Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i snart to år. 
Fikk nylig vite at han fortsatt har kontakt med en knullekompis som han møtte på tinder, hadde et useriøst ligge-forhold i 3 mnd og ganske fort etter det ble jeg og han sammen. Han sa at de ringes bare for å «catch up» 30 minutters samtale ca 4 ganger i året.
Jeg ble sint fordi jeg ikke forstår hvorfor han skal opprettholde kontakten med henne, hvis det ikke er for å ha en backup-plan.

Det sluttet med at han sa at han kunne slutte å kontakte henne for min skyld, men at han var uenig i at det var feil at de hadde kontakt. 
Han sier at hun også var en venn og hun er morsom. Jeg sier at man var ikke bare venner om man hadde sex. 

Nå ser jeg at han har likt et bilde hun har lagt ut på Instagram etter at vi har hatt denne praten, og hun har kommentert noe han har lagt ut. Dette i seg selv er vel greit, men det fører til at jeg er redd for at de fortsatt har kontakt på telefon. 

Det er ikke slik at jeg tror at han faktisk skulle være fysisk utro, men jeg føler på meg at han det skulle kunne skje at hun ringer han, han tenker «det er jo hyggelig med en prat så lenge *jeg* ikke vet». Og det skulle jeg følt var et tillitsbrudd pga at han har sagt at han ikke skal ta kontakt med henne. 

Jeg orker ikke å ha det sånn her! Jeg vil ikke være kontrollerende heller, er jeg det?  Men jeg klarer ikke å stole på at han virkelig er ærlig. Hvordan søren løser jeg/vi dette? 

Problemet er vel kanskje også at for meg var det et tillitsbrudd i seg selv at han opprettholder kontakt med en knullekompis da jeg selv mener at det er en selvfølge at man ikke gjør dette når man har fått en ny kjæreste. 

Anonymkode: 9cea8...fdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min personlige mening er at når man går inn i et forhold så legger man fra seg alle man har vært involvert med, enten seksuelt eller romantiske følelser.

Jeg hadde aldri godtatt at en partner skal utsette meg for den tvilen bare fordi han skal (samme som du tenkte) beholde en back-up.

Det er mulig han bare ser på henne som en venninne, men du kan aldri vite, og det er utrolig dårlig gjort av han å utsette deg for en så stor usikkerhet. Håper det løser seg for deg❤️

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal det sies at jeg er temmelig kynisk, men for meg ville det sett ut som om han opprettholdt en viss forbindelse med henne sånn i tilfelle han ble singel igjen en gang i fremtiden. Kjekt å kunne gå rett tilbake til knullekompisen da.

Anonymkode: 23c2c...d84

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd omtrent det samme som deg. Vi er godt voksne og vært sammen i 6 år. Han opprettholdt kontakt med ei han var sammen med for 18-20 år siden og løy om det. 
jeg fikk nok å kontaktet mannen hennes som satte pris på at jeg ringte og var enig med meg. 
tilliten er ikke bra. Jeg sliter med å stole på han. Jeg skjønner heller ikke behovet for det. Jeg jobber med flest menn og er venn med noen også. Men jeg er åpen om det og ikke skjuler det. Hvordan fant du det ut? Har han snakket om henne som vanlig eller fant du det ut? Vesentlig forskjell. 

Anonymkode: c0187...9d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har opplevd omtrent det samme som deg. Vi er godt voksne og vært sammen i 6 år. Han opprettholdt kontakt med ei han var sammen med for 18-20 år siden og løy om det. 
jeg fikk nok å kontaktet mannen hennes som satte pris på at jeg ringte og var enig med meg. 
tilliten er ikke bra. Jeg sliter med å stole på han. Jeg skjønner heller ikke behovet for det. Jeg jobber med flest menn og er venn med noen også. Men jeg er åpen om det og ikke skjuler det. Hvordan fant du det ut? Har han snakket om henne som vanlig eller fant du det ut? Vesentlig forskjell. 

Jeg spurte han rett ut om han har kontakt med noen han har vært med/ligget med. Og da sa han det.

AnonymBruker
Skrevet
Newgirll skrev (1 time siden):

Min personlige mening er at når man går inn i et forhold så legger man fra seg alle man har vært involvert med, enten seksuelt eller romantiske følelser.

Jeg hadde aldri godtatt at en partner skal utsette meg for den tvilen bare fordi han skal (samme som du tenkte) beholde en back-up.

Det er mulig han bare ser på henne som en venninne, men du kan aldri vite, og det er utrolig dårlig gjort av han å utsette deg for en så stor usikkerhet. Håper det løser seg for deg❤️

Jeg føler det finnes to grupper når det gjelder tanker om ekser/gamle ligg: den ene gruppen synes som deg og meg at man legger fra seg alle man har vært sexuelt eller romantisk involvert med og at det er en selvfølge. Den andre gruppen skjønner ikke hvorfor i all verden man skal bryte kontakten med en person man ser på som en venn, bare fordi at de en gang i tiden har hatt sex/vært noe mer enn bare venner. 

En veldig stor utfordring i forholdet til meg og kjæresten er at jeg tilhører gruppe 1 og han tilhører gruppe 2. 

Exkjæresten hans er en av hans beste venner, noe jeg synes er veldig vanskelig. Jeg føler han vil ha i både pose og sekk, han mener at om jeg ber han kutte ned på kontakten med henne så er det helt uaktuelt da han mener av prinsipp at jeg ikke skal kontrollere hvilke venner han har. Jeg har akseptert at han og ekskjæresten er venner pga at de var venner i flere år før de ble sammen. Men dette med liggekompisen blir en helt annen sak for meg da det ikke ligger et rent vennskap i grunden. 

Huff jeg er så sliten av å føle meg så sykt underlegen og bli sett på som sjalu når jeg egentlig mener at han setter meg i en vanskelig situasjon og krever veldig mye av meg. 

Han sier at "de er bare venner" og det er jo meg han vil være med og derfor vil han selvfølgelig ikke noe mer sexuelt med dem. Og han sier at jeg MÅ stole på ham, ellers kommer ikke dette til å fungere.

Men jeg får ikke til å bare stole på ham, når jeg føler inni meg at jeg ikke gjør det med tanke på hvor sykt ulike holdninger vi har. 

Kan dette egentlig bli bra? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som svarte tidligere...

Jeg er typisk guttegjengen og jobber i mannsdominert uniformert jobb. Er vant og omgås menn og ha de som venner. Min kjæreste har ingen «åpne» venneforhold til damer.. det har vært ekser i det skjulte på snap og telefonsamtaler når jeg ikke har vært i nærheten. Han er ikke en typisk omgjengelig person. Jeg er veldig sosial av meg, det er ikke han. Hadde han vært en annen type hadde jeg ikke reagert så ekstremt som jeg gjorde. Typen din sa iallefall ifra når du spurte. Er han en typisk person som snakke med «alle» så trenger det ikke ligge noe mer bak. Men jeg skjønner skepsisen din. 
du får gjøre det du kan for å stole på han til det motsatte er bevist. Her har det vært så mye «løgner» at jeg har blitt mistenksom og sjalu. Rett og slett en dårligere utgave av meg selv enn jeg var før. Jeg jobber med det hver dag... beklager tett skriving men sitt i sola og ser litt dårlig på telefonen... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler ikke på noen kvinner. De er bare ute etter å booste sin selvdigging med å flørte med gamle ekser og ons/ff. Jeg spyr av slike kvinnfolk. Dere er patetiske. Menn er så easy. Litt pupp og kløft, og de dåner. Dette vet kvinner. Sjalu kvinnfolk som ikke unner eksen å gå videre må sette kjepper i hjulene for sin eiesykdom. Så ja du har rett til å være sur og ja de fleste kvinnfolk er teite som bretter seg halvnakne ut i media for likes og å få ekser til å se på hvor deilig de er. 😏🤢

Anonymkode: d38a5...a4e

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Problemet er vel kanskje også at for meg var det et tillitsbrudd i seg selv at han opprettholder kontakt med en knullekompis da jeg selv mener at det er en selvfølge at man ikke gjør dette når man har fått en ny kjæreste. 

Dere er åpenbart ikke enige om dette, og dette ødelegger tilliten mellom dere. 
Hvem som har rett er lite viktig, dere trenger å komme på lin linje.

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (2 minutter siden):

Dere er åpenbart ikke enige om dette, og dette ødelegger tilliten mellom dere. 
Hvem som har rett er lite viktig, dere trenger å komme på lin linje.

Dette. 

Anonymkode: 9a6cd...39b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg og kjæresten har vært sammen i snart to år. 
Fikk nylig vite at han fortsatt har kontakt med en knullekompis som han møtte på tinder, hadde et useriøst ligge-forhold i 3 mnd og ganske fort etter det ble jeg og han sammen. Han sa at de ringes bare for å «catch up» 30 minutters samtale ca 4 ganger i året.
Jeg ble sint fordi jeg ikke forstår hvorfor han skal opprettholde kontakten med henne, hvis det ikke er for å ha en backup-plan.

Det sluttet med at han sa at han kunne slutte å kontakte henne for min skyld, men at han var uenig i at det var feil at de hadde kontakt. 
Han sier at hun også var en venn og hun er morsom. Jeg sier at man var ikke bare venner om man hadde sex. 

Nå ser jeg at han har likt et bilde hun har lagt ut på Instagram etter at vi har hatt denne praten, og hun har kommentert noe han har lagt ut. Dette i seg selv er vel greit, men det fører til at jeg er redd for at de fortsatt har kontakt på telefon. 

Det er ikke slik at jeg tror at han faktisk skulle være fysisk utro, men jeg føler på meg at han det skulle kunne skje at hun ringer han, han tenker «det er jo hyggelig med en prat så lenge *jeg* ikke vet». Og det skulle jeg følt var et tillitsbrudd pga at han har sagt at han ikke skal ta kontakt med henne. 

Jeg orker ikke å ha det sånn her! Jeg vil ikke være kontrollerende heller, er jeg det?  Men jeg klarer ikke å stole på at han virkelig er ærlig. Hvordan søren løser jeg/vi dette? 

Høres ut som han enda har litt "følelser" for henne, en mann som bryr seg om sin dame hadde ikke kontaktet andre på denne måten. 

Anonymkode: 6e6bf...a02

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som han enda har litt "følelser" for henne, en mann som bryr seg om sin dame hadde ikke kontaktet andre på denne måten. 

Anonymkode: 6e6bf...a02

Dette er grunnleggende 100% sikkert svar. Det samme gjelder for damer egentlig, de er bare litt mer naive og kan tro at en mannlig "venn" bare er det og ikke har noen andre intensjoner. Det som er virkelig røde flagg er når man tar det opp, og de nekter å endre på dette. Da betyr denne tidligere sexkontakten mer en partner og det sier alt. De ofrer heller partner en " vennen" sin. Det forteller meg at den dype kjærligheten ikke er der. Det er alltid 100% sikkert selv om "vi" ofte nekter å innse dette og finner 100 andre grunner for å dekke over det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor skal du stole på ham når han er en løgner?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En veldig stor utfordring i forholdet til meg og kjæresten er at jeg tilhører gruppe 1 og han tilhører gruppe 2. 

Kan dette egentlig bli bra? 

Jeg synes du treffer spikeren på hodet med grupperingene dine. Det handler ikke om at den ene har rett og den andre tar feil. Dere er forskjellige og på dette punktet går det ikke bra å være forskjellig.

Jeg tror ikke dette noen gang blir bra. Begynn å lete etter en gruppe 1 mann. Så får kjæresten din være sammen med ei dame som koser seg med å ringe gamle ligg. Jeg er i grunn ikke så skråsikker på at han synes det er helt uproblematisk, men det får være hans problem.

Anonymkode: 74c51...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...