakke med meg, akutte hendelser osv. Det er ikke forsvarlig at jeg er utilgjengelig. 

Hva tenker dere om dette? Hvordan løser dere som jobber på sykehjem dette?

Anonymkode: 4ebc9...e1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk pg har betalt pause, dette pga sjelden jeg kan ta sammenhengende pause. Samme på kafeen jeg jobber på.

Anonymkode: c34d3...dff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det ikke er greit. Hva sier fagforeninga di? Det er nok enklest å høre med de mtp hva du har rett til.

Jeg har kontorjobb og betalt pause som alltid er uforstyrret, men tidligere da jeg jobbet som lærer måtte jeg omtrent kaste i meg lunsjen mens jeg satt på do, så alle yrker er forskjellige der (dessverre).

Anonymkode: a3a28...697

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp med fagforening. Er du ikke organisert, må du organisere deg med en gang. Du skal ha betalt matpause med slike forhold du beskriver! 

Anonymkode: f1ef7...d1a

Skrevet

Det er nok dessverre vanlig. Søsteren min jobber også på sykehjem og sier nøyaktig det samme. Ubetalt pause , men må trå til hele tiden. Jeg jobber jeg i et bittelite bofelleskap. Felleskjøkken og spiserom er også  felleskjøkkenet til beboerne og vi spiser ofte lunch og er med dem/hjelper dem samtidig  som vi selv har lunch. Vi har heldigvis betalt lunch..

AnonymBruker
Skrevet

Er sykepleier og har ubetalt pause, men det er jo ikke aktuelt å forlate avdelingen. Men blir lunsjen avbrutt, så føres dette opp og man betales for pausen den dagen. 

Anonymkode: ad744...a56

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv sykepleier og jobber på sykehjem. Vi har betalt matpause og det skulle bare mangle. Jeg hadde tatt det opp med min leder. Dersom hun eller han hadde avvist forslaget mitt hadde jeg satt litt hardt mot hardt; jeg hadde ikke snakket med pårørende eller vært tilgjengelige for noe som helst. Du jobber tross alt gratis. Eventuelt hadde jeg ført det opp som overtid hver eneste vakt hvis pausen ble avbrutt av slike ting.

Anonymkode: c1ee0...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...