Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mistet jobben i fjor pga Covid-19 og har ikke fått ny jobb. 
Hater å være arbeidsledig, hater å ikke ha noe å bruke dagene på annet enn trening. Hater å ikke være til nytte i samfunnet. 
Jeg er 47 år og har aldri navet i mitt liv. 
Dagene er tunge. Søker alt jeg kan, men får stadig avslag. Vært på et intervju, der jeg ikke gikk videre. 
Alt jeg ønsker, er en jobb der jeg kan bruke det jeg kan og være til nytte. 
Glad vi har NAV, men syntes det er så vondt å være NAV bruker. Føler meg som en snylter, her sitter jeg, frisk og klar for å jobbe, men gjør det ikke. 
Merker jeg blir mer og mer innesluttet. 

Dagens utblåsning herfra. 

Anonymkode: c42ad...4a7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er trasig å føle at man ikke er til nytte. Men her har du en super anledning til å gjøre mer av ting som gjør deg glad. Eller ting som du aldri har fått gjort, som du kan gjøre nå. Fortsett å søk arbeid, men bruk tiden til noe morsomt og nyttig :)

Anonymkode: 36832...5e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søker du bare i din bransje, TS, eller er det aktuelt å prøve noe helt annet?

Anonymkode: 13725...84d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner at det er trasig å føle at man ikke er til nytte. Men her har du en super anledning til å gjøre mer av ting som gjør deg glad. Eller ting som du aldri har fått gjort, som du kan gjøre nå. Fortsett å søk arbeid, men bruk tiden til noe morsomt og nyttig :)

Anonymkode: 36832...5e2

Takk for gode ord. 
Ja, prøver å gjøre ting som er bra for meg, bl.a så har jeg nå mulighet til å være 100% tilstede for tenåringen min og det kjennes godt. Fysiske formen er blitt veldig mye bedre og jeg tar min gamle mor mye mer ut nå for å handle osv. Så noe positivt er det jo også, men det er den det kjipe følelsen av å være snylter som sliter på meg, og ikke minst usikkerheten over hvor lenge dette vil vare. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Søker du bare i din bransje, TS, eller er det aktuelt å prøve noe helt annet?

Anonymkode: 13725...84d

Jeg søker på alt som virker interessant uavhengig av bransje. Kan gjerne hive meg på noe helt nytt. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke på deg som noen snylter:) Hva slags arbeidserfaring har du? Omsorgsboliger av ulike slag vil gjerne ofte ha ringevikarer, det kan jo være noe mens du søker etter fast arbeid?:) Meld deg som frivillig? Støttekontakt?

Anonymkode: 4489d...ea5

Skrevet

Hvor i landet søker du? Jeg vet det er flere steder i landet nå som skriker etter arbeidskraft, men kanskje ikke akkurat i de største byene. Innen både helse, bygg og hotell/restaurant er det behov for både faglærte og ufaglærte over store deler av landet, men mange bedrifter lyser ikke ut stillinger fordi de uansett ikke får søkere. 

AnonymBruker
Skrevet

Det trengs ofte frivillige i organisasjoner, hvis det kan være noe. Da bidrar du til noe godt og får noe annet å gjøre i hverdagen. Røde kors har f.eks leksehjelp, besøksvenn, sånne som hjelper flyktninger, fjellredningsgruppe og mye mer. 

Anonymkode: 83e77...e12

AnonymBruker
Skrevet

Nå skrikes det jo etter folk både i helse, bhg, sfo og landbruket, så med litt innsats burde det ikke være problem å få jobb i det hele tatt. 

Anonymkode: 19cfe...f48

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører stadig fra mine venninner som er sykepleiere at sykehjem er så desperate etter hjelpeassistenter at de tar imot enhver som søker og egner seg til stillingen. Har du prøvd å ta kontakt med sykehjem? 

Hva er du utdannet som?

Anonymkode: 15d4b...9ab

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg.. har selv vært arbeidsledig i ett år, og tror jeg har blitt litt deprimert. orker ikke noe..har lagt på meg, men orker ikke gjøre noe med det, fått angst og masse fysiske symptomer som gjør at jeg ikke husker hvordan det var å fungere i hverdagen engang. 

Jeg blir ofte tipset om å begynne med frivillighetsarbeid fra andre. 

Anonymkode: fdd73...403

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk veldig mye mer akseptert akkurat nå. Er mange som ikke har jobb.

Anonymkode: 22f43...8e7

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det nav krever fra dere som er arbeidsledige? Er blitt frivillig arbeidsledig. 

Anonymkode: 3e88c...f03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...